Greek Albanian English French German Italian Portuguese Russian Spanish Turkish
Σάββατο, 16 Δεκεμβρίου 2017

ev media-logo

1ο Δημοτικό Σχολείο: Έξυπνες δράσεις και παιχνίδια με στόχο τα παιδιά να κατανοήσουν τις δυσκολίες της αναπηρίας (ΦΩΤΟ)

Ενδιαφέρουσες δράσεις, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία έγιναν, τη Δευτέρα (4/12), και στο 1ο Δημοτικό σχολείο Καρπενησίου. Σε αυτές έλαβαν μέρος όλοι οι μαθητές του σχολείου, με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών για το ζήτημα.1o dimotiko_amea_ekdilosi5

Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν σχετικά βίντεο, συμμετείχαν σε παιχνίδια, ζωγράφισαν ακόμα και με το πινέλο στο στόμα (για να αντιληφθούν πρακτικά τη δυσκολία της αναπηρίας), έπαιξαν μπάσκετ σε καρέκλες με ρόδες, εξοικειώθηκαν με το αλφάβητο Braille κ.α.

Υπεύθυνοι για την προετοιμασία, την οργάνωση και τη διεξαγωγή της δράσης ήταν οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής: Kάνου-Κατσάνου Χριστίνα, Ζιούρκα Σταυρούλα και Μαυρίδου Αλκμήνη, ενώ σημαντική βοήθεια για το συντονισμό και την εύρυθμη λειτουργία της εκδήλωσης προσέφεραν ο διευθυντής της σχολικής μονάδας, οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων και οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων του σχολείου μας.

Για την εύκολη περάτωση όλων τον δραστηριοτήτων οι μαθητές του σχολείου χωρίστηκαν σε τάξεις: Α' και Β' , Γ' και Δ' και Ε' και ΣΤ'. Η εκδήλωση έλαβε χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων και διήρκησε από τις 10.00 το πρωί έως την ολοκλήρωση του σχολικού ωραρίου. Οι δράσεις ήταν, ανά τάξη, οι εξής:

Ε’ – Στ’ τάξη  10.00π.μ – 11.15π.μ (49 παιδιά – 4 ομάδες)

-Παρακολούθηση βίντεο με τίτλο « the present » με θέμα την κινητική αναπηρία και την περιθωριοποίηση ατόμων με κινητικά προβλήματα.

-Συζήτηση σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν άτομα με κινητικά προβλήματα. Έμφαση στα σήματα αναπήρων που συναντούνται καθημερινά στο δρόμο , και στο σεβασμό που πρέπει να δείχνουμε σε αυτά.

-Παιχνίδι με χρώματα και λέξεις με σκοπό να κατανοήσουν τα παιδιά τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται ένα άτομο με μαθησιακές δυσκολίες ή δυσλεξία.

-Χριστουγεννιάτικες κατασκευές και ζωγραφιές στις οποίες τα παιδιά εργάζονταν σε ομάδες. Απαραίτητο για την εργασία τους ήταν ή να φοράνε στα χέρια κάλτσες η να ζωγραφίζουν με πινέλο στο στόμα. Στόχος η βιωματική άσκηση των παιδιών πάνω σε δυσκολίες που καθημερινά αντιμετωπίζουν άτομα με αναπηρία.

-Κουτί με υλικά. Τα παιδιά χωρισμένα σε 2 ομάδες και με δεμένα τα μάτια προσπαθούσαν με την αφή να αναγνωρίσουν υλικά καθημερινής χρήσης. Στόχος η βιωματική επαφή των παιδιών με άτομα που έχουν προβλήματα όρασης.

-Μπάσκετ. Στο γυμναστήριο του σχολείου τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες άλλα καθισμένα σε καρέκλες με ροδάκια, άλλα με δεμένο το ένα χέρι και άλλα με δεμένο το ένα πόδι τους έπαιξαν μπάσκετ. Στόχος η εξοικείωση και η αναγνώριση του αγώνα που κάνουν καθημερινά άτομα με διαφόρων ειδών αναπηρία.

1o dimotiko_amea6

Γ’- Δ’ τάξη 11.15π.μ-12.25μ.μ (50 παιδιά- 4 ομάδες)

-Παρακολούθηση βίντεο με τίτλο « the present » με θέμα την κινητική αναπηρία και την περιθωριοποίηση ατόμων με κινητικά προβλήματα.

-Συζήτηση σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν άτομα με κινητικά προβλήματα. Έμφαση στα σήματα αναπήρων που συναντούνται καθημερινά στο δρόμο , και στο σεβασμό που πρέπει να δείχνουμε σε αυτά.

-Παιχνίδι με χρώματα και λέξεις με σκοπό να κατανοήσουν τα παιδιά τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται ένα άτομο με μαθησιακές δυσκολίες ή δυσλεξία.

-Αφίσα με το αλφάβητο Braille. Συζήτηση για το σε ποια μέρη συναντάμε καθημερινά το συγκεκριμένο αλφάβητο. Στη συνέχεια τα παιδιά κλήθηκαν να γράψουν το όνομα τους και ότι άλλο επιθυμούσαν στο αλφάβητο Braille. Στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας ήταν αφενός η γνωριμία με το αλφάβητο αλλά και η παραδοχή ότι όλοι οι άνθρωποι βρίσκουν τρόπο να επικοινωνούν και να μορφώνονται ανεξάρτητα των ιδιαιτεροτήτων τους.

-Χριστουγεννιάτικες κατασκευές και ζωγραφιές στις οποίες τα παιδιά εργάζονταν σε ομάδες. Απαραίτητο για την εργασία τους ήταν ή να φοράνε στα χέρια κάλτσες η να ζωγραφίζουν με πινέλο στο στόμα. Στόχος η βιωματική άσκηση των παιδιών πάνω σε δυσκολίες που καθημερινά αντιμετωπίζουν άτομα με αναπηρία.

-Κουτί με υλικά. Τα παιδιά χωρισμένα σε 2 ομάδες και με δεμένα τα μάτια προσπαθούσαν με την αφή να αναγνωρίσουν υλικά καθημερινής χρήσης. Στόχος η βιωματική επαφή των παιδιών με άτομα που έχουν προβλήματα όρασης.

-Παραδοσιακό αγγλικό παιχνίδι «pin the tail on the donkey». τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες και με κλειστά τα μάτια προσπαθούσαν να κολλήσουν την ουρά στο σωστό σημείο σε ένα ζωγραφισμένο γάιδαρο. Στόχος η βιωματική εξοικείωση των παιδιών με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν άτομα με προβλήματα όρασης.

1o dimotiko_amea2

Α’- Β’ τάξη. 12.35μ.μ – 13.15μ.μ (48 παιδιά -4 ομάδες)

-Παρακολούθηση βίντεο με τίτλο « the present » με θέμα την κινητική αναπηρία και την περιθωριοποίηση ατόμων με κινητικά προβλήματα.

-Συζήτηση σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν άτομα με κινητικά προβλήματα. Έμφαση στα σήματα αναπήρων που συναντούνται καθημερινά στο δρόμο , και στο σεβασμό που πρέπει να δείχνουμε σε αυτά.

-Παιχνίδι με χρώματα και λέξεις με σκοπό να κατανοήσουν τα παιδιά τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται ένα άτομο με μαθησιακές δυσκολίες ή δυσλεξία. Χριστουγεννιάτικες κατασκευές και ζωγραφιές στις οποίες τα παιδιά εργάζονταν σε ομάδες. Απαραίτητο για την εργασία τους ήταν ή να φοράνε στα χέρια κάλτσες η να ζωγραφίζουν με πινέλο στο στόμα. Στόχος η βιωματική άσκηση των παιδιών πάνω σε δυσκολίες που καθημερινά αντιμετωπίζουν άτομα με αναπηρία.

-Κουτί με υλικά. Τα παιδιά χωρισμένα σε 2 ομάδες και με δεμένα τα μάτια προσπαθούσαν με την αφή να αναγνωρίσουν υλικά καθημερινής χρήσης. Στόχος η βιωματική επαφή των παιδιών με άτομα που έχουν προβλήματα όρασης.

-Παραδοσιακό αγγλικό παιχνίδι « pin the tail on the donkey». τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες και με κλειστά τα μάτια προσπαθούσαν να κολλήσουν την ουρά στο σωστό σημείο σε ένα ζωγραφισμένο γάιδαρο. Στόχος η βιωματική εξοικείωση των παιδιών με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν άτομα με προβλήματα όρασης.