Greek Albanian English French German Italian Portuguese Russian Spanish Turkish
Κυριακή, 17 Δεκεμβρίου 2017

ev media-logo


Εμφύλιες έμφυλες διαμάχες. Ο Διονύσης Παρούτσας γράφει για τις «έμφυλες ταυτότητες» στα σχολεία, τα στερεότυπα και την κοινωνία

Αν ανατρέξει κανείς ιστορικά στις διάφορες αποφάσεις και εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων θα διαπιστώσει ότι πρόκειται για το μόνο υπουργείο της χώρας που πάσχει από ένα είδος διπολικής διαταραχής. Κι αυτό διότι δεν είναι λίγες οι φορές που το κομμάτι της "Παιδείας" συγκρούεται και μάλιστα ανηλεώς με αυτό των "Θρησκευμάτων". Αν και αυτό είναι πολύ κακό και για την Παιδεία και για το Θρήσκευμα, εντούτοις είναι πολύ καλό για την "Τρίτη Ματιά", καθώς κάθε λίγο και λιγάκι της δίνει τροφή για σκέψη…

746

Η τελευταία πηγή σύγκρουσης ήταν μια εγκύκλιος που κυκλοφόρησε προ μηνός περίπου και προέτρεπε τους εκπαιδευτικούς να υλοποιήσουν μια θεματική εβδομάδα με τρείς άξονες: α) τη διατροφή και την ποιότητα ζωής, β) την πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων και γ) τις έμφυλες ταυτότητες. Στην ίδια εγκύκλιο μάλιστα τονιζόταν με ευκρίνεια ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει τη δυνατότητα να επιλέξει σε ποιες θεματικές κάθε άξονα θα επικεντρωθεί, καθώς και τον χρόνο που θα αφιερώσει στην κάθε θεματική.

Βέβαια κανέναν δεν ενόχλησε το ότι τα παιδιά θα ασχολούνταν με την διατροφή και την πρόληψη των εξαρτήσεων. Όταν το ζήτημα όμως ήρθε στις "έμφυλες ταυτότητες" άστραψαν και βρόντηξαν οι ιεράρχες, διαπρύσιοι λόγοι εκφωνήθηκαν από άμβωνος, εθίγησαν τα ιερά και τα όσια, εκφράστηκε η άποψη ότι ωθούμε την νεολαία μας στην ακολασία και την ομοφυλοφιλία, ότι καταστρατηγούνται οι θείοι νόμοι και ούτω καθ' εξής. Φυσικά ο πρώτος που "έβαλε τον λίθον" ήταν ο μητροπολίτης Πειραιώς για να ακολουθήσουν πολλοί ακόμη, μεταξύ των οποίων συλλογικότητες, φορείς, προσωπικότητες και άλλοι ων ουκ έστι αριθμός.

Στο τελευταίο απάνθισμα από μια ανακοίνωση κάποιων συλλόγων της Κορίνθου διαβάζουμε: "Ως γονείς θέλουμε να έχουμε λόγο στο τι διδάσκονται τα παιδιά μας, ποιος θα τους το διδάξει και με τι επιστημονικά προσόντα. Η παράλειψη αυτή του Υπουργείου να μας ενημερώσει υπεύθυνα αλλά και να μας ρωτήσει αν συναινούμε στη νέα αυτή άποψη αγωγής των παιδιών μας, μας δημιουργεί την εντύπωση ότι αμφισβητούνται τα γονικά μας δικαιώματα, τα οποία έχουμε από τους νόμους, το Ελληνικό Σύνταγμα και το διεθνές δίκαιο. Σε μια Δημοκρατία οι πολίτες-γονείς έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις απέναντι στα παιδιά τους, τα οποία δεν είναι δυνατόν να αφαιρούνται με μια Εγκύκλιο του Υπουργείου. Παράλληλα, ο «εξαιρετικά επείγον» χαρακτήρας της Εγκυκλίου, δημιουργεί ερωτηματικά για τους λόγους που επιβάλλεται μια τέτοια θεματική εβδομάδα στα Γυμνάσια, και ποιά αντίληψη σεξουαλικής χειραγώγησης υποκρύπτει για το εγγύς μέλλον. Ποιος είναι ο τελικός σκοπός αυτής της δράσης; Γιατί η Εγκύκλιος αναφέρει ότι σκοπός δεν είναι μόνο να πάρουν γνώσεις τα παιδιά αλλά και να αλλάξουν στάσεις και συμπεριφορές. Ιδιαίτερα μάλιστα, ο τρίτος άξονας των έμφυλων ταυτοτήτων καλεί τα παιδιά να αποδομήσουν τα έμφυλα στερεότυπα και παράλληλα διαχωρίζει το Βιολογικό από το Κοινωνικό φύλο".

Ω, της ανοησίας το επιστέγασμα και της ημιμάθειας το άκρον άωτον! Άραγε το Υπουργείο Παιδείας βάλθηκε να οδηγήσει τα παιδιά μας στην ομοφυλοφιλία; Ποιος άρρωστος νους συνέλαβε μια τέτοια ιδέα; Πριν το συζητήσουμε ας δούμε λίγο τα επιστημονικά στοιχεία.

Κατ' αρχάς με τον όρο "έμφυλη ταυτότητα" εννοούμε αυτό που πιστεύει ο καθένας ότι είναι το φύλο του. Στις περισσότερες κοινωνίες, ο βασικός διαχωρισμός των έμφυλων συμπεριφορών διακρίνεται στους άνδρες και στις γυναίκες, ένα δίπολο φύλων, το οποίο και ακολουθούν οι περισσότεροι, το οποίο επιβάλλει συμμόρφωση στις αντιλήψεις της αρρενωπότητας ή της θηλυκότητας σε όλες τις μορφές του φύλου: βιολογικό φύλο, ταυτότητα φύλου και έκφραση φύλου. Ο πυρήνας της ταυτότητας του φύλου διαμορφώνεται στην ηλικία των ΤΡΙΩΝ ετών. Μετά από την ηλικία αυτή είναι τρομερά δύσκολο να αλλάξεις.

Πριν τον 20ο αιώνα, το φύλο ενός ανθρώπου καθοριζόταν αποκλειστικά από τα εξωτερικά γεννητικά όργανα, αλλά από τη στιγμή που ανακαλύφθηκαν τα χρωμοσώματα και τα γονίδια, ο καθορισμός γίνεται πλέον μέσω αυτών. Τα άτομα που εκ της ανατομίας ορίζονται ως γυναίκες, έχουν γεννητικά όργανα που θεωρούνται θηλυκά και έχουν δύο χρωμοσώματα Χ. Τα άτομα που ορίζονται ως άνδρες έχουν αρσενικά γεννητικά όργανα και έχουν ένα χρωμόσωμα Χ και ένα Υ.

Ωστόσο, κάποια άτομα έχουν συνδυασμούς από αυτά τα χρωμοσώματα, ορμόνες και γεννητικά όργανα, που δεν ακολουθούν τους παραδοσιακούς ορισμούς "άνδρας" και "γυναίκα". Επιπλέον, τα γεννητικά όργανα ποικίλλουν και κάποια άτομα έχουν παραπάνω από έναν τύπο γεννητικών οργάνων. Επίσης, άλλα σωματικά γνωρίσματα σχετικά με το φύλο ενός ατόμου (σωματότυπος, γένια, ψηλή ή βαθιά φωνή κτλ.) μπορεί να συμπίπτουν ή να μη συμπίπτουν με την κοινωνική κατηγορία του άνδρα ή της γυναίκας. Παραδείγματος χάρη, ένα άτομο με θηλυκά γεννητικά όργανα, με βαθιά φωνή και με γένια ίσως έχει δυσκολία να ορίσει την ταυτότητα με την οποία θα αυτοπροσδιοριστεί. Μία έρευνα αποδεικνύει ότι ένα στα 100 άτομα ίσως έχει διαφυλικά χαρακτηριστικά."

Αν αυτή η έρευνα είναι σωστή, αυτό σημαίνει πως στο Καρπενήσι των 10.000 κατοίκων, θα υπάρχουν τουλάχιστον 100 άτομα που εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία! Και σίγουρα όλοι ξέρουμε κάποιον που τα χαρακτηριστικά του δεν ταιριάζουν με το "καθαρό" στερεότυπο του κάθε φύλου. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι υπάρχουν 100 ομοφυλόφιλοι!!!

Με λίγα λόγια η ταυτότητα του φύλου και ο τρόπος με τον οποίο αυτή δομείται πάει πολύ πιο πέρα από τις σεξουαλικές επιλογές του καθενός. Αναφέρεται στο πώς νομίζουμε ότι πρέπει να φέρεται ο κάθε άνδρας και η κάθε γυναίκα: Είναι σωστό να κοροϊδεύουν τα παιδιά έναν συμμαθητή τους που έχει λεπτή φωνή; Είναι σωστό να αποκλείουν τα κορίτσια από την παρέα τους, μια φίλη που της αρέσει το ποδόσφαιρο ή τα μαστορέματα και δεν νοιάζεται για τις κούκλες; Μπορούν να κλαίνε οι άντρες; Επιτρέπεται σε έναν πατέρα να αγκαλιάζει και να φιλάει τα παιδιά του; Πώς μπορεί να γίνει αποδεκτό ένα αγόρι στην παρέα του όταν του αρέσει ο κλασσικός χορός; Συγχωρείται ο άντρας που δέρνει τη γυναίκα του, έτσι "γιατί ξέρει αυτή"; Τι πρέπει να πει ένα κοριτσάκι στην παρέα του όταν εμφανιστεί με μελανιές γιατί το έδειρε ο μπαμπάς στο σπίτι;

Αυτά είναι τα ζητήματα που αφορούν τις έμφυλες ταυτότητες και αυτά κλήθηκαν να διδάξουν οι εκπαιδευτικοί. Και δεν τους ζητήθηκε να μιλήσουν στα παιδιά για τους γκέι και τις λεσβίες, αν και πολύ κακώς κατά τη γνώμη μου για τον εξής απλό λόγο:

Οι πιο πολλοί έχετε στα χέρια σας αυτή τη στιγμή ένα κινητό αφής. Πηγαίνετε στο Γκουγκλ τώρα και γράψτε "σεξ βίντεο". Νομίζετε ότι τα παιδιά σας στην Έκτη δημοτικού και την Πρώτη Γυμνασίου δεν το έχουν κάνει; Δεν έχουν δει ερωτικές περιπτύξεις σκληρού πορνό ανάμεσα σε γυναίκες με γυναίκες και άντρες με άντρες;

Κι αν νομίζετε ότι επειδή δεν τους έχετε αγοράσει ακόμη τηλέφωνο, είναι ασφαλή, πλανάστε πλάνην οικτράν! Έχουν όλοι οι άλλοι συμμαθητές και συμμαθητριές τους, έχουν τα τάμπλετ, τα λαπτοπ, τους υπολογιστές στο σπίτι. Και η Γκουγκλ δηλώνει ότι ο όρος "σεξ βίντεο" ήταν ο περισσότερο αναζητούμενος το 2016 παγκοσμίως, στις ηλικίες 8-12 ετών, της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης!

Οι τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι η εικόνα που δομούν τα παιδιά για το φύλο, αλλάζει άρδην ακριβώς μέσα από αυτή την επαφή με το σκληρό πορνό που έχουν από την πιο τρυφερή τους ηλικία.

Μέσω αυτής μαθαίνουν ότι οι γυναίκες πρέπει να είναι ερωτικά αντικείμενα και οι άντρες πρέπει εκφράζονται ερωτικά χωρίς καθόλου συναίσθημα. Χώρια που οι τηλεοπτικές εκπομπές συνεχώς προβάλλουν ένα αμφιλεγόμενο έμφυλο μοντέλο, το οποίο αν μη τι άλλο χρήζει πολλών διευκρινήσεων.

Ποιος θα τα καθοδηγήσει σε όλα αυτά αν όχι το σχολείο; Ποιος θα τους πει ότι δεν παύεις να είσαι άντρας όταν είσαι ευαίσθητος και δεν παύεις να είσαι κορίτσι όταν έχεις περισσότερη τριχοφυΐα από το κανονικό, αν δεν το κάνουν οι καθηγητές τους; Ποιος άλλος θα τα διδάξει ότι είναι φυσιολογικό ένας μπαμπάς να πλένει τα πιάτα και να σκουπίζει ή ότι μια μαμά μπορεί κάλλιστα να μαστορεύει; Μήπως ο αντίθετος τρόπος οδηγεί ακριβώς στο αποτέλεσμα που θέλουμε να αποφύγουμε;

Φυσικά μια συζήτηση για το φύλο και τα στερεότυπα και την κοινωνία, αναπόφευκτα θα οδηγήσει και στη συζήτηση για την ομοφυλοφιλία και την επιλογή ερωτικού συντρόφου. Η συζήτηση για την "ελευθερία επιλογής" όμως δεν σημαίνει πως ένας "στρέιτ" άνθρωπος μπορεί να μεταβληθεί σε "γκέι" επειδή θα ακούσει γι' αυτήν. Στην ουσία μάλλον δεν υφίσταται "ελευθερία επιλογής", αφού η "επιλογή" επιβάλλεται από τα γονίδια και η ταυτότητα του φύλου διαμορφώνεται όταν είμαστε τριών ετών!

Το μόνο που μπορούμε να κερδίσουμε από μια τέτοια συζήτηση είναι το να κατανοήσουμε τον διπλανό μας, να αποδεχθούμε τον καθένα όπως είναι, είτε πρόκειται για κορίτσι με αντρικά χαρακτηριστικά είτε για αγόρι με γυναικεία και να τα αποδεχθούμε κρίνοντας με βάση το τι προσφέρουν στην κοινωνία και όχι με βάση το τι μοιάζουν. Κι αν αυτό σημαίνει ότι δεν θα "κράζουμε" τις "αδερφές" στο δρόμο, τόσο το καλύτερο!



Σχόλια  

 
+4 #2 Erasmos 05-04-2017 08:27
Ας κάνουμε τη συζήτηση κ. Παρούτσα πρώτα μεταξύ μας οι ενήλικες και μετά ας βάλουμε στο παιχνίδι και τα ανήλικα! Όταν πάμε πρώτα στα ανήλικα χωρίς διάλογο και χωρίς ενημέρωση της κοινωνίας, αυτό δείχνει μια ιδεολογικοποίησ η του θέματος και μια βεβιασμένη προσπάθεια να ξεριζώσουμε τις προυπάρχουσες κοινωνικές αρχές ετσιθελικά πιάνοντας τα παιδάκια πριν αποκτήσουν δική τους προσωπικότητα. Αν πάλι πιστεύεις ότι με το να κάνουμε άφυλα τα παιδιά θα πάψουν κάποιοι να κράζουν τις αδερφές στο δρόμο, να μας πεις με ποια στοιχεία το υποστηρίζεις αυτό, εκτός αν είσαι προφήτης και γνωρίζεις από τώρα ότι θα πετύχει το πείραμα!
Παράθεση
 
 
+4 #1 Alex Kara 04-04-2017 22:12
Σήμερα στην εφημερίδα ΑΥΓΗ ο ΜΑΞ, γραμματέας της colour Youth, σας διαψεύδει κατηγορηματικά, σχετικά με τις έμφυλες στα σχολεία κ. Παρούτσα. Άλλα υποστηρίζετε εσείς, άλλος είναι ο τελικός σκοπός της εισαγωγής των έμφυλων ταυτοτήτων στα σχολεία. Να αλλάξουν τα παιδιά στάση απέναντι στο φύλο τους και να συνειδητοποιήσο υν ότι το βιολογικό τους φύλο δεν είναι δεσμευτικό. Όλα τα παιδιά γεννιούνται με ένα βιολογικό φύλο που τους αποδίδεται κατά τη γέννηση αυθαίρετα, γιατί στην ουσία το φύλο δεν καθορίζεται κατά τη γέννηση αλλά το επιλέγει το ίδιο το παιδί κάνοντας Coming-out. Επίσης άλλα λέτε εσείς για το τι είναι το βιολογικό-κοινω νικό φύλο, ΑΛΛΑ ΛΕΕΙ Ο ΜΑΞ! Η διδασκαλία των έμφυλων ταυτοτήτων λοιπόν θα βοηθήσει τα παιδιά να βρουν το φύλο τους και να το αυτοπροσδιορίσο υν, βγαίνοντας από τα στερεότυπα του διπόλου άνδρας-γυναίκα που κακώς τους έχει καλλιεργήσει η κοινωνία! Μήπως είστε ομοφοβικός και δεν θέλετε να παραδεχθείτε την αλήθεια!
Παράθεση