Δοκιμή Nissan LEAF+ 217 PS








































Το Nissan LEAF ήταν ένα εκ των πρωτοπόρων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που έφερε τη διαφορετικότητα στον κλάδο της αυτοκίνησης. Κάτι που εκτιμήθηκε από το αγοραστικό κοινό, μιας και την πρώτη γενιά του, τίμησαν περισσότεροι από 500.000 καταναλωτές. Από το 2018 το LEAF έχει περάσει στη 2η γενιά του, η οποία αρχικά εξοπλιζόταν με μια μπαταρία χωρητικότητας 40 kWh. Φτάνοντας στο σήμερα όμως, η Nissan φρόντισε να ρετουσάρει ελαφρώς το ηλεκτρικό της μοντέλο, προσθέτοντας παράλληλα στη γκάμα του και την έκδοση «e.{loadposition nissan}

Έκδοση που, συγκριτικά με τη βασική, διαθέτει μεγαλύτερη χωρητικότητας μπαταρία, ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, καθώς και δυνατότητα ταχύτερης επαναφόρτισης. Απαραίτητες προσθήκες για να παραμείνει ανταγωνιστικό το LEAF, μιας και τα ανταγωνιστικά ηλεκτρικά μοντέλα ολοένα κι αυξάνονται. Εμείς δοκιμάσαμε την έκδοση LEAF e+ με την μπαταρία των 62 kWh και την ισχύ των 217 ίππων, (διαθέσιμη από την έκδοση N-Connecta A-IVC) που υπόσχεται συνδυαστική αυτονομία 385 χλμ.  Εξοπλιστικά δεν πρόκειται να σας λείψει τίποτε (δείτε τον πίνακα παρακάτω) με την τιμή του να ξεκινάει από τα 39.400 ευρώ (40.400 με το ProPilot). Με την κρατική επιδότηση το ποσό διαμορφώνεται στα 34.634 ευρώ (35.513 ευρώ με ProPilot), ενώ με το πριμ της απόσυρσης η τελική τιμή αγγίζει τα 33.634 ευρώ (34.513).

Στα καλύτερα του!

Σχεδιαστικά τώρα, το Nissan LEAF είναι όμορφο και διακριτικά δυναμικό, με το αμάξωμα να ξεχωρίζει χάρη στο σχεδιαστικό τέχνασμα  της αιωρούμενης οροφής. Το εμπρόσθιο τμήμα διακρίνεται επίσης με τη χαρακτηριστική γρίλια V-Motion, στην οποία διακρίνονται οι μπλε λεπτομέρειες με το τρισδιάστατο σχέδιο. Αντίστοιχα δυναμικό είναι και το πίσω μέρος του LEAF, χάρη στα όμορφα φωτιστικά σώματα, αλλά και τον κομψό διαχύτη στο κατώτερο σημείο του προφυλακτήρα. Η εμφάνιση του Nissan συμπληρώνεται από τις ζάντες των 17 ιντσών, που σύμφωνα με την Ιαπωνική εταιρεία είναι εμπνευσμένες από το GT-R.

Υπέροχο και στο εσωτερικό

Αντίστοιχα κι η καμπίνα του LEAF διακρίνεται για την ποιοτική κι ευρύχωρη κατασκευή της. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών στο πάτωμα, κάτι που ενισχύει κατά πολύ την περιφερειακή ορατότητα, συνδυαστικά με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Αυτό όμως που θα τον ενοχλήσει είναι η απουσία της ρύθμισης του βάθους του τιμονιού, το οποίο μόνο πάνω – κάτω μπορείτε να το φέρετε στα μέτρα σας.

Από την άλλη το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά με καλή συναρμογή. Το βλέμμα να τραβάει η οθόνη αφής των 8 ιντσών στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας, ενώ εντυπωσιακός είναι κι ο πίνακας οργάνων. Αυτός είναι «υβριδικός» μιας και έχει μια χωριστή ψηφιακή οθόνη κι ένα κλασικό ταχύμετρο. Στην οθόνη απεικονίζονται σημαντικές πληροφορίες, τόσο για τα ποσοστά φόρτισης, αυτονομίας, κατανάλωσης, ανάκτησης ενέργειας κι άλλα πολλά. Μια ακόμη χρήσιμη πληροφορία είναι κι η απεικόνιση του χρόνου πλήρους φόρτισης σε όποιο επίπεδο βρίσκεται η μπαταρία. Τέλος, πραγματικό κόσμημα και φουτουριστική πινελιά είναι ο λεβιές του κιβωτίου μιας σχέσης. Σε ότι αφορά τους χώρους επιβατών, το LEAF είναι άνετο για τέσσερις φιλοξενούμενους, οι οποίοι θα εκτιμήσουν τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα, Όμως μειονέκτημα αποτελεί το ψηλό κεντρικό τούνελ. Εξαιρετικός είναι κι ο χώρος αποσκευών που αγγίζει τα 435 λίτρα.

Δυνατός κι αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας!

Η νέα έκδοση LEAF e+ έχει ένα αισθητά πιο ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 217 ίππους, 67 επιπλέον από τη βασική έκδοση. Η ροπή που αποδίδεται άμεσα ανέρχεται στα 340 Nm και τινάζει σαν βέλος το LEAF μπροστά σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Έτσι λοιπόν τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,9 δλ., με την τελική να αγγίζει τα 157 χλμ./ώρα. Το μεγάλο όφελος προκύπτει από τη μεγαλύτερη μπαταρία των 62 kWh (ωφέλιμα τα 56 kWh) που προσφέρει αυξημένη αυτονομία. Σε αστικό κύκλο αγγίζει τα 528 χλμ.,  ενώ σε μεικτή διαδρομή ανέρχεται στα 385 χλμ. Το πλέον εντυπωσιακό είναι η επιτάχυνση εν κινήσει, αφού με το σανίδωμα του γκαζιού κολλάει η πλάτη στο κάθισμα. Κι όλα αυτά με μέση εργοστασιακή κατανάλωση 18,5 kWh/100 χλμ. (WLTP). Για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δεν χρειάζεται να πούμε τίποτε περισσότερο, μιας κι όπως σε κάθε ηλεκτροκίνητο είναι μηδενικές, άρα έχουμε ένα επιπλέον όφελος χάρη στα μηδέν τέλη κυκλοφορίας.

Με τι φόρτιση τι ισχύει;

H φόρτιση των 56 ωφέλιμων kWh του νέου LEAF e+ μπορεί να γίνει είτε μέσω κλασικής απλής πρίζας σε 32 ώρες, ενώ με τον οικιακό φορτιστή διπλής ταχύτητας 7kW της Nissan, απαιτούνται 7,5 ώρες για να φτάσει το 100%. Σε ισχυρό ταχυφορτιστή (50 kW), το επίπεδο της μπαταρίας μπορεί να αγγίξει το 80% (από το 20%) σε 90 λεπτά. Και αν είστε εν εκκινήσει και θέλετε να βρείτε τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης, αυτό θα γίνει εύκολα χάρη στην εφαρμογή που διαθέτει το LEAF σε συνεργασία με το σύστημα πλοήγησης.

Εύκολο, γρήγορο και ήσυχο!

Όπως σε όλα τα ηλεκτρικά, έτσι και στο LEAF e+ τα πάντα γίνονται σε απόλυτη ησυχία, με την επιτάχυνση να είναι σβέλτη με το «καλημέρα»! Το επίσης ευχάριστο (θα πιάσετε πολλές φορές τον εαυτό σας να παίζει με αυτό), είναι το e-Pedal ή το ηλεκτρονικό πεντάλ της Nissan. Με αυτό μπορείτε να επιταχύνετε, να επιβραδύνετε και να φρενάρετε με ένα πεντάλ, μιας και μόλις ο οδηγός αφήσει το γκάζι, το LEAF e+ αρχίζει να φρενάρει δυνατά, έως και το σημείο της πλήρους ακινητοποίησης. Αν το συνηθίσετε, ειδικά εντός πόλης, μπορεί να μην χρειαστεί να πατάτε το πεντάλ του φρένου. Συνδυαστικά με τη λειτουργία Eco, το αυτοκίνητο κάνει ανάκτηση ενέργειας, αποτελεσματικά, προσθέτοντας χιλιόμετρα στην αυτονομία.

Από εκεί κι έπειτα, χάρη και στην μεγαλύτερη μπαταρία, το LEAF e+ δεν σας περιορίζει μόνο σε αστικές μετακινήσεις, μιας και με άνεση μπορεί να κινηθεί κι εκτός των τειχών της πόλης. Στον αυτοκινητόδρομο εμφανίζεται σταθερό, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ και η ηχομόνωση είναι εξαιρετική (βοηθάει και η απουσία θερμικού κινητήρα). Μάλιστα σε συνδυασμό με το ProPilot και τις δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης που προσφέρει, τα ταξίδια γίνονται και πιο ξεκούραστα. Όμως το LEAF e+ δεν θα σας αρνηθεί να κινηθείτε γρήγορα στις καμπές. Το χαμηλό κέντρο βάρος ένεκα της τοποθέτησης των μπαταριών συνδράμει με τη σειρά του στις μικρές κλίσεις στις στροφές, αλλά αν το παρακάνετε θα διαπιστώσετε πως το μπροστινό του LEAF e+ δεν σας μεταφέρει την πληροφόρηση που θα θέλατε. Αλλά από την άλλη σκεφτείτε πως το LEAF e+ δεν φτιάχτηκε για να «κυνηγάει» χρόνους σε ορεινές διαδρομές.

Η Nissan με το LEAF είχε χαράξει το δρόμο της ηλεκτροκίνησης εδώ και μια δεκαετία. Τώρα με την έλευση της έκδοσης e+ με τη μεγαλύτερη μπαταρία πέρα από την ισχύ, προσφέρει και την παραπάνω αυτονομία και τις καλύτερες επιδόσεις που θέλει ο μέσος καταναλωτής. Ο τελευταίος μέσω της κρατικής επιδότησης έχει κι ένα επιπλέον όφελος για την απόκτηση του ηλεκτρικού Nissan.

(+) Σχεδίαση, επιδόσεις, αυτονομία, ποιότητα κατασκευής, άνεση, χώροι, αναπαυτικά καθίσματα

(-) Αίσθηση τιμονιού, απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης τιμονιού, ψηλό κεντρικό τούνελ

The post Δοκιμή Nissan LEAF+ 217 PS appeared first on AutoGreekNews.

… Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ Read More

Τοπικές ειδήσεις
Επικαιρότητα
Αθλητικά