23 Ιουνίου 2021

Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG




































Αυτή τη στιγμή η ελληνική αγορά αυτοκινήτου (και όχι μόνο) μπορεί να «βομβαρδίζεται» από τη νέα τεχνολογία που φέρνει η αναπτυσσόμενη ηλεκτροκίνηση, αλλά προς το παρόν κοστίζει ακριβά και δεν είναι για όλους. Το αγοραστικό κοινό επιζητά οικονομικές λύσεις, ώστε να αποκτήσει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο που θα παρέχει σημαντική οικονομία κίνησης.

Μια τέτοια οικονομία κλίμακος προσφέρουν οι εργοστασιακές LPG επιλογές, όπως κάνει η Renault, που τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει στο υγραέριο και φροντίζει να το διαθέτει με τα πλέον εμπορικά της νέα μοντέλα, το σικ Clio και το πολύ όμορφο Captur. Το γαλλικό compact SUV προσφέρεται από το εργοστάσιο με κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη & LPG) και ένα καλό εξοπλισμό από την αρχική έκδοση. Το πιο οικονομικό Renault Captur Expression LPG ικανοποιεί τα θέλω των σύγχρονων αγοραστών, με την τιμή του να ξεκινάει από τα 19.830 ευρώ. Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω, υπάρχει η ενδιάμεση έκδοση Expression Plus LPG, με τιμή από 20.680 ευρώ, ενώ η κορυφαία Dynamic LPG κοστίζει από 21.980 ευρώ.

Ελκυστικό και δυναμικό!

Τίποτα στην εμφάνιση του Captur LPG δε μαρτυρά τη «διαφορετικότητά» του, όποτε μη περιμένετε συγκεκριμένα διακριτικά περί LPG. Μόνο αν ανοίξετε την τάπα καυσίμου και δείτε το επιπλέον στόμιο για τον ανεφοδιασμό του υγραερίου θα καταλάβετε τη διαφορά. Έτσι λοιπόν το νέο Renault Captur που μας πρωτοσυστήθηκε το 2020, κεντρίζει το βλέμμα με τον άκρως ελκυστικό σχεδιασμό του. Ξεχωρίζουν τα αιχμηρά φανάρια σε σχήμα «C» με τους στάνταρ Full LED προβολείς, οι καμπύλες πλευρικές του επιφάνειες και οι τονισμένοι ώμοι του, με το σχεδιασμό του να ολοκληρώνεται με το μυώδες πίσω μέρος του. Το εμφατικό παρουσιαστικό του Captur τονίζεται επιπρόσθετα από τις αισθητά μεγαλύτερες διαστάσεις του, συγκριτικά με το μοντέλο που αντικατέστησε. Έτσι, το μήκος αγγίζει τα 4.227 χλστ. (+11 εκ. από το πρώτης γενιάς Captur), το πλάτος τα 1.797 χλστ. και το ύψος 1.576 χλστ. Σημαντική αύξηση υπήρξε και στο μεταξόνιο των 2.639 χλστ. (+2 εκ.), κάτι που βελτίωσε αισθητά τους χώρους επιβατών.

Προσεγμένη σε ποιότητα κι ευρύχωρη καμπίνα!

Με την πρώτη ματιά ούτε στην καμπίνα του Captur θα βρείτε διαφορές συγκριτικά με τις «απλές» εκδόσεις βενζίνης, εκτός από το κουμπί επιλογής καυσίμου στην αριστερή πλευρά του τιμονιού και την ένδειξη LPG (όταν είναι ενεργοποιημένο) στον πίνακα οργάνων. Εκεί ενσωματώνεται και trip computer που αφορά και τα δύο καύσιμα του γαλλικού SUV. Από εκεί κι έπειτα όλα είναι όπως ακριβώς τα γνωρίζουμε από τα υπόλοιπα Captur. Όπερ μεθερμηνευόμενων εστί, πως έχουμε να κάνουμε με ένα εσωτερικό αισθητά αναβαθμισμένο συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν. Σχεδιαστικά κυριαρχούν οι ίσιες γραμμές στο ταμπλό και η κάθετη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων συστήματος infotainment των 7 ή 9,3 ιντσών, αναλόγως εξοπλιστικής έκδοσης. Επίσης, o νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει άφθονη πληροφόρηση, είναι ευανάγνωστος με τη διάστασή του να μπορεί να αγγίξει έως και τις 10,2 ίντσες. Την προσοχή στην ποιότητα τονίζουν τα μαλακά υλικά που συναντώνται στο ταμπλό, στην κονσόλα και στις πόρτες, καθώς και το φινίρισμα με τις νότες πολυτέλειας.

Χωροταξικά τώρα, οι επιβάτες θα κινηθούν άνετα, με τους πίσω να απολαμβάνουν άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους. Σημαντικό ατού είναι το πίσω συρόμενο κάθισμα έως και 16 εκ. που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Με αυτό η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ διαμορφώνεται από 422 έως 536 λίτρα.

Πιο αποδοτικός ο κινητήρας με το υγραέριο

Το άκρως θελκτικό Renault Captur της δοκιμής μας, διέθετε κάτω από το καπό του τον 3κύλινδρο 1.000άρη turbo κινητήρα διπλού καύσιμου (βενζίνη – υγραέριο) TCe 100 LPG. Η δεξαμενή LPG των 40 λίτρων, είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και είναι τοποθετημένη στη θέση του εφεδρικού τροχού, που σημαίνει ότι δεν επηρεάζεται η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ. Με τη χρήση του LPG, η ισχύς του ανέρχεται στους 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και η ροπή των 170 Nm αποδίδεται στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Η επιτάχυνση από στάση ολοκληρώνεται σε 13,0 δλ. και η τελική ταχύτητα τερματίζει στα 173 χλμ./ώρα. Με την επιλογή της βενζίνης, η απόδοση του μοτέρ πέφτει στους 91 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και η ροπή στα 160 Nm στις 2.100-3.750 σ.α.λ.

Κατά τη χρήση του τώρα, ο οδηγός είναι σε θέση ανά πάσα ώρα και στιγμή να επιλέξει το καύσιμο που θέλει να κινείται, πατώντας τον σχετικό διακόπτη. Αν ένα από τα δύο ρεζερβουάρ με καύσιμο αδειάσει, τότε αυτομάτως γυρίζει στο άλλο (από υγραέριο σε βενζίνη και αντίστροφα). Περνώντας από το υγραέριο στη βενζίνη και τούμπαλιν, οι διαφορές είναι σχεδόν ανεπαίσθητες και μόνο ένας παρατηρητικός οδηγός θα τις αντιληφθεί. Με το LPG ο κινητήρας διαθέτει καλύτερο τράβηγμα και δύναμη, όμως η λειτουργία του είναι ελαφρώς πιο τραχιά. Με τη βενζίνη εμφανίζει πιο ομαλή και ήσυχη λειτουργία, ωστόσο χάνει ελαφρώς σε ροπή. Στις πολύ χαμηλές στροφές είναι υπαρκτή μια υστέρηση στο πάτημα του γκαζιού, όμως από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω που αποδίδεται η ροπή, το μοτέρ ανεβάζει εύκολα στροφές και συνεργάζεται πολύ καλά με το μηχανικό κιβώτιο των 5 ταχυτήτων και τον εύχρηστο λεβιέ.

Από κατανάλωση πως πάμε;

Άριστα θα λέγαμε και πάμε να δούμε αναλυτικότερα τα της κατανάλωσης μιας κι αυτό είναι ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Renault Captur LPG. Σύμφωνα με το Γάλλο κατασκευαστή, η μέση κατανάλωση βενζίνης ανέρχεται στα 5,8 – 6,3 λτ./100 χλμ., ενώ υγραερίου είναι στα 7,5 – 8,1 λτ./100 χλμ. Σε ότι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, έχουμε και λέμε: 132 – 143 γρ./χλμ. (βενζίνη) / 117 – 126 γρ./χλμ. (LPG). Στην πράξη η μέση κατανάλωση υγραερίου κινήθηκε στα 8,5 λτ./100 χλμ. που σημαίνει πως για 100 χλμ. κίνησης θα πρέπει να πληρώσετε λιγότερα από 7 ευρώ (6,9 ευρώ για την ακρίβεια, με την τιμή λίτρου LPG στα 0,811 ευρώ). Σε ότι αφορά την κατανάλωση βενζίνης σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται στα 6,5 λτ./100 χλμ.!

Ολοκληρωμένη οδηγική συμπεριφορά!

Στο δρόμο το Captur εμφανίζεται ολοκληρωμένο, αφού κατορθώνει να συνδυάζει άνεση με στιβαρό πάτημα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά, αφήνοντας εκτός καμπίνας καθετί ενοχλητικό και εξασφαλίζοντας την απαραίτητη ευθυβολία σε ταχύτητες ταξιδιού. Η σιγουριά που αποπνέει στο χειριστή του το Captur παραμένει κι όταν ξεκινήσουν οι καμπές. Το Renault Captur στρίβει με άνεση και σβέλτα χωρίς να τρομάξει οδηγό κι επιβάτες, αλλά σίγουρα ο πιο ψαγμένος οδηγός θα θελήσει περισσότερη πληροφόρηση από το ελαφρύ τιμόνι. Οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με την πρόσφυση να είναι αυξημένη. Ακόμα όμως κι αν το παρακάνετε και «σπάσει» η πρόσφυση, η υποστροφή θα είναι αυτή που θα δηλώσει παρούσα. Αλλά με ένα μικρό «άσε» του γκαζιού υποτάσσεται εύκολα! Αν τώρα επιμείνετε στο γκάζι το ESP θα σας κόψει τη φόρα.

Τα φρένα παρά τα ταμπούρα πίσω έχουν πολύ καλή αίσθηση και είναι αποτελεσματικά, αλλά σίγουρα θα επιζητήσετε, όπως κι εμείς μία έκτη σχέση στο κιβώτιο. Προσθήκη που θα έδινε το κάτι παραπάνω τόσο στο θέμα των επιδόσεων, διατηρώντας παράλληλα ακόμα χαμηλά την κατανάλωση.

Αξίζει η αγορά του!

Είναι αδιαπραγμάτευτο πως το Renault Captur συγκριτικά με το μοντέλο που αντικατέστησε είναι κλάσεις ανώτερο! Η εμφάνιση τονίστηκε ακόμα περισσότερο, η ποιότητα της καμπίνας έγινε ακόμα καλύτερη, που συνδυαστικά με την ικανή γκάμα κινητήρων, κάνουν το Captur μια εξαιρετική επιλογή στην κατηγορία των compact SUV. Μάλιστα η έκδοση διπλού καυσίμου συγκεντρώνει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, μιας και η χαμηλή κατανάλωση συνδυαστικά με την μεγάλη αυτονομία και τον ικανοποιητικό εξοπλισμό, εκτοξεύουν την σχέση αξίας/τιμής!

(+) Σχεδίαση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα εσωτερικού, ποιότητα κατασκευής, αυξημένη αυτονομία με το LPG

(-) Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, τραχύτητα κινητήρα με το LPG

The post Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG appeared first on AutoGreekNews.

… Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ Read More

Τοπικές ειδήσεις
Επικαιρότητα
Αθλητικά