14 Απριλίου 2024

ΜΕΝΟΥ

Δοκιμή VW Golf GTD 2.0 TDI 200PS DSG











































Αυτοκίνητα σαν το Golf GTD σε λίγα χρόνια θα είναι συλλεκτικά. Τόσο από πλευράς κινητήρα, όσο και εν γένει φιλοσοφίας. Οι πετρελαιοκινητήρες έχουν αρχίσει ήδη να μαζεύονται στο πατάρι της αυτοκίνησης, ενώ ούτως ή άλλως απαντώνται ολοένα λιγότερο σε σπορ κατασκευές. Το GTD καλύπτει και τις δυο προδιαγραφές, αποτελώντας την ντίζελ εναλλακτική στο πολυθρύλητο GTI.

Στη χώρα μας ξεκινάει από τις 40.400 ευρώ, όντας ελάχιστα ακριβότερο από το Golf GTI των 39.900 ευρώ αρχικής τιμής. Ο εξοπλισμός δεν θα μπορούσε να μην είναι υπερπλήρης, περιλαμβάνοντας όλη τη συνομοταξία των συστημάτων ασφαλείας, Innovision Cockpit και head-up display, Top-Sport καθίσματα με δερμάτινες επενδύσεις και πολλά άλλα.

Καλαίσθητα και ιδανικά δυναμικό έξω

Η σύνδεση GTD-GTI γίνεται αυτόματα, μόλις δεις το γερμανικό hot hatch. Ο προφυλακτήρας με το διαμαντοειδές μοτίβο και τα αντίστοιχα φώτα ομίχλης κεντρίζουν το βλέμμα, όπως και οι προαιρετικές 19άρες ζάντες (17 ιντσών στάνταρ) Adelaide, δίνοντάς σου ευθύς αμέσως να καταλάβεις πως έχεις να κάνεις με ένα σπορ, αλλά όχι κραυγαλέο αυτοκίνητο. Οι πλαϊνές ποδιές οδηγούν το μάτι στο προστατευτικό του πίσω προφυλακτήρα, το οποίο -προς τιμήν του- δεν υποδύεται τον διαχύτη. Οι απολήξεις εδώ είναι διπλές στο αριστερό μέρος, αντί μία και μία όπως στο GTI, χαρίζοντας επιπλέον πόντους διακριτικότητας στο GTD.

Highlight, βέβαια, δεν είναι άλλο από τη φωτιζόμενη μάσκα. Οι δυο λωρίδες που ενώνουν τα φανάρια με το σήμα της VW αποτελούνται από LED, δημιουργώντας μια φαντασμαγορική οπτασία με τα ημέρας που φωταγωγούν από άκρη σε άκρη το πρόσωπο του Golf!

Ποιοτικό και ψηφιακό μέσα

Ο δυναμισμός δεν λείπει ούτε από το εσωτερικό. Με το που ανοίγεις την πόρτα, το μάτι σου δέχεται τα κατάλληλα ερεθίσματα από τα μπάκετ καθίσματα, με το παραδοσιακό καρό μοτίβο του Golf GTI. Το δερμάτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος, τις κόκκινες ραφές και την απολαυστικά παχιά στεφάνη σε βάζει στο κλίμα, μαζί με την εξαιρετική θέση οδήγησης. Παράλληλα, το Innovision Cockpit με την διπλή διάταξη των οθονών 10 και 10,25 ιντσών (για πίνακα οργάνων και σύστημα πολυμέσων αντίστοιχα) χαρίζει την προαπαιτούμενη πια hightech νότα.

Πέρα από τις σπορ εκφάνσεις, το ποιόν της καμπίνας παραμένει όπως γνωρίζαμε από την 8η γενιά Golf: εξαιρετικά υλικά, τεκτονική συναρμογή, καλή εργονομία (τα χειριστήρια αφής θέλουν αρκετή εξοικείωση) και πολύ ικανοποιητικοί χώροι για τέσσερις επιβάτες (ο πέμπτος μπορεί να «σφιχτεί» κάπως, ανάλογα και τον σωματότυπο), μετά του αναλόγου πορτμπαγκάζ. Στα 374 λίτρα, ο χώρος αποσκευών κινείται στα στάνταρ της κατηγορίας, επωφελούμενος από την κανονικότητα του σχήματος και το σχετικά χαμηλό κατώφλι.

Εργαστήριο ροπής ο TDI, για σεμινάριο η συνεργασία με το DSG

Το Golf GTD δεν το παίρνεις για να το φορτώνεις κόσμο και μπαγκάζια, όμως. Θα χρειαστεί να το κάνεις μεν, αλλά ο χαρακτήρας του σε τραβάει προς το «κυνήγι». Όπως τραβάει γενικότερα η ροπή του 2λιτρου πετρελαιοκινητήρα, μετατρέποντας το ντίζελ GTI σε εν δυνάμει τιμωρό ακόμα και του Golf R στις ρεπρίζ! Τα 7,1 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα δεν λένε απολύτως τίποτα. Ούτε τα 245 χλμ./ώρα τελικής. Πραγματικά, αποσπάσματα των τεχνικών χαρακτηριστικών. Πρέπει να πατήσεις το γκάζι τέρμα με 3η ή 4η για να μπεις απολύτως στο κλίμα. Να αντιληφθείς πλήρως τι είδους επιτάχυνση προσφέρει ένας δυνατός πετρελαιοκινήρας, που συν τοις άλλοις συνεργάζεται με ένα έξοχο σε λειτουργία και κλιμάκωση κιβώτιο.

Ο 2.0 TDI παράγει 200 ίππους σε στροφές που δεν ανακοινώνει η VW. Ίσως γιατί δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία. Η ροπή είναι αυτή που παίζει «μπάλα», με 400 Nm σταθερά από τις 1.750 και αδιάκοπα μέχρι τις 3.750 σ.α.λ. Βέβαια η ελαστικότητα του TDI και η κλιμάκωση του 7τάχυτου DSG φροντίζουν να παρέχουν φούρια από τις 1.500 σ.α.λ., οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να μείνεις από δύναμη ποτέ. Ένα καλό πάτημα του δεξιού πεντάλ υπόθεση είναι το κόλλημα της πλάτης σου σε αυτή του καθίσματος, με έναν ρυθμό αύξησης χιλιομέτρων που σε κάνει να καταριέσαι τις νόρμες ρύπων και τον αναπόφευκτο αφανισμό των ντίζελ που σημαίνουν. Το μόνο που θα σε «χαλάσει» ελαφρώς στην όλη διαδικασία, είναι ο τεχνητός ήχος από τα ηχεία.

Οι τεχνικοί της VW το παρακάνανε στην προσπάθεια τους να μακιγιάρουν την ντίζελ χροιά του μοτέρ, με το Soundaktor να παράγει έναν έντονα μπάσο ήχο από τα ηχεία, που κάποιες φορές θυμίζει εξατμισωμένο Scania. Εννοείται καλύτερα από το να ακουγόταν το χαρακτηρισμό κροτάλισμα της αυτανάφλεξης, απλά λίγο υπερβολικό. Η κατανάλωση, αντίθετα, μόνο ικανοποιημένο σε αφήνει. Τα 8,4 λίτρα/100 χλμ. μπορεί να είναι τσιμπημένα για μοτέρ πετρελαίου, ωστόσο για τη δυναμική του GTD κρίνονται ως απολύτως λογικά. Εξάλλου με νορμάλ χρήση, η μέση τιμή της πέφτει και κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ.

Απρόσμενα ισοπεδωτικό και ταχύτατο

Τα χαρακτηριστικά του κινητήρα πάνω-κάτω αντικατοπτρίζονται και στο στήσιμο του κορυφαίου ντίζελ Golf. Οι στροφές διεκπεραιώνονται ταχύτατα, με τα χέρια σου να απολαμβάνουν ένα σωστά ζυγισμένο τιμόνι και μπροστινό, αμφότερα συνεπικουρούμενα από την πολύ καλή λειτουργία του XDS. Το ηλεκτρονικό μπλοκέ χρησιμοποιεί τα φρένα για να προσομοιώσει τη λειτουργία ενός κανονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, με ό,τι περιορισμούς αυτό συνεπάγεται. Δεν θα νιώσεις, για παράδειγμα, το εμπρός μέρος να τραβιέται προς το εσωτερικό της στροφής.

Το XDS «πιάνει» τον εσωτερικό τροχό προκειμένου να μεταφέρει ροπή στον απέναντι, κάνοντας πολύ καλή δουλειά στις περισσότερες των περιπτώσεων. Στις οριακές, ωστόσο, καταλαβαίνεις πως επί της ουσίας λειτουργεί σαν ένα είδος εξελιγμένου ESP. Αν δει κι αποδεί θα επέμβει απότομα στα φρένα, ελαττώνοντας δραστικά την ταχύτητα. Για να φτάσει σε τέτοιο σημείο βέβαια, θα πρέπει να έχεις καταχραστεί πρώτα της φιλοξενίας των 400 Nm. Οπότε μετά δεν θα πρέπει να παραπονεθείς για την υποστροφή που θα ακολουθήσει.

Η ουρά σπανιότατα θα το κάνει, μένοντας ως επί το πλείστον βιδωμένη. Θα ήθελες παραπάνω συμμετοχή από το πίσω μέρος, ειδικά στις κλειστές στροφές μετά από ευθεία – εκεί δηλαδή που το φρενάρισμα μέχρι μέσα θα μπορούσε να ισιώσει το αμάξωμα, βγάζοντάς σε από τη στροφή με ένα απλωμένο γλίστρημα και το τιμόνι στην ευθεία. Παρόλα αυτά, μόλις πιάσεις τον παλμό του GTD μπορείς να κινηθείς εξαιρετικά γρήγορα, γνωρίζοντας πως στη διάθεσή σου υπάρχει ένα ακούραστο και αποτελεσματικότατο σύστημα πέδησης.

Αυτό που εντυπωσιάζει -εκπλήσσει, για την ακρίβεια- είναι το πόσο ποιοτικό και άνετο είναι το σετάρισμα της ανάρτησης. Όχι μαλακό, μην παρεξηγηθούμε. Ποιοτικό, απορροφητικό. Παρά τους τροχούς 235/35/19 (που είναι και πανάκριβοι, 1.100 ευρώ κοστίζουν), το πέρασμα από ανωμαλίες και εγκοπές στο οδόστρωμα είναι ιδεατό. Ούτε αναπηδήσεις, ούτε κραδασμοί, ούτε ενοχλητικοί θόρυβοι. Το Golf GTD αντιπαρέρχεται τις ανορθογραφίες της ασφάλτου τόσο δραστικά, που περισσότερο ανησυχείς μήπως υποτιμήσεις κάποια λακκούβα και θέσεις σε κίνδυνο την ακεραιότητα των πατούμενων.

(+) Κινητήρας, κιβώτιο, επιδόσεις, ελαστικότητα, εσωτερικό, ποιότητα κύλισης, φρένα, κράτημα

(-) Ένταση ψεύτικου ήχου κινητήρα, έλλειψη συμμετοχικότητας από το πίσω μέρος

The post Δοκιμή VW Golf GTD 2.0 TDI 200PS DSG appeared first on AutoGreekNews.

… Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ Read More

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ