25 Μαΐου 2024

ΜΕΝΟΥ

ΕΚ: Το τρένο Connecting Europe Express ανοίγει το μέλλον των πράσινων σιδηροδρομικών μεταφορών

Ανταπόκριση: Στρασβούργο  Κώστας Δαβάνης

Το Ελλάς και το Ακρόπολις Εξπρές, η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Ντόρτμουντ Μονάχου, Θεσσαλονίκης και Αθήνας την δεκαετία του 1960 αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα διευρωπαϊκά δίκτυα σιδηροδρομικών μετακινήσεων, μεταφέροντας διάμεσου της πρώην Γιουγκοσλαβίας, και της Αυστρίας χιλιάδες μετανάστες στην Βόρεια Ευρώπη.  Εξήντα ένα χρόνια μετά η ανάγκη εξέλιξης γρήγορων, ασφαλών και κυρίως «πράσινων» μετακινήσεων και μεταφορών καθίσταται επιτακτικότερη παρά ποτέ.

Ειδικό τρένο ευαισθητοποίησης

Το ειδικό τρένο Connecting Europe Express που μέσα σε διάστημα 45 ημερών διήλθε τους τελευταίους δυο μήνες από 120 ευρωπαϊκές πόλεις, καταλήγοντας στο Παρίσι, προσπάθησε σε μια εκστρατεία ενημέρωσης να ευαισθητοποιήσει γύρω από τα οφέλη των μετακινήσεων με τον σιδηρόδρομο και τις προκλήσεις που πρέπει ακόμη να ξεπεραστούν στο μέλλον προκειμένου να καταστεί κυρίαρχο «πράσινο» μέσο μεταφοράς. Προκειμένου να γίνει πιο ελκυστικός και να ενθαρρυνθούν περισσότεροι άνθρωποι και εταιρείες να επιλέξουν και να επενδύσουν σε μεταφορές με μέσα σταθερής τροχιάς δρομολογήθηκαν ήδη ενέργειες, επενδύσεις και έργα υποδομής που θα τον υποστηρίξουν.

Το ειδικό τρένο, ως κινούμενο εργαστήριο, διαπίστωσε έτσι σε πραγματικό χρόνο τα επιτεύγματα του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Χώρου και του Ευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών για απρόσκοπτα ταξίδια σε όλη την Ένωση, επισημαίνοντας τις προκλήσεις των διασυνοριακών ταξιδιών με μέσα σταθερής τροχιάς, αναδεικνύοντας παράλληλα τους σημαντικούς στόχους, της Πράσινης Συμφωνίας.

Ολοκλήρωση του κεντρικού δικτύου το 2030

Railway station of Strasbourg

Το ταξίδι, όπως τονίστηκε και από τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που συμμετείχαν σε μια διαδρομή χιλιάδων χιλιομέτρων, συνέδραμε αποφασιστικά στο να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των σιδηροδρομικών μεταφορών. Έτσι μια πραγματικά διασυνοριακή, σύγχρονη και υψηλής ποιότητας σιδηροδρομική υποδομή αποτελεί βασική απαίτηση για την ανάπτυξη των δυνατοτήτων της, για την οποία υπάρχει σαφής ανάγκη κοινής δράσης προκειμένου να βελτιωθεί το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, το κεντρικό δίκτυο έως το 2030 και το ολοκληρωμένο έως το 2050.

Για τον λόγο αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει το αμέσως επόμενο διάστημα αλλαγές στον κανονισμό λειτουργίας των σιδηροδρόμων, καθώς και ένα σχέδιο δράσης για την προώθηση των διεθνών μεταφορών επιβατών μεγάλων αποστάσεων τον Δεκέμβριο.

2021 European Year of Rail

Οι χρηματοδοτήσεις

Επιπλέον μέσω του προγράμματος «Συνδέοντας την Ευρώπη» άνοιξε ήδη η πρόσκληση υποβολής προτάσεων ύψους 7 δις ευρώ για την χρηματοδότηση των απαραίτητων έργων υποδομής. Επιπλέον μέσω του μηχανισμού ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της ΕΕ θα υποστηριχθεί ο εκσυγχρονισμός και η διαλειτουργικότητα της σιδηροδρομικής υποδομής, καθώς και τα βασικά διευρωπαϊκά έργα υποδομής, όπως οι σιδηροδρομικές γραμμές Λυόν-Τορίνο, η σήραγγα βάσης στην ορεινή διάβαση του Μπρενέρο μεταξύ Ιταλίας και Αυστρίας καθώς και η σιδηροδρομική γραμμή της Βαλτικής. Παράλληλα η εισαγωγή του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS) θα αυξήσει τη χωρητικότητα, την ασφάλεια, την αξιοπιστία αλλά και την ακρίβεια του δικτύου.

Εκείνο όμως που απαιτείται περισσότερο για την ανάπτυξη του ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου είναι ένας πανευρωπαϊκός συντονισμός με κοινούς στόχους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι Ευρωπαίοι οδηγοί τρένων θα πρέπει να μπορούν να συνοδεύουν τα τρένα τους πέρα ​​από τα κρατικά σύνορα, όπως σήμερα μπορούν οι πιλότοι και οι οδηγοί φορτηγών, ενώ η βελτίωση των πωλήσεων εισιτηρίων και των δυνατοτήτων για προγραμματισμό ταξιδιών πολλαπλών τρόπων όπως και η μείωση του κόστους των σιδηροδρομικών ταξιδιών σε σύγκριση με τις εναλλακτικές λύσεις θα συνέδραμε αποφασιστικά στην ανάπτυξη του.

 

 

www.ertnews.gr

Read More

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ