20 Αυγούστου 2022

ΜΕΝΟΥ

“Να μπει ο Κατσαντώνης στα σχολικά βιβλία”. Η επιστολή του Δημάρχου Αγράφων προς την Υπουργό Παιδείας

από την έντυπη έκδοση

Ο Αντώνης Μακρυγιάννης (Κατσαντώνης) δεν αναφέρεται σε κανένα σημείο των σχολικών εγχειριδίων «και αυτό το θεωρούμε ως αδικία που τον εξοβέλισε από το πάνθεο των ηρωικών μορφών», αναφέρει σε επιστολή του προς την Υπουργό Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως, ο Δήμαρχος Αγράφων κ. Αλέξης Καρδαμπίκης, αιτούμενος να υπάρξει μέριμνα για αναφορά του Αγραφιώτη ήρωα στα βιβλία της ελληνικής ιστορίας, καθώς αποτέλεσε «παράδειγμα αυτοθυσίας».

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Στην επιστολή που απέστειλε στην Υπουργό Παιδείας και σε λοιπούς αρμόδιους φορείς, ο κ. Καρδαμπίκης αναφέρει τα εξής:

«Κυρία Υπουργέ,

Με αυτή μας την επιστολή θα θέλαμε να σας εκθέσουμε κάποιους προβληματισμούς αλλά και σκέψεις μας για κάποιες άγνωστες σε πολλούς πτυχές της Ελληνικής Επανάστασης αφού δεν αναγράφονται σε κανένα σχολικό εγχειρίδιο.

Η σχολική ιστοριογραφία στην Ελλάδα συνέβαλε τα μέγιστα στην διαμόρφωση της εθνικής ταυτότητας των πολιτών του Νεοελληνικού Κράτους. Ο κύριος σκοπός της ήταν να καλλιεργηθεί η εθνική υπερηφάνεια μέσα από τα κατορθώματα και τις θυσίες των επωνύμων αλλά και των ανωνύμων αγωνιστών, προβάλλοντας τους ως το προσφορότερο παράδειγμα φιλοπατρίας.

Μέσα από τις σελίδες των σχολικών εγχειριδίων, το ελληνικό Έθνος αποδεικνύεται να επιβιώνει από τα ανείπωτα δεινά της Τουρκοκρατίας χάρη στο ανυπότακτο πνεύμα όλων των Ελλήνων ιδιαίτερα όμως κάποιων ηρώων του οι οποίοι υπήρξαν πηγή εθνικής συσπείρωσης και υπερηφάνειας.

Ένας από αυτούς που γαλουχήθηκε και μεγάλωσε με το όνειρο της αποτίναξης του τουρκικού ζυγού ήταν και ο Αντώνης Μακρυγιάννης, γνωστός και ως Κατσαντώνης ή Σταυραετός των Αγράφων όπως τον αποκαλούν οι Αγραφιώτες, ο Σαρακατσάνος Κλέφτης ο οποίος έδρασε επί Τουρκοκρατίας στα προεπαναστατικά χρόνια στις περιοχές των Αγράφων, του Βάλτου και του Ξηρόμερου Αιτωλοακαρνανίας.

Κύρια χαρακτηριστικά του η τόλμη και η ευφυία ενώ ανατράφηκε με τα ιδανικά της αγάπης προς την Πατρίδα και την ελευθερία και διακατέχονταν από ένα και μόνο πόθο, να πολεμήσει υπέρ αυτών των ιδανικών όπως και το έκανε χωρίς να δειλιάσει αντιμετωπίζοντας με απίστευτη γενναιότητα τα θηριώδη βασανιστήρια που δέχθηκε από τους Τούρκους και τα οποία τον οδήγησαν τελικά σε έναν μαρτυρικό θάνατο.

Παρόλα αυτά όμως αυτός ο ήρωας δεν αναφέρεται σε κανένα σημείο των σχολικών εγχειριδίων και αυτό το θεωρούμε ως αδικία που τον εξοβέλισε από το πάνθεο των ηρωικών μορφών ενώ μας γεννά μεγάλη απορία πως δεν προκάλεσε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον των συγγραφέων και έθεσαν τον Κατσαντώνη στο περιθώριο.

Επειδή η διδασκαλία της Εθνικής Ιστορίας αποτελεί πολύτιμο αρωγό στη σφυρηλάτηση της εθνικής συνείδησης και το σχολείο οφείλει να καλλιεργήσει την εθνική υπερηφάνεια και την ακλόνητη ελπίδα για το μέλλον της Πατρίδας, θα σας παρακαλούσαμε να προβείτε στις ανάλογες ενέργειες προκειμένου στα νέα Αναλυτικά Προγράμματά Σπουδών που ετοιμάζονται και εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο μεταρρυθμίσεων για να εφαρμοστούν κατά το σχολικό έτος 2023-2024, σε όλα τα σχολεία της χώρας και έτσι να γίνει αναβάθμιση του ελληνικού σχολείου για να εφοδιαστούν οι μαθητές με σύγχρονες γνώσεις και δεξιότητες, να αναγραφεί το όνομα του Αντώνη Μακρυγιάννη (Κατσαντώνη) ο οποίος υπήρξε ρυθμιστικός παράγοντας της ιστορικής εξέλιξης και ένας κρίκος σε μια μακρά αλυσίδα Ελλήνων που άναψαν και κράτησαν ζωντανή τη φλόγα της Επανάστασης αλλά και ως παράδειγμα αυτοθυσίας που υπηρέτησε την Πατρίδα προσφέροντας και την ίδια τη ζωή του στο βωμό της ελευθερίας».

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ