6 Ιουλίου 2022

Πώς να βάζετε προτεραιότητες για να μην «πνιγείτε»

Σηκώνεστε από το κρεβάτι, ντύνεστε, πηγαίνετε στη δουλειά κι επιστρέφετε, μαγειρεύετε και πάτε για ύπνο. Εάν έχετε και παιδιά, κάντε τους ανάλογους υπολογισμούς.
Παράλληλα, έχετε δεκάδες άλλες υποχρεώσεις. Η τηλεργασία πρόσφερε σε πολλούς επιπλέον χρόνο να ασχοληθούν με προσωπικές τους υποχρεώσεις ή να κάνουν ένα διάλειμμα.

Επιστροφή στην εργασία με φυσική παρουσία σημαίνει λιγότερο χρόνο για τακτοποίηση εκκρεμοτήτων. Δεν προλαβαίνετε να ολοκληρώσετε όλα όσα θα θέλατε, και γεμίζετε άγχος κι ενοχές ενόψει της επόμενης μέρας. Δεν χρειάζεται, όμως, να είναι έτσι τα πράγματα.
Μπορεί να επιστρέψατε στο γραφείο, όμως είναι πιθανόν να παραμείνετε παραγωγικοί και να μην σας πνίγουν οι εκκρεμότητες. Ειδικοί στον τομέα της παραγωγικότητας μοιράζονται μαζί μας τις πιο αποτελεσματικές συμβουλές τους για να κατακτήσουμε τους στόχους μας μειώνοντας το στρες.

                             Βάλτε προτεραιότητες

Το πρώτο βήμα είναι να χωρίσετε τις εκκρεμότητές σας σε βραχυπρόθεσμους, μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, λέει ο Αλεχάντρο Γιέρας, καθηγητής στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστήμιου του Ιλινόι Urbana-Champaign.

Στη συνέχεια, ιεραρχήστε τις με βάση το πόσο επείγει η καθεμία. Αυτή η διαδικασία μάς επιτρέπει να επικεντρωνόμαστε στις εργασίες για τις οποίες μας πιέζει ο χρόνος, και παράλληλα να έχουμε τον νου μας στους μακροπρόθεσμους στόχους, αναφέρει ο Γιέρας.

«Αισθανόμαστε “πνιγμένοι” όταν κάνουμε διαρκώς αυτά που δεν επείγουν, αλλά είναι πιο εύκολο να γίνουν», προσθέτει ο ίδιος. Πρόκειται για μια συνηθισμένη παγίδα που μας εξαντλεί, χωρίς να έχουμε ολοκληρώσει τους πιο σημαντικούς μας στόχους.

Επιπλέον, όταν επικεντρώνεστε πρώτα στις εργασίες υψηλής προτεραιότητας, νιώθετε λιγότερη πίεση προς το τέλος της ημέρας, επειδή ό,τι έχει απομείνει είναι συνήθως λιγότερο σημαντικό και μπορεί να διευθετηθεί αργότερα, λέει ο Ερλ Μίλερ, καθηγητής Νευροεπιστήμης στο Ινστιτούτο Πικάουερ για τη Μάθηση και τη Μνήμη στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης (ΜΙΤ).

    Βρείτε ποια είναι η πιο παραγωγική ώρα της ημέρας 

Κάποιοι εκτελούν εργασίες που απαιτούν μεγάλη συγκέντρωση σε όχι ιδιαίτερα παραγωγικές φάσεις της ημέρας τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δαπανούν πολύτιμη ενέργεια που θα μπορούσαν να αξιοποιούν σε κάτι άλλο. Όπως σημειώνει, επιλέξτε να εργαστείτε την ώρα που είστε πιο παραγωγικοί και πιο συγκεντρωμένοι για να τακτοποιήσετε τις εκκρεμότητές σας.

Εάν δεν είστε σίγουροι ποιο είναι το κατάλληλο χρονικό διάστημα της ημέρας για εσάς, καθιερώστε ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου. Στη συνέχεια, προσπαθήστε να εργαστείτε διάφορες ώρες της ημέρας. Όταν καταλάβετε πότε είστε πιο παραγωγικοί, προσπαθήστε να διαφυλάξετε αυτό το χρονικό διάστημα όσο περισσότερο μπορείτε, ώστε να επιτύχετε περισσότερα.

«Είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη τα δυνατά σημεία σας και τις οικογενειακές σας υποχρεώσεις», επισημαίνει ο Γιέρας και προσθέτει πως για τους γονείς και τους φροντιστές, ένα καλό διάστημα ίσως να είναι όταν βάζουν τα παιδιά για ύπνο.

                        Μία εργασία τη φορά

Μια νοοτροπία βαθιά ριζωμένη μέσα μας είναι πως η εκτέλεση πολλών εργασιών ταυτόχρονα αποτελεί δεξιότητα απαραίτητη για να επιτύχουμε. Ωστόσο, όταν μετακινούμαστε μεταξύ διαφορετικών στόχων, χάνουμε πολύτιμο χρόνο προσπαθώντας να διαχειριστούμε ποικίλες εργασίες, ενώ ο εγκέφαλος πρέπει να προσαρμόζεται διαρκώς εκ νέου, κάτι που απαιτεί επιπλέον προσπάθεια.

Αυτό μειώνει την παραγωγικότητα, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνουμε λιγότερα από ό,τι εάν συγκεντρωνόμασταν σε μια εργασία τη φορά.

Ο Μίλερ προτείνει να ξεκινήσετε βάζοντας χρονόμετρο για είκοσι λεπτά και εκτελώντας μόνο μία εργασία μέχρι τη λήξη του χρόνου. Με τον καιρό, θα συγκεντρώνεστε για όλο και μεγαλύτερες χρονικές περιόδους. «Εάν το κάνετε, θα δείτε πως θα βελτιωθεί η αποδοτικότητα και η ποιότητα της δουλειάς σας. Θα γίνετε πιο παραγωγικοί», επισημαίνει ο Μίλερ.

          Αποδεχθείτε πως ίσως να μην καταφέρετε σε όλα

Δεν μπορούμε να κάνουμε τα πάντα σε μια μέρα και δεν πρέπει να ωθούμε τον εαυτό μας στα όρια της εξάντλησης, σημειώνει ο Λάρι Ρόζεν, ομότιμος καθηγητής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πολιτείας της Καλιφόρνιας Dominguez Hills.
Είναι σημαντικό να θέτουμε όρια στον εαυτό μας, παρόμοια με τους κανόνες των γονιών που ζητούν από τα παιδιά να πηγαίνουν για ύπνο στις 9μμ, προσθέτει.

Σύμφωνα με τον Ρόζεν, το να ορίζετε ξεκάθαρα το ωράριο εργασίας σας κάθε μέρα, είναι ένας ακόμα τρόπος να σταματήσετε να σκέφτεστε τις όποιες εκκρεμότητές σας. Αυτό σας βοηθάει να θέτετε όρια και να μειώνετε το άγχος σας.

Για παράδειγμα, μπορείτε να προγραμματίσετε ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα για εκείνους που επικοινωνούν μαζί σας μετά το ωράριο εργασίας σας, το οποίο θα τους ενημερώνει πως θα απαντήσετε την επόμενη μέρα, προσθέτει ο Ρόζεν.

Μπορεί να δοκιμάσετε πολλές τεχνικές και πάλι να μην σας αρκεί ο χρόνος. Μην ανησυχείτε, όμως.

«Το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι η αυτογνωσία. Το να αναγνωρίσουμε πως έχουμε λιγότερο χρόνο στη διάθεσή μας και ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τα πάντα, μειώνει την πίεση που νιώθουμε».

Πηγή: CNN

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ