“Στο περιθώριο οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών”. Επιστολή γονέων του ΕΠΑΛ Καρπενησίου προς την Υπουργό Παιδείας

Με μια μακροσκελή επιστολή, που απευθύνεται προς το Υπουργείο Παιδείας και προσωπικά την Υπουργό κα Νίκη Κεραμέως, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του ΕΠΑΛ Καρπενησίου καταγράφει τα προβλήματα που έχουν διαπιστωθεί από την εμπειρία της τηλεκπαίδευσης για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς και ζητά τη λήψη μέτρων που θα διασφαλίσουν την ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών στη μάθηση.

Οι γονείς καταγγέλλουν δυσλειτουργίας στην πλατφόρμα Webex, διάτρητο σύστημα απέναντι σε προσπάθειες παραβίασης πνευματικών και ατομικών δικαιωμάτων κ.α. «Το λυπηρό είναι», τονίζει ο σύλλογος, «ότι οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών είναι στο περιθώριο. Η πραγματικότητα που βιώνει κάθε οικογένεια -με τις δυνατότητές της που περιορίζονται από την οικονομική κρίση- να προσφέρει πραγματική εκπαίδευση στα παιδιά της, όπως το σύνταγμα της πατρίδας μας κατοχυρώνει, υπονομεύεται στην πράξη». «Οι ευθύνες της κυβέρνησης», αναφέρει η ίδια επιστολή, «είναι τεράστιες καθώς αποδεικνύεται ότι το δημόσιο σχολείο δεν αποτελεί προτεραιότητα και δεν στηρίζεται υλικοτεχνικά και με υποδομές που καλύπτουν το σύνολο των μαθητών».

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΘΕΜΑ: «Εφαρμογή μέτρου τηλεκπαίδευσης»

“Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Η εκπαίδευση, για μια ακόμη φορά, βρίσκεται στο επίκεντρο του δημόσιου ενδιαφέροντος μετά τις αποφάσεις που επιβλήθηκαν για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης. Τα παιδιά μας υποχρεώνονται να εργαστούν σε συνθήκες πολύ διαφορετικές από τις κανονικές, μέσα από ένα ψηφιακό περιβάλλον που γίνεται προσπάθεια να αντικαταστήσει την σχολική τάξη.

Αφορμή της επιστολής αποτέλεσαν τα προβλήματα που προκλήθηκαν από την πρώτη ημέρα της τηλεκπαίδευσης των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας, με το σύστημα Webex να καταρρέει πλήρως. Μαθητές, γονείς, και εκπαιδευτικοί προσπαθούσαμε ανεπιτυχώς από την δεύτερη ώρα λειτουργίας των σχολείων να συνδεθούμε με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (στην πλατφόρμα webex της Cisco). Τις επόμενες ημέρες αρκετές φορές το σύστημα υπολειτουργούσε λόγω της μη συνδεσιμότητας στο Πανελλήνιο Σχολικά Δίκτυο και με πολλές καθυστερήσεις (ήχος και «παγώματα συνδέσεων» κατά τόπους).

Φανταστείτε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οικογένειες που έχουν δύο ή περισσότερα παιδιά, μαθητές ή και μέλη που εργάζονται με τηλεργασία. Πολλοί ανέφεραν ότι κατά τη χρήση της webex καταναλώνονται δεδομένα της τηλεφωνικής τους σύνδεσης (μαθητών και γονέων).

Μετά από μεγάλη δυσκολία και αφού καταφέραμε να ξεπεράσουμε τις αντιξοότητες με την κατάρρευση του συστήματος, ήρθαμε αντιμέτωποι με φαινόμενα έκθεσης και παραβίασης των πνευματικών και ατομικών δικαιωμάτων μαθητών και εκπαιδευτικών. Επανειλημμένες είναι οι διαμαρτυρίες της σχολικής κοινότητας, καθώς κατά την διάρκεια του μαθήματος μέσω webex εισέρχονται ως «μαθητές» άτομα που δεν ανήκουν στον μαθητικό πληθυσμό (εξωσχολικοί, ενήλικες), χρησιμοποιώντας ψευδώνυμο ή ονόματα των μαθητών και κάνουν κατάχρηση του chat με υβριστικά μηνύματα ή ανοίγουν μικρόφωνα και παρενοχλούν το μάθημα με τραγούδια και ήχους. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας καθημερινά καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να επικοινωνήσουν με τα παιδιά μας και να διδάξουν το αντικείμενό τους, αλλά και να διαφυλάξουν την ασφάλεια των μαθητών, από τους επιτήδειους επιδρομείς.

Από την πλευρά του Υ.ΠΑΙ.Θ. δεν έχει εξασφαλιστεί πιστοποιημένη είσοδος των μαθητών, καθώς δεν εισέρχονται με τους προσωπικούς κωδικούς, του πανελλήνιου δικτύου, αλλά μόνο με τον σύνδεσμο που δημιουργείται στην πλατφόρμα από τον εκάστοτε καθηγητή. Οι μαθητές δεν πιστοποιούνται με τους συμμετέχοντες· ο καθηγητής πιστοποιεί τους μαθητές εξ ακοής, αφού συνήθως (και καλώς) οι κάμερες είναι απενεργοποιημένες. Βέβαια είδαμε τι γίνεται όταν προσπαθεί να μπει κανείς στο webex με όνομα χρήστη και κωδικό: ο εξυπηρετητής του ΠΣΔ υπερφορτώνεται και αδυνατούν να συνδεθούν ακόμα και οι ίδιοι οι καθηγητές. Δηλαδή αυτό που συνέβαινε την πρώτη ημέρα. Και εδώ μπαίνουν σοβαρά ζητήματα όχι μόνο για την ίδια την εκπαιδευτική λειτουργία αλλά και για την ασφάλεια προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών.

Το λυπηρό είναι ότι οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών είναι στο περιθώριο. Η πραγματικότητα που βιώνει κάθε οικογένεια – με τις δυνατότητές της που περιορίζονται από την οικονομική κρίση- να προσφέρει πραγματική εκπαίδευση στα παιδιά της, όπως το σύνταγμα της πατρίδας μας κατοχυρώνει, υπονομεύεται στην πράξη. Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τεράστιες καθώς αποδεικνύεται ότι το δημόσιο σχολείο δεν αποτελεί προτεραιότητα και δεν στηρίζεται υλικοτεχνικά και με υποδομές που καλύπτουν το σύνολο των μαθητών.

Κατόπιν όλων αυτών απευθύνουμε σε εσάς και όλους τους αρμόδιους φορείς να ληφθούν ΑΜΕΣΑ όλα τα απαραίτητα μέτρα τόσο για τους μαθητές/τριες όσο και για τους/τις εκπαιδευτικούς. Συγκεκριμένα:

-Απαιτούμε τον σεβασμό στα παιδιά μας και στο λειτούργημα των εκπαιδευτικών

-Ζητούμε αναβάθμιση του ΠΣΔ για να μπορούν με συστατικούς όρους να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία. Όλοι οι μαθητές να πιστοποιούνται κατά την είσοδό τους στην πλατφόρμα.

-Η τηλεκπαίδευση να μην αποτελέσει μέτρο που θα επιτείνει ακόμα περισσότερο την ανισότητα στην μόρφωση των παιδιών μας

Καμία καταγραφή απουσίας σε μαθητές που δεν έχουν τα μέσα να συμμετέχουν στην τηλεδιάσκεψη και στους μαθητές που δεν είχαν συνδεσιμότητα λόγω των προβλημάτων που προαναφέραμε ή δεν έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο για οικονομικούς ή γεωγραφικούς λόγους.

-Εξασφάλιση σε όλους τους μαθητές δωρεάν ηλεκτρονικών συσκευών για την τηλεδιάσκεψη με ευθύνη του κράτους καθώς και δωρεάν υπηρεσιών διαδικτύου

-Άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους γονείς που πρέπει να μείνουν σπίτι για να συνδράμουν τα παιδιά τους,

Σε περίπτωση επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων ζητούμε:

-Την μείωση των μαθητών ανά τμήμα στους 15 μαθητές.

-Μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών.

-Επαρκές μόνιμο προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία ώστε να τηρούνται τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.

Κινούμενοι από το χρέος μας απέναντι στα παιδιά αυτής της γενιάς, που αντί να δρέπει τους καρπούς των αγώνων και των θυσιών των προγόνων μας, δοκιμάζεται από τις συνέπειες των λανθασμένων επιλογών των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών, να μην αποδεχτούμε ως μονόδρομο την κρίση σε όλες τις πτυχές της κοινωνίας μας, και να αγωνιστούμε ώστε η εκπαίδευση και η παιδεία να σταθεί στο επίπεδο των αναγκών τους.”.

Τοπικές ειδήσεις
Επικαιρότητα
Αθλητικά