21 Οκτωβρίου 2021

“Τα μάτια της πόλης”: Παρουσιάστηκε στην Αθήνα το βιβλίο του Θανάση Χουλιαρά, από το Κρίκελλο Ευρυτανίας

Με την τέχνη του δρόμου καταπιάνεται το συγγραφικό εγχείρημα του Θανάση Χουλιαρά, με καταγωγή από το Κρίκελλο Ευρυτανίας. Την περασμένη Πέμπτη, 7 Οκτωβρίου, στον προαύλιο χώρο του Αθήνα 984, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, έγινε η παρουσίαση του βιβλίου με τίτλο «Τα μάτια της πόλης. Μια συνολική θεώρηση της street art. Η περίπτωση της Αθήνας» (εκδ. Εντύποις).

«H street art», διαβάζουμε στο οπισθόφυλλο του βιβλίου, «αν και προβάλλει συνεχώς το δυναμικό της παρόν στους αθηναϊκούς τοίχους, σε μια προσπάθεια ουσιαστικής επικοινωνίας με τους διερχόμενους πολίτες, δεν είχε τύχει μίας σε βάθος μελέτης μέχρι σήμερα. Ιδιαίτερα η σχέση της με τους πολιτικοκοινωνικούς μετασχηματισμούς της ελληνικής πρωτεύουσας μόνο επιδερμικά είχε προσεγγιστεί».

Ο συγγραφέας, για το βιβλίο

«Το βιβλίο ‘Τα μάτια της πόλης’», λέει ο Θ. Χουλιαράς στα «Ευρυτανικά Νέα», «αποτελεί, με κάποιες προσθήκες της, ομώνυμη διπλωματική εργασία που εκπόνησα στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος των Πολιτισμικών και Κινηματογραφικών σπουδών του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ. Στην ερευνητική μου δραστηριότητα επιδιώκω σχεδόν πάντα να καταπιάνομαι με ζητήματα που αφορούν στο σήμερα, καθώς με ιντριγκάρει η θεωρητική αναζήτηση σε αχαρτογράφητα νερά. Με δεδομένο ότι τα ζητήματα της τέχνης και αυτά της πόλης και του δημόσιου χώρου είναι στον σκληρό πυρήνα των ενδιαφερόντων μου, επέλεξα να ασχοληθώ με την street art, ως την κατεξοχήν σύγχρονη αισθητική έκφανση του αστικού».

«Οι ρίζες της σύγχρονης street art», σημειώνει, «μπορούν να εντοπιστούν (και) στην πολιτική διαμαρτυρία και προπαγάνδα. Παράλληλα, όπως αναλύω στο βιβλίο, η σχέση της πολιτικής με την street art είναι οργανικού χαρακτήρα και σε έναν βαθμό ανεξάρτητη από τις προθέσεις των δημιουργών και αστικών παρεμβατιστών. Από εκεί και πέρα μπορούν να διακριθούν περίοδοι που παρατηρείται μια πιο έντονη πολιτικοποίηση στην θεματολογία αλλά και στην ίδια την φόρμα (η περίοδος της οικονομικής κρίσης ήταν μια τέτοια) όπως και περίοδοι αποπολιτικοποίησης. Συνεκτιμώντας επομένως, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που φέρει εξ ορισμού η street art, είναι σαφές ότι αυτή σίγουρα μπορεί να επιδράσει και σε έναν βαθμό να διαμορφώσει την πόλη και του ανθρώπους της».

Για την Ευρυτανία

Ποια είναι, όμως, η σχέση του Θ. Χουλιαρά με την Ευρυτανία; «Αν κι έχω καταγωγή από το Κρίκελλο δεν υπήρξα ποτέ μόνιμος κάτοικος της Ευρυτανίας. Η σχέση μου όμως με τον τόπο είναι στενή, έχοντας έντονα βιωματικό και συναισθηματικό χαρακτήρα. Επιδιώκω όσο πιο συχνά γίνεται να παίρνω ‘τζούρες’ από την καθαρότητα (σε όλα τα επίπεδα) που μπορεί να προσφέρει το βουνό. Να αντλώ έμπνευση από το ιστορικό και πολιτισμικό βάρος του τόπου», απαντάει.

«Άλλωστε», προσθέτει, «δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι μόλις πρόσφατα, παράλληλα με την υπόλοιπη δραστηριότητά μου ολοκλήρωσα και τα γυρίσματα ενός ντοκιμαντέρ, το οποίο αφορά στην καταγραφή του πολιτισμικού φαινομένου των χειμαδιών -κάτι που έκανε και η οικογένεια του πατέρα μου. Αυτό το διάστημα βρισκόμαστε στην φάση του μοντάζ και φυσικά η πρώτη προβολή της ταινίας θα γίνει, τιμής ένεκεν, στο Κρίκελλο!».

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ