από την έντυπη έκδοση
Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη κινητικότητα των εκπαιδευτικών του 4ου Δημοτικού Σχολείου Καρπενησίου που πραγματοποιήθηκε στην πόλη Kemi της Φινλανδίας κατά το χρονικό διάστημα 26 Φεβρουαρίου έως 4 Μαρτίου 2023, μετά την έγκριση από το Ίδρυμα Κρατικών υποτροφιών (ΙΚΥ) του εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ KA122 με τίτλο «Π.Ρ.Α.Σ.Ι.Ν.Ο. (Περιορίζω τη Ρύπανση, Αποδέχομαι, Συμμετέχω Ισότιμα, Νοιάζομαι για Όλους) στους μαθητές: Από τη Μεσόγειο στον Αρκτικό Κύκλο και πίσω».
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα κινείται σε τρεις άξονες: την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την αειφορία, τη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες και τον εμπλουτισμό των μεθόδων διδασκαλίας με νέες που ήδη εφαρμόζονται στα σχολεία- εταίρους του εξωτερικού.
Η επίσκεψη αφορούσε στην επιτόπια παρακολούθηση μαθημάτων στα δημοτικά σχολεία Kivikko και Sauvosaari με σκοπό την παρατήρηση και τη μελέτη του φιλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος και την ανταλλαγή καλών πρακτικών. Πρόκειται για δύο σχολεία που βρίσκονται στα βόρεια, στην περιοχή της Λαπωνίας και έχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με το Καρπενήσι.
Έγινε παρακολούθηση μαθημάτων όλων των τάξεων και ειδικοτήτων, της προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών, των διαλειμμάτων, καθώς επίσης και του τρόπου με τον οποίο πραγματοποιείται ένας ημερήσιος περίπατος σε συνθήκες χιονιού και χαμηλών θερμοκρασιών. Επιπλέον, οι δασκάλες από την Ευρυτανία παρακολούθησαν μαθήματα σε νηπιαγωγείο αλλά και σε τάξεις στις οποίες φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (αντίστοιχο τμήμα ένταξης), αλλά και μαθητές με αναπηρίες (ειδικά σχολεία ενταγμένα στην τυπική εκπαίδευση). Στο ένα από τα δύο σχολεία λειτουργούσε και τάξη υποδοχής μαθητών από την Ουκρανία, ενώ το 45% του συνόλου των μαθητών του ήταν πρόσφυγες ή μετανάστες.
Το 4ο Δ.Σ. Καρπενησίου εκπροσώπησαν οι εκπαιδευτικοί Βλάχου Ελένη, Ζυγιάρη Ιωάννα, Σουλιώτη Ελένη και Τσιαμτσιούρη Μαρία. Αντάλλαξαν απόψεις με τους ντόπιους εκπαιδευτικούς γύρω από εκπαιδευτικά και πολιτισμικά θέματα, συζήτησαν για νέες παιδαγωγικές μεθόδους και παράλληλα παρουσίασαν τη χώρα, την πόλη και το σχολείο τους στους μαθητές των δυο σχολείων – εταίρων, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι τα οφέλη της συμμετοχής σε ευρωπαϊκά προγράμματα είναι αμφίδρομα, μιας και οι Έλληνες εκπαιδευτικοί δεν υπολείπονται σε τίποτα των εταίρων τους, όσον αφορά στην παιδαγωγική τους κατάρτιση και την αποτελεσματικότητά τους στην καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής για τους μαθητές τους.
Σε συνέχεια των δράσεων διάχυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος, θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις και παρουσιάσεις σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, ενώ έπεται και μια ακόμη κινητικότητα στο CEIP San Bartolome, στην Οριχουέλα της Ισπανίας.