από την έντυπη έκδοση
Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ KA122 με τίτλο «Π.Ρ.Α.Σ.Ι.Ν.Ο. (Περιορίζω τη Ρύπανση, Αποδέχομαι, Συμμετέχω Ισότιμα, Νοιάζομαι για Όλους) στους μαθητές: Από τη Μεσόγειο στον Αρκτικό Κύκλο και πίσω», πραγματοποιήθηκε η δεύτερη κινητικότητα στην πόλη Orihuela της Νότιας Ισπανίας, κατά το χρονικό διάστημα 1 έως 7 Οκτωβρίου, με την εκπροσώπηση του 4ου Δημοτικού Σχολείου Καρπενησίου.
Πραγματοποιήθηκε επιτόπια παρακολούθηση μαθημάτων στο σχολείο CHIP San Bartolome, εστιάζοντας στους δύο άξονες του εγκεκριμένου από το ΙΚΥ προγράμματος, αφενός την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την αειφορία, αφετέρου την υιοθέτηση νέων μεθόδων διδασκαλίας. Το σχολείο εκπροσώπησαν οι εκπαιδευτικοί: Βλάχου Έλενα, Ζυγιάρη Ιωάννα και Τσιαμτσιούρη Μαρία.
«Ακολουθώντας το πρόγραμμα της επίσκεψης που ετοίμασαν οι Ισπανοί εταίροι μας, παρακολουθήσαμε μαθήματα σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου, αλλά και του νηπιαγωγείου, μιας και προσχολική αγωγή και δημοτική εκπαίδευση λειτουργούν ενιαία. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στο σχολείο, διαπιστώσαμε τη σημασία που έχει ο κοινός σχεδιασμός λειτουργίας και η υιοθέτηση κοινής μεθοδολογίας διδασκαλίας σε όλη τη διάρκεια φοίτησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση», αναφέρουν οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί. To CHIP San Bartolome θεωρείται ένα από τα κορυφαία στην επαρχία της Βαλένθια όσον αφορά στην εφαρμογή νέων μεθόδων διδασκαλίας, γεγονός που οφείλεται και στην μακροχρόνια εμπλοκή του σε προγράμματα Erasmus με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών.
«Αναλυτικότερα», αναφέρει το 4ο Δ.Σ. Καρπενησίου, «οι συνάδελφοι που μας φιλοξένησαν στις τάξεις τους, μοιράστηκαν μαζί μας τη μέθοδο διδασκαλίας με τη χρήση project, τη μέθοδο της συνεργατικής μάθησης, σύμφωνα με την οποία κάθε μαθητής/τρία αναλαμβάνει έναν συγκεκριμένο ρόλο στην ομάδα αλλά και τη διδασκαλία των μαθηματικών μέσω CLIL, με τη χρήση της Αγγλικής Γλώσσας κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Επίσης παρακολουθήσαμε μαθήματα ρομποτικής διαφόρων επιπέδων, από απλό προγραμματισμό μέχρι την κατασκευή ηλεκτρονικών παιχνιδιών και τη χρήση τρισδιάστατου εκτυπωτή. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η διδασκαλία των μαθηματικών αλλά και της γλώσσας με τρόπο διαδραστικό, ανακαλύπτοντας τη νέα γνώση και εστιάζοντας στην κατανόηση και τη συλλογιστική που θα πρέπει να ακολουθούμε κάθε φορά για την επίλυση ενός προβλήματος».
Ιδιαίτερη θέση στο πρόγραμμα σπουδών του σχολείου έχει η καλλιέργεια «πράσινων δεξιοτήτων», με την εμπλοκή των μαθητών σε δραστηριότητες που σχετίζονται με την ανακύκλωση, την κομποστοποίηση, την επαναχρησιμοποίηση υλικών αλλά και την καλλιέργεια του κήπου του σχολείου. Οι μαθητές/τριες, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών και τη συμβολή του επιστάτη του σχολείου, καλλιεργούν λαχανικά και βότανα που χρησιμοποιούνται στο εστιατόριο του σχολείου, ενώ συμβάλλουν και στον καλλωπισμό του προαυλίου και των τάξεων με την καλλιέργεια λουλουδιών.
Μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος τον Φεβρουάριο του 2024, θα πραγματοποιηθούν δράσεις διάχυσης των αποτελεσμάτων με τη συμμετοχή μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών και κάθε άλλου ενδιαφερόμενου. «Με την προσαρμογή στα δικά μας δεδομένα και την ένταξη όσων παρατηρήσαμε κατά την παρακολούθηση μαθημάτων σε 3 συνολικά σχολεία στην Φινλανδία και την Ισπανία, στόχος μας είναι η βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές και τις μαθήτριές μας και η επαγγελματική εξέλιξη του προσωπικού του σχολείου μας», καταλήγει η ενημέρωση του 4ου Δημοτικού Σχ. Καρπενησίου.