29 Μαρτίου 2024

ΜΕΝΟΥ

(ΒΙΝΤΕΟ) Αλλιώτικα τα φετινά Χριστούγεννα για την τοπική αγορά, λένε οι έμποροι του Καρπενησίου – Το κλίμα που επικρατεί

Στην εποχή του… click away, οι έμποροι του Καρπενησίου προσπαθούν να περιορίσουν όσο το δυνατόν τις οδυνηρές απώλειες που έχει προξενήσει στην τοπική αγορά η υγειονομική κρίση.

Η πρόεδρος του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου, Σπυριδούλα Παπαδοπούλου, αναφέρεται στις «βαριές» απώλειες των τελευταίων 10 μηνών, δεδομένου ότι το διάστημα των εορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς αντιπροσωπεύει το 30-35% των ετήσιων πωλήσεων ενός τοπικού καταστήματος, ενώ έχει ήδη χαθεί ένα επιπλέον 15% στη διάρκεια του πρώτου λοκντάνουν (περίοδος Πάσχα). «Το 50% του τζίρου της χρονιάς έχει χαθεί για την τοπική αγορά», σημειώνει.

«Είναι κοινός τόπος», λέει στα Ευρυτανικά Νέα, «η άποψη ότι στη λιανική, το click away είναι σχεδόν ανεφάρμοστο, όμως με κάποιες μικρές παρεμβάσεις, αλλά και μέσω του συμβουλευτικού ρόλου του συλλόγου, μπορούμε να λειτουργήσουμε, τουλάχιστον στο διάστημα αυτό».

Η νέα μέθοδος αγορών, επισημαίνει η εκπρόσωπος των εμπόρων, απαιτεί αυξημένη εξοικείωση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ επιπλέον αξία αποκτά, πλέον, η βιτρίνα του κάθε καταστήματος. Παράλληλα, ήδη, μέσω των social media (facebook, Instagram) οι καταστηματάρχες προωθούν τα προϊόντα τους, αναρτώντας φωτογραφίες με τα είδη που εμπορεύονται (ένδυση, αξεσουάρ κ.α.)

Η κα Παπαδοπούλου απευθύνει κάλεσμα για στήριξη της τοπικής αγοράς, «δεδομένης της υψηλής ποιότητας των προϊόντων, των ανταγωνιστικών τιμών, της καλής εξυπηρέτησης και της πιστής τήρησης των υγειονομικών μέτρων ασφαλείας». «Οι στιγμές που διανύουμε», προσθέτει, «είναι πολύ κρίσιμες. Ύστερα από μια δεκαετία κρίσης και σήμερα, μετά από δύο λοκντάουν, είναι καταλυτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα της τοπικής αγοράς, το πώς θα λειτουργήσουν οι επιχειρήσεις και πώς θα ανταποκριθούν οι καταναλωτές».

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις που έκανε στα Ευρυτανικά Νέα η ταμίας του Εμπορικού Συλλόγου Καρπενησίου, ιδιοκτήτρια καταστήματος η ίδια, Σπυριδούλα Σιαφάκα. «Επικρατεί προβληματισμός και απογοήτευση», σημειώνει και αναφέρεται στις δυσκολίες εφαρμογής του νέου συστήματος αγορών, ζητώντας, παράλληλα, τη λήψη μέτρων για την στήριξη του κλάδου.

«Η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα», επισημαίνει προς επίρρωση η πρόεδρος των εμπόρων, «είναι ο κορμός της ελληνικής οικονομίας, αφενός γιατί ανταποκρίνεται σε μεγάλα φορολογικά και ασφαλιστικά βάρη, αφετέρου γιατί διατηρεί τις περισσότερες θέσεις εργασίας από κάθε άλλο κλάδο του ιδιωτικού τομέα».

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ