Δρόμος Λαμία-Καρπενήσι / Ακυρώθηκε ο διαγωνισμός της μελέτης μετά από 6 άκαρπα χρόνια και επαναπροκηρύσσεται αρχές 2023

Δρόμος Λαμία-Καρπενήσι / Ακυρώθηκε ο διαγωνισμός της μελέτης μετά από 6 άκαρπα χρόνια και επαναπροκηρύσσεται αρχές 2023

Πλήρη επιβεβαίωση του ρεπορτάζ των Ευρυτανικών Νέων αποτελεί η σημερινή εξέλιξη για τον οδικό άξονα Λαμία – Καρπενήσι, που αφορά στην απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Συγκοινωνιών, κ. Κων/νου Καραμανλή, να προχωρήσει στην ανάκληση της προκήρυξης του διαγωνισμού για τη μελέτη κατασκευής του έργου Νεοχωράκι – Σήραγγα Τυμφρηστού.

Η απόφαση αναφέρει: «ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ την ανάκληση της Προκήρυξης του διαγωνισμού ανάθεσης της μελέτης με τίτλο: «ΜΕΛΕΤΗ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΛΑΜΙΑ – ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ (ΣΤΑΥΡΟΣ – ΑΝ. ΣΤΟΜΙΟ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΤΥΜΦΡΗΣΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ, ΤΜΗΜΑ: ΝΕΟΧΩΡΑΚΙ ΑΝ. ΣΤΟΜΙΟ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΤΥΜΦΡΗΣΤΟΥ) σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 12 του ν. 3316/2005, λόγω παρέλευσης μεγάλου χρονικού διαστήματος από τη δημοπράτηση της μελέτης, εξαιτίας υποβολής πολλαπλών προσφυγών και αιτημάτων αναστολής».

Σε πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της εφημερίδας, την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022, είχε αποκαλυφθεί η στρεβλή διαδικασία του διαγωνισμού που έγινε με τον πρωτοεμφανιζόμενο τότε νόμο το 2016, καταγγέλλοντας την απίστευτη εμπλοκή των μελετητικών γραφείων σε έναν φαύλο κύκλο ενστάσεων, με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός της μελέτης να μην έχει ολοκληρωθεί ακόμα, 6 χρόνια μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού.

Προκειμένου να επιτευχθεί η πολυπόθητη απεμπλοκή του σημαντικού για την Ευρυτανία έργου, ένα πάγιο και διαρκές αίτημα των κατοίκων και φορέων του νομού, το αρμόδιο υπουργείο αποφάσισε να λάβει πρωτοβουλίες. Έγραφαν στις αρχές Φεβρουαρίου ’22 (αρ. φύλλου 988/9-2-22) τα Ευρυτανικά Νέα τα εξής:

«Με απόφαση του υπουργού, ο διαγωνισμός ακυρώνεται και σύμφωνα με ενημέρωση από τον ίδιο τον  Κώστα Καραμανλή, το Υπουργείο προχωράει άμεσα:

1) «Στην ακύρωση του διαγωνισμού μελετών που είναι σε εξέλιξη, ώστε να προχωρήσει στην ωρίμανση του εν λόγω τμήματος μέσω των Συμβάσεων Τεχνικών Συμβούλων που θα προσλάβει».

2) «Το Υπουργείο δεσμεύεται, εντός του 2022, να κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου και ό,τι άλλο απαιτείται, ώστε να είναι δυνατή η δημοπράτησή του, με το σύστημα ΜΕΛΕΤΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, στις αρχές του 2023».

Και συνέχιζε το ίδιο, αποκλειστικό ρεπορτάζ: «Το σύστημα “ΜΕΛΕΤΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ”, αποτελεί τη συντομότερη διαδικασία από εδώ και πέρα  για την ολοκλήρωση του φακέλου, τη χρηματοδότηση και τη δημοπράτηση του έργου. Όπως προβλέπεται, το υπουργείο χρησιμοποιεί την προμελέτη που έχει ήδη στα χέρια του από τον διαγωνισμό και θα προχωρήσει σε προκήρυξη του έργου με τη νέα διαδικασία.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, το έργο προβλέπεται να ξεπεράσει τα 90 εκατομμύρια σε προϋπολογισμό. Ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί σε έναν χρόνο, αρχές του 2023. Ο ανάδοχος εργολάβος που θα προκύψει από τον διαγωνισμό, θα παραλάβει την προμελέτη του έργου και -όπως προβλέπεται- θα προχωρήσει ο ίδιος στην οριστική μελέτη και στην κατασκευή του έργου».

Αναλυτικά για το θέμα θα διαβάσετε στα Ευρυτανικά Νέα της Τετάρτης 27/4/2022

Διαβάστε ακόμα

Επικαιρότητα