από την έντυπη έκδοση
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση που ορίζει τα 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια που θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις της ελληνικής PISA Φέτος, το εκπαιδευτικό σύστημα εγκαινιάζει τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα -ή αλλιώς «ελληνική PISA». Tο διεθνές πρόγραμμα για την αξιολόγηση των μαθητών (Programme for International Student Assessment-PISA) υλοποιείται από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
Oι εξετάσεις στα γνωστικά αντικείμενα της νεοελληνικής γλώσσας και των μαθηματικών αφορούν μαθητές της ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών Σχολείων και της Γ’ τάξης των Γυμνασίων και θα γίνουν την Τετάρτη 18 Μαΐου. Τα αποτελέσματα θα συλλέγονται ανώνυμα και δεν θα προσμετρώνται στους βαθμούς των μαθητών.
Οι διαγνωστικές εξετάσεις στοχεύουν «στην έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών μας, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα», σύμφωνα με ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας. Σε αυτές θα συμμετάσχουν μαθητές όχι μόνο των δημόσιων αλλά και των ιδιωτικών σχολείων.
Φέτος, οι εξετάσεις θα γίνουν σε αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών (σε 6000 μαθητές Δημοτικών και 6000 μαθητές Γυμνασίων), σε 300 Γυμνάσια και σε 300 Δημοτικά σε όλη τη χώρα. Η συμμετοχή των μαθητών είναι υποχρεωτική. Όπως αναφέρεται, τα σχολεία που επελέγησαν αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολείων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, ενώ εφαρμόστηκε διαδικασία στρωματοποιημένης δειγματοληψίας.
Η Ευρυτανία θα εκπροσωπηθεί στην ελληνική PISA με δύο σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στις εξετάσεις θα συμμετάσχουν οι μαθητές-τριες της ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών Σχολείων Βαλαώρας και Κρέντης, σύμφωνα με την απόφαση που υπογράφει η υφυπουργός Παιδείας κα Ζέττα Μακρή.
Με αφορμή την έναρξη του προγράμματος, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, δήλωσε: «Ξεκινούμε ένα νέο θεσμό, αποσκοπώντας στην εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και το βαθμό που επιτυγχάνονται τα προσδοκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Μέσα από σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τα πορίσματα της πανελλαδικής αυτής διαδικασίας, ώστε να βελτιώσουμε τα προγράμματα σπουδών, τη διδακτική μεθοδολογία, το εκπαιδευτικό υλικό, αλλά και να προβούμε σε στοχευμένες επιμορφωτικές δράσεις για τους εκπαιδευτικούς μας. Γνωρίζοντας τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού μας συστήματος, μπορούμε να σχεδιάσουμε πληρέστερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια την πολιτική μας και να επιτύχουμε περισσότερα, προς όφελος των παιδιών μας και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας».