29 Μαρτίου 2024

ΜΕΝΟΥ

ΕΛΣΤΑΤ / Στο 12,1% ο πληθωρισμός τον Ιούνιο. Ετήσια αύξηση 70% στο ηλεκτρικό ρεύμα

Ανοδικά γι’ άλλον ένα μήνα κινήθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Ιούνιο, μια ανοδική πορεία την οποία καταγράφει για 13ο διαδοχικό μήνα, από τον Ιούνιο του 2021.  Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), ο εθνικός πληθωρισμός τον περασμένο μήνα ανέβηκε σε ετήσια βάση στο 12,1%, από 11,3% τον Μάιο. Σε μηνιαία βάση και εν συγκρίσει με τον περασμένο Μάιο, το ποσοστό ανόδου διαμορφώθηκε στο 1,6%.

«Πρωταθλήτριες» γι’ άλλον ένα μήνα στην αύξηση, οι τιμές της ενέργειας και των καυσίμων. Ειδικότερα οι τιμές του φυσικού αερίου σε ετήσια βάση εκτοξεύθηκαν κατά 117,7%, του ηλεκτρισμού σημείωσαν άνοδο 70,4%, του πετρελαίου θέρμανσης 65,1% και των καυσίμων και λιπαντικών 45,6%. Οι τιμές των τροφίμων ενισχύθηκαν κατά 12,6%, ενώ κατά 48,5% αυξήθηκαν οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και κατά 20,4% των ακτοπλοϊκών. 

Η αύξηση του πληθωρισμού κατά 12,1% τον μήνα Ιούνιο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα ένα μήνα νωρίτερα, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών.

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 12,6% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη σοκολάτες, γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
• 0,9% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 4,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 31,5% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, είδη επισκευής και συντήρησης κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
• 6,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
• 0,6% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ιατρικά προϊόντα, ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομεία και κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σταφαρμακευτικά προϊόντα.
• 25,0% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, μεταφορά επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
• 1,7% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής καιπολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές, βιβλία.
• 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 6,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
• 2,3% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Από τη μείωση του δείκτη κατά:

• 2,3% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: τηλεφωνικό εξοπλισμό κινητών τηλεφώνων, τηλεφωνικές υπηρεσίες.

πηγή: moneyreview.gr

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ