28 Μαρτίου 2024

ΜΕΝΟΥ

Ηλεκτρονικό εμπόριο και φυσικά καταστήματα: Μία αγοραστική εμπειρία

Οι άνω των 55 ετών είναι οι νέοι εικοσάρηδες. Πρόκειται για το αγοραστικό κοινό που ειδικά μετά την πανδημία διεισδύει όλο και περισσότερο στον ψηφιακό κόσμο και εξοικειώνεται με τις ηλεκτρονικές αγορές.

«Είναι το κοινό το οποίο στο κομμάτι των αθλητικών δεν φορούσε ποτέ αθλητικά και λόγω της πανδημίας, όντας κλεισμένοι μέσα, ξεκίνησαν να μπαίνουν σε ηλεκτρονικά καταστήματα να αγοράζουν προϊόντα τα οποία τους επέτρεπαν να βγουν έξω για την βόλτα του» αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρίας Intersport, Βασίλης Κωστόπουλος τονίζοντας πως είναι το κοινό στο οποίο στοχεύουν όλο και περισσότερο οι εταιρίες αποκαλώντας τους ως οι “new 20s”.

8 στους 10 Έλληνες έχουν προχωρήσει σε ηλεκτρονική αγορά

Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει μπει ανεπιστρεπτί στις ζωές μας με το 76% των Ελλήνων να δηλώνουν πως έχουν προσχωρήσει σε τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά όπως προκύπτει από σχετική έρευνα*. Ωστόσο τα φυσικά καταστήματα παραμένουν κυρίαρχα. Όπως τονίζει η Ξένια Κούρτογλου, ιδρύτρια της εταιρείας ερευνών Focus Bari:

«Ο καταναλωτής λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο σαν κριτήρια στο αγοραστικό ταξίδι είτε ψωνίζει ον-λάιν είτε οφ-λάιν την ίδια κατηγορία, θα ψωνίσει από εκεί που τον βολεύει περισσότερο, θα ενημερωθεί θα ψάξει θα συγκρίνει τιμές. Σημασία έχει ο κάθε λιανέμπορος να προσφέρει εκείνη την εμπειρία στον πελάτη του που να τον κάνει να ξαναγυρίζει και να ξαναγυρίζει».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο επικεφαλής της εταιρίας PlusHost, Θανάσης Καμέας, ο οποίος αναφέρει πως τα σημεία στα οποία αλληλεπιδρά ο πελάτης για να αγοράσει ένα προϊόν είναι πολλά, όμως «ο καταναλωτής είναι ένας, το ίδιο και η μπράντα».

Η δυναμική των επαρχιακών καταστημάτων στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Πόσες φορές δεν έχουμε αγοράσει ένα προϊόν που όχι μόνο μας έρχεται από μία απομακρυσμένη περιοχή της Ελλάδας και παρ` όλα αυτά συνεχίζει να συμφέρει; Δυναμική είναι λοιπόν η παρουσία των επαρχιακών καταστημάτων που σύμφωνα με στοιχεία εκπροσωπούν το 21% των ηλεκτρονικών αγορών.

Σύμφωνα με τον κύριο Καμέα, αυτό οφείλεται τόσο στο μικρότερο λειτουργικό κόστος που έχουν όπως για παράδειγμα το ενοίκιο και το προσωπικό, αλλά και λόγω των τριγωνικών συναλλαγών που προσφέρει η τεχνολογία και μέσα από τις οποίες μπορούν πλέον να εξυπηρετήσουν μεγαλύτερο όγκο και ποικιλία προϊόντων απ’ ότι παραδοσιακά έκαναν.

Οι γυναίκες “διοικούν” τις αγορές

Οι γυναίκες πάντως είναι αυτές που «διοικούν» τις παγκόσμιες αγορές καθώς είναι κατά 75% υπεύθυνες για την λήψη των αγοραστικών αποφάσεων. Πριν βιαστούμε να κρίνουμε όμως, αρκεί να αναλογιστούμε πως συνήθως επωμίζονται τις αγορές ολόκληρου του νοικοκυριού. Την ίδια ώρα η τάση που αναδύεται όλο και περισσότερο είναι αυτή των βιώσιμων προϊόντων.

Ρεπορτάζ: Βαλέρια Δολαψάκη

*Η έρευνα: http://bit.ly/3R72rQo

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ