Το GDPR, αρκτικόλεξο των λέξεων General Data Prodection Regulation, δηλαδή Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων, αποτελεί τον πιο πρόσφατο και σύγχρονο κανονισμό που επέβαλε η ΕΕ γύρω από τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων, με στόχο να εξασφαλίσει ακόμα μεγαλύτερη προστασία και δυνατότητα ελέγχου στα άτομα που διαθέτουν προσωπικές πληροφορίες τους σε εταιρείες και οργανισμούς, καθιστώντας υποχρεωτική τη νόμιμη λήψη της συγκατάθεσής τους.
Από την πλευρά των επιχειρήσεων, η συμμόρφωση με τον κανονισμό είναι ανεξάρτητη της τοποθεσίας της έδρας της και συνεπώς διαχείρισης των δεδομένων, και υποχρεωτική εφόσον αυτά αφορούν πολίτες της ΕΕ. Έτσι, επιχειρήσεις με διεθνή δραστηριοποίηση με πελάτες-πολίτες της ΕΕ, υποχρεούνται στη συμμόρφωση με το GDPR. Ασφαλώς, η μη τήρηση επιφέρει αυστηρά πρόστιμα και κυρώσεις.
Σίγουρα ο οικονομικός παράγοντας αποτελεί από μόνος του ένα ισχυρό κίνητρο για να αναζητήσετε συμβουλευτικές υπηρεσίες συμμόρφωσης με τον G.D.P.R. από την f society, θα ήταν όμως ωφέλιμο, να κατανοήσετε όλους τους λόγους που ώθησαν στην ανάγκη θέσπισης του συγκεκριμένου κανονισμού, τις υποχρεώσεις σας προς τους πολίτες και τα οφέλη που αποκομίζει η δική σας επιχείρηση από την επιμελή τήρησή του.
- Βελτιωμένη Διαχείριση Δεδομένων
Η εφαρμογή πρακτικών που συνοδεύουν το επιβεβλημένο πλαίσιο διαχείρισης του GDPR, όπως η χαρτογράφηση των δεδομένων, η μεταγενέστερη δυνατότητα επεξεργασίας τους από τον πάροχο, και ο υπολογισμός των συνεπειών από τυχόν παραβιάσεις του απορρήτου, μπορούν να αποτελέσουν έναυσμα για την επιχείρηση να ανακαλύψουν ή να εφαρμόσουν νέους και πιο αποτελεσματικούς για τις ανάγκες τους, τρόπο αποθήκευσης και διαχείρισης των δεδομένων.
- Διαφάνεια
Κατά τον GDPR, υποχρεωτικός είναι ο διορισμός ενός επικεφαλή “ελεγκτή”, του επονομαζόμενου Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO), ρόλου κλειδί για την επιχείρηση, ο οποίος:
- Εξακριβώνει την τήρηση των κανονισμών
- Διατηρεί τα αρχεία ασφαλή και τηρεί τα μέτρα προστασίας τους
- Καθοδηγεί και εκπαιδεύει κατάλληλα τους υπαλλήλους
- Ενημερώνεται για τυχόν τροποποιήσεις του κανονισμού,
- Λειτουργεί ως εκπρόσωπος επικοινωνίας του οργανισμού με τους πολίτες
Αυτή η διαδικασία λογοδοσίας, εξασφαλίζει τη διαφάνεια στις δραστηριότητες της επιχείρησης, ενώ τις βοηθά να καλύψουν εγκαίρως τρύπες στον τοίχο προστασίας έναντι διαρροών και μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης.
- Φήμη
Το αποτέλεσμα του συνδυασμού των δύο παραπάνω οφελών, οδηγεί στην οικοδόμηση μιας σχέσης ενισχυμένης εμπιστοσύνης με πελάτες, υπαλλήλους και συνεργάτες. Δείχνοντας σεβασμό στη συλλογή και τη χρήση των προσωπικών δεδομένων και αποδεικνύοντας την αφοσίωση τους στην προστασία της ιδιωτικής ζωής των προσώπων που παρείχαν τις πληροφορίες τους, επιτυγχάνουν τη βελτίωση της φήμης της εταιρίας.
- Πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών
Τέλος, λαμβάνοντας υπόψιν όσα προηγήθηκαν, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η εμφανής εκδήλωση προτίμησης από τους πολίτες, οδηγεί στην επικράτηση έναντι των ανταγωνιστών εταιρειών. Ειδικά σε κλάδους που η προστασία και το απόρρητο είναι αδιακύβευτα και ο πήχης ικανοποίησης των πελατών υψηλότερος, είναι πιο πιθανό να στραφούν σε επιχειρήσεις που δίνουν μεγάλη βαρύτητα στη συμμόρφωση του GDPR.