απόσπασμα από ρεπορτάζ της έντυπης έκδοσης
Εγκρίθηκε από το “Πράσινο Ταμείο” η χρηματοδότηση του έργου “Ανάπλαση – Αναβάθμιση των οδών Αγ. Νικολάου και Γεωργίου Κονδύλη της πόλεως του Καρπενησίου” προϋπολογισμού 354.000 ευρώ και έγκριση χρηματοδότησης 171.772 ευρώ. Το έργο εντάχθηκε στην πρόσκληση που αφορούσε τον Άξονα Προτεραιότητας 1 “Αστική Αναζωογόνηση” του Χρηματοδοτικού Προγράμματος “ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ” του Ταμείου.
«Η φιλοσοφία του νέου έργου είναι να αποτελέσει την συνέχεια της αρχικής ανάπλασης που έχει εκτελεστεί στον κεντρικό ιστό της πόλης του Καρπενησίου και δρώντας συμπληρωματικά να ολοκληρώσει την αναβάθμιση της πόλης οριοθετώντας ζώνες ήπιας κυκλοφορίας, αλλά και βόλτας για ντόπιους και επισκέπτες», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του δήμου.
Σήμερα στην οδό Κονδύλη -που είναι μονόδρομος (κεντρική φωτο)– επιτρέπεται η στάθμευση και από τις δύο πλευρές του δρόμου, με αποτέλεσμα να γίνεται δύσκολη η διέλευση των διερχόμενων οχημάτων ανάμεσα από τα άλλα σταθμευμένα. Ακόμη πιο δύσκολη είναι και η μετακίνηση πεζών σε αυτό το τμήμα. Με το συγκεκριμένο έργο, θα καταργηθεί από τη μία πλευρά η στάθμευση και θα δημιουργηθεί ένα πεζοδρόμιο πλάτους περίπου 2 μέτρων από την αριστερή πλευρά, σύμφωνα με την κατεύθυνση του δρόμου προς την Καρπενησιώτη.
Σε επόμενο χρηματοδοτικό έργο, ο Δήμος Καρπενησίου προγραμματίζει να κατασκευάσει πεζοδρόμια και από τις δύο πλευρές, ωστόσο χωρίς να αφαιρεθούν θέσεις στάθμευσης. Σχετικά με τις κολόνες που διακόπτουν τη συνεχή πορεία των πεζοδρομίων, σύμφωνα με όσα δήλωσε στα «Ευρυτανικά Νέα» ο δήμαρχος κ. Νίκος Σουλιώτης, θα αφαιρεθούν, «…ένα κόστος που θα αναλάβουμε», τόνισε.
Στην Αγίου Νικολάου το πεζοδρόμιο θα ξεκινήσει από εκεί που έχει σταματήσει η ανάπλαση και θα επεκταθεί μέχρι την στροφή στη Χαριλάου Τρικούπη (Συνεργείο Κουτούμπα). Θα μείνει, ωστόσο, ένα κομμάτι δρόμου μέχρι το ΚΤΕΛ. Εκεί θα γίνει ένα ακόμη έργο διαμόρφωσης και διαπλάτυνσης του συγκεκριμένου τμήματος.
Επιγραμματικά, οι βασικοί στόχοι από την υλοποίηση και ολοκλήρωση του έργου είναι:
• Δημιουργία μιας απρόσκοπτης κίνησης, προσφέροντας ένα περίπατο με διαφορετικές ποιότητες και οπτικές φυγές
• Εξυπηρέτηση των Α.Μ.Ε.Α., παρά τις δυσκολίες λόγω κλίσης που παρουσιάζει η περιοχή
• Φύτευση που να χαρακτηρίζει και να αναδεικνύει το φυσικό πλούτο της περιοχής
• Πρόβλεψη φωτισμού κατάλληλου να καλύψει τις ανάγκες του έργου