24 Απριλίου 2024

ΜΕΝΟΥ

Μειωμένη κατά 20.000 ευρώ η Τουριστική Προβολή του Δήμου Καρπενησίου για το έτος 2023 – Κατά πλειοψηφία το πρόγραμμα δράσεων

Το ετήσιο σχέδιο τουριστικής προβολής τέθηκε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καρπενησίου. Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία με 10 ψήφους «υπέρ» και 8 «κατά» και έχει προϋπολογισμό 30.000 ευρώ. Καταψήφισε η μείζων αντιπολίτευση

από την έντυπη έκδοση

Μειωμένο κατά 20.000 ευρώ από το περσινό, είναι το σχέδιο τουριστικής προβολής του Δήμου Καρπενησίου για το 2023. Από τις δράσεις ύψους 50.000 ευρώ που είχαν εγκριθεί για το 2022, τη νέα χρονιά προβλέπεται να δαπανηθεί ποσό 30.000 ευρώ, μείωση που αγγίζει το 40%. Η αντιπολίτευση επεσήμανε πως «κάτι γίνεται λάθος» όσον αφορά την τουριστική προβολή του δήμου και τόνισε πως δεν μπορεί να ψηφίσει ένα πρόγραμμα με τόσα λίγα χρήματα.

Έτσι, την εισήγηση επί του θέματος που πραγματοποίησε η πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής, κα Ευδοξία Κονιαβίτη, ψήφισαν οι δημοτικοί σύμβουλοι κ.κ. Γενιτσαρόπουλος Χρήστος, Χαλκιάς Παντελής, Ζαλοκώστα Σοφία, Κεραμάρης Δημήτριος, Κονιαβίτη Ευδοξία, Σβερώνης Ιωάννης, Τσιουγκρή-Γυφτομήτρου Κωνσταντία, Βονόρτας Δημήτριος, Γιαννιώτης Στέφανος και η Πρόεδρος Γκαρίλα Γεωργία (10 ψήφοι), ενώ καταψήφισαν οι κ.κ. Λερογιάννης Δημήτριος, Κακαβάς Χρήστος, Μαντζιούτας Ιωάννης, Γραβάνης Νικόλαος, Γιαννιώτης Δημήτριος, Καρβέλης Γεώργιος, Σώκος Γεώργιος και Κοκόσης Φώτιος (8 ψήφοι). Ο δημοτικός σύμβουλος κ. Δημήτριος Γκορόγιας απείχε από την ψηφοφορία.

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ

Η κα Κονιαβίτη ανέφερε ότι βασικός στόχος του προγράμματος είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της αποδοτικότερης προβολής του δήμου και των τουριστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και η αύξηση της τουριστικής κίνησης μέσα από την ενίσχυση της παρουσίας της περιοχής του δήμου τόσο στις υπάρχουσες, όσο και σε νέες αγορές, εξειδικεύοντας το τουριστικό προϊόν σε ομάδες πληθυσμού που ταξιδεύουν εκτός αιχμής, ώστε να επεκταθεί περαιτέρω το επισκέψιμο διάστημα. Έπειτα από την κριτική που δέχτηκε από τα μέλη της αντιπολίτευσης, επί του θέματος τοποθετήθηκε και ο Δήμαρχος Καρπενησίου κ. Νίκος Σουλιώτης, ο οποίος επισήμανε τις παραλληλες τουριστικές δράσεις που πραγματοποιεί ο δήμος κάθε χρόνο, όπως είναι οι αθλητικές και πολιτιστικές διοργανώσεις που προσελκύουν κάθε χρόνο πλήθος κόσμου.

ΠΩΣ ΚΑΤΑΜΕΝΟΝΤΑΙ ΟΙ 30.000 ΕΥΡΩ

Σύμφωνα, λοιπόν, και με την εισήγηση της προέδρου της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του δήμου, κας Ευδοξίας Κονιαβίτη, το ποσό των 30.000 ευρώ θα κατανεμηθεί ως εξής:

Στις 6.000 ευρώ μειώνεται φέτος το κόστος για την παραγωγή, εκτύπωση και επανεκτύπωση εντύπων και διαφημιστικού υλικού, όπως φυλλάδια για τα Μουσεία Κορυσχάδων και Βουνού, χάρτες κ.ο.κ. Ακόμη προβλέπεται η δημιουργία διαφημιστικού τουριστικού εντύπου, με πληροφορίες που θα προβάλλει το τουριστικό προφίλ του δήμου και θα αναδεικνύει τα ιστορικό και πολιτιστικό τομέα αυτού, η δημιουργία banner κ.α. Η αντίστοιχη περσινή δαπάνη έφτανε τις 10.000 ευρώ.

Τις 5.000 ευρώ θα αγγίξει η δαπάνη για διαφημιστικές καταχωρήσεις και προωθητικές ενέργειες · η αντίστοιχη περσυνή ανερχόταν σε 13.000 ευρώ. Ενδεικτικά, η δράση περιλαμβάνει διαφήμιση σε τηλεοπτικά /ραδιοφωνικά μέσα, διαφήμιση στο διαδίκτυο και προωθητικές ενέργειες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media), καταχωρήσεις σε έντυπα μέσα με θεματολογία σχετική με τον τουρισμό και δημοσίευση άρθρων και αφιερωμάτων σχετικά με τον δήμο Καρπενησίου ως τουριστικό προορισμό. «Θα επιμεριστούν σύμφωνα με τις εποχικές ανάγκες του Δήμου Καρπενησίου και με βάση τις οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Κονιαβίτη.

Μειωμένος κατά το ήμισυ θα είναι ο προϋπολογισμός για τη φιλοξενία τουριστικών παραγόντων και δημοσιογράφων που σχετίζονται με την προώθηση του τουρισμού. Από τις 4.000 ευρώ που προβλεπόταν το 2022, τη νέα χρονιά θα δοθούν 2.000 ευρώ προς την κατεύθυνση αυτή.

Στις δράσεις που προγραμματίζονται και για το νέο έτος είναι η παραγωγή διαφημιστικού προωθητικού υλικού με το λογότυπο του δήμου, αναμνηστικών και διαφημιστικών δώρων, ύψους 3.000 ευρώ (το περσινό πρόγραμμα προέβλεπε δαπάνη 5.000 ευρώ).

Ενδεικτικά, προβλέπονται στυλό, τσάντες, μπλούζες, και άλλα δώρα που θα μοιράζονται στις τουριστικές εκθέσεις ή θα προσφέρονται σε κατάλληλα επιλεγμένα πρόσωπα, που μπορούν να ενισχύσουν την διαδικασία προβολής του δήμου.

Μειωμένη κατά 2.000 ευρώ εμφανίζεται η δαπάνη για τη συμμετοχή σε εκθέσεις και ανεξάρτητες προωθητικές ενέργειες, όπως περίπτερα σε πλατείες πόλεων και εμπορικά κέντρα, διαφημίσεις σε κτήρια κ.ο.κ. Το κόστος για το 2023 ανέρχεται στις 3.000 ευρώ (έναντι 5.000 ευρώ που ήταν πέρυσι) και περιλαμβάνει δράσεις μέσω των οποίων δύναται να διαμορφωθούν ευνοϊκές συνθήκες για την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών στον δήμο.

Επίσης, στις 2.000 ευρώ ανέρχεται η δαπάνη για τη διοργάνωση ημερίδων και σεμιναρίων σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και άλλους φορείς του τουρισμού, ενώ 9.000 ευρώ αναμένεται να δαπανηθούν για τη δημιουργία θεματικών βίντεο που θα προβάλλουν δραστηριότητες και εκδηλώσεις του δήμου και θα χρησιμοποιούνται τόσο στην ιστοσελίδα και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης του δήμου, αλλά και στις τουριστικές εκθέσεις για τη βέλτιστη προβολή και προώθησή του. Η εν λόγω δράση προβλέπει ακόμη μετάφραση κειμένων τουριστικής ιστοσελίδας του δήμου σε αγγλικά και εβραϊκά και ανάπτυξη της ιστοσελίδας visitkarpenissi.gr και προώθησή της στα social media.

Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Δημήτρης Λερογιάννης, μεταξύ άλλων, δήλωσε πως θεωρεί αποτυχία το γεγονός ότι δεν μπορεί ο δήμος να ξοδέψει 50.000 ευρώ για την τουριστική προβολή. Επίσης αναφέρθηκε στη θέση που βρίσκεται το Καρπενήσι, αναζητώντας στο Google «χειμερινές διακοπές Ελλάδα», καθώς ο τόπος μας εμφανίζεται κάτω από τη 12η θέση, καταλήγοντας ότι «κάτι γίνεται λάθος».

Ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης κ. Δημήτρης Γκορόγιας, μεταξύ άλλων, είπε ότι θα πρέπει η δημοτική αρχή να φέρει μια έκθεση αποτίμησης της δράσης ενίσχυσης και προβολής του τουρισμού για τον δήμο. Επίσης είπε ότι έχει αποφασιστεί για αυτό τον τόπο, ότι ο μόνος δρόμος ανάπτυξής του είναι ο τουρισμός, ενώ η παράταξή στην οποία ανήκει φαντάζεται μια ισχυρή απασχόληση για τον νομό Ευρυτανίας, η οποία μπορεί να συνδέει τα διάφορα κομμάτια, όπως την κτηνοτροφική παραγωγή, τη μικρή γεωργική παραγωγή, την αξιοποίηση του δασικού πλούτου και να μην είναι ούτε σε αντίθεση, ούτε σε αντιδιαστολή με τον τουρισμό. Συνεχίζοντας απείχε από την ψηφοφορία.

Ο δημοτικός σύμβουλος και μέλος της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής του δήμου κ. Γεώργιος Σώκος τόνισε πως δεν μπορούν να το ψηφίσουν το συγκεκριμένο σχέδιο τουριστικής προβολής, γιατί οι 30.000 ευρώ είναι λίγα χρήματα, καθώς «ό,τι έχουμε να προσφέρουμε για οικονομική ανάπτυξη στον τόπο μας, είναι ο τουρισμός», όπως ο ίδιος συμπλήρωσε. «Ακόμα και στο κομμάτι το δημογραφικό, ο τουρισμός μπορεί να κρατήσει και να φέρει κι άλλες οικογένειες, να μείνουν. Κάθε χρόνο μειώνονται τα χρήματα για την τουριστική προβολή του δήμου. Το ποσό των 50.000 ευρώ δεν μπορεί ποτέ να διατεθεί ολόκληρο», σημείωσε και αναφέρθηκε στη λειτουργία τουριστικού γραφείου, στην πρόσληψη ειδικού σύμβουλου με πτυχίο στις τουριστικές σπουδές και στην έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού στον τουρισμό. Συνεχίζοντας είπε ότι «από το 2015 μέχρι το 2020 συνολικά έχουν ψηφιστεί 300.000 ευρώ περίπου για τουριστική προβολή, ενώ έχουν ξοδευτεί 134.000 ευρώ και περίπου 165.000 ευρώ έμειναν αδιάθετες». Τόνισε επίσης πως «όταν περισσεύουν 35.000 ευρώ και είναι Δεκέμβριος, μπορείς να κάνεις διαφήμιση σε οποιοδήποτε κανάλι», ενώ κλείνοντας πρότεινε το αδιάθετο ποσό από την τουριστική προβολή να διατίθεται για τη δημιουργία ενός θεματικού πάρκου στο Κεφαλόβρυσο, είτε για τα Χριστούγεννα είτε για το καλοκαίρι.

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ