Ημερομηνία

Μια ανερχόμενη ηθοποιός από το Καρπενήσι. Η Ρωξάνη Καρφή παίζει στην παράσταση-αφιέρωμα για τον Στράτο Διονυσίου (ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ)

Μια ανερχόμενη ηθοποιός από το Καρπενήσι. Η Ρωξάνη Καρφή παίζει στην παράσταση-αφιέρωμα για τον Στράτο Διονυσίου (ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ)

Συνέντευξη από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας Ευρυτανικά Νέα

Μια ταλαντούχα ηθοποιός από το Καρπενήσι συμμετέχει στη μουσικοθεατρική παράσταση “Τα πήρες όλα κι έφυγες”, που ανεβαίνει στο Θέατρο Παλλάς. Η Ρωξάνη Καρφή βλέπει την υποκριτική ως μέσο κατανόησης των ανθρώπων, έχει ως πρότυπο την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ονειρεύεται να παίξει σε ταινία του Γιάννη Οικονομίδη.

Η Ρωξάνη Ε. Καρφή είναι μια ελπιδοφόρα ηθοποιός από το Καρπενήσι, με πάθος για την υποκριτική και αγάπη για το θέατρο. Σπούδασε Κλασική Φιλολογία στο ΕΚΠΑ και υποκριτική στην Ανώτερη Δραματική Σχολή ΙΟΘ. Έχει ήδη ξεχωρίσει με τη συμμετοχή της σε σημαντικές παραστάσεις (π.χ. Μήδεια του Ευριπίδη), ενώ τώρα προετοιμάζεται για τη μεγάλη μουσικοθεατρική παραγωγή «Τα πήρες όλα κι έφυγες» στο θέατρο Παλλάς, αφιερωμένη στον εμβληματικό βάρδο Στράτο Διονυσίου. Η 26χρονη αναγνωρίζει τις δυσκολίες του χώρου, αλλά πιστεύει στη δύναμη της αφοσίωσης και του πάθους για την υποκριτική ώστε να φθάσει ψηλά. Θαυμάζει την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ονειρεύεται συνεργασία με τον Γιάννη Οικονομίδη.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΕΡ. «Τα πήρες όλα και έφυγες – Η ζωή του Στράτου Διονυσίου»: Με αφορμή τη μουσικοθεατρική παράσταση που ανεβαίνει προσεχώς*, θα θέλαμε να μας μιλήσετε για τη συμμετοχή σας, τον ρόλο που καλείστε να παίξετε, την εμπειρία από τις πρόβες όλο αυτόν τον καιρό και τα συναισθήματα που σας δημιουργούνται.

ΑΠ. Με μεγάλη μου χαρά συμμετέχω στη μουσικοθεατρική παράσταση «Τα πήρες όλα και έφυγες – Η ζωή του Στράτου Διονυσίου», σε κείμενο του Κωνσταντίνου Σαμαρά και σκηνοθεσία του Βασίλη Μαυρογεωργίου. Έχω την τιμή να συνεργάζομαι με εξαιρετικούς ηθοποιούς και ανθρώπους, όπως ο Γιάννης Τσορτέκης, η Μαρία Κεχαγιόγλου, ο Γιάννης Νταλιάνης, η Μπέσυ Μάλφα, ο Μιχάλης Αλικάκος, η Χρύσα Κλούβα, ο Δημήτρης Μαχαίρας, ο Μαρίνος Ταρνανάς, ο Δημήτρης Γαλανάκης, η Ευγενία Κάρνου, η Δήμητρα Σταύρου, ο Γιώργος Δημόπουλος, ο Λεωνίδας Μπακάλης, ο Στάθης Γεωργατζής και η Αλίκη Γεωργίου. Υπάρχει τόσο καλή ατμόσφαιρα, μαζευόμαστε σαν μια παρέα που χορεύει και «τα σπάει» στα μπουζούκια. Άλλωστε, πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικό το κλίμα όταν το πρόσωπο της παράστασης είναι ο Στράτος Διονυσίου; Και ποιος δεν θα ξεσηκωθεί όταν ακούσει το «Και Λέγε-Λέγε», «Καλύτερα Μαζί Σου Και Τρελός» και άλλες τόσες μουσικές επιτυχίες…

Μουσική, χορός, θέατρο συνυπάρχουν και ξεσηκώνουν. Από τις καθημερινές και πολύωρες πρόβες ακόμα, νιώθουμε ότι είμαστε σε κάποιο κέντρο διασκέδασης με το κέφι να παίζει τον πρώτο ρόλο. Στο έργο θα έχω τέσσερις ρόλους, τη νοσοκόμα του Στράτου, μια γειτόνισσά του στην Επτάλοφο Θεσσαλονίκης, τη γραμματέα του Μ. Μάτσα και την Κική, μια εκδηλωτική θαυμάστρια του τραγουδιστή.

Γενικά, η παράσταση έχει πολλά χρονικά «πίσω-μπρος», ξεκινώντας από τα παιδικά του χρόνια μέχρι το τέλος της ζωής του. Με αυτές τις αναδρομές έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε πραγματικά τον Στράτο πριν τη φήμη και τη δόξα, περνώντας από διάφορους σημαντικούς σταθμούς της ζωής του, που υπήρξαν καθοριστικοί για τον ίδιο και τη μετέπειτα πορεία του. Ξεκινάμε στις 12 Μαρτίου στο Θέατρο Παλλάς.

ΕΡ. Τι ήταν αυτό που σας ενέπνευσε, που αποτέλεσε τη «σπίθα» ώστε να ασχοληθείτε με την υποκριτική;

ΑΠ. Από πολύ μικρή ένιωθα την ανάγκη να «διαβάζω» τους άλλους. Μέσα από την παρατήρηση αυτή συνειδητοποίησα γρήγορα ότι ο κάθε άνθρωπος είναι τόσο μοναδικός, με τις αντιδράσεις του, τα τικ του, το περπάτημά του, τη γλώσσα του σώματός του γενικότερα. Μεγαλώνοντας λίγο περισσότερο, πέραν των επιφανειακών χαρακτηριστικών, κατάλαβα πώς επηρεάζεται ένας άνθρωπος από γεγονότα και καταστάσεις που συμβαίνουν στη ζωή του, και πόσο αυτά έχουν άμεση επίδραση στην ψυχοσύνθεση και τη συμπεριφορά του. Αυτή η παρατήρηση, επίσης, με ενέπνευσε να εξερευνήσω το θέατρο και την υποκριτική, μέσω της οποίας θα μπορούσα να εκφράσω τον εκάστοτε άνθρωπο, τις ανησυχίες του, τα θέλω του και τα κατηγορώ του μέσα από τη δική μου οπτική γωνία.

ΕΡ. Ποια στιγμή θα ξεχωρίζατε στην καριέρα σας μέχρι σήμερα και γιατί;

ΑΠ. Μια στιγμή που σίγουρα δεν θα ξεχάσω ποτέ, ήταν το περασμένο καλοκαίρι, όταν έπαιξα για πρώτη φορά σε αρχαίο θέατρο. Είχαμε ανεβάσει τη Μήδεια του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη και μουσική Χρίστου Θεοδώρου, στο αρχαίο θέατρο της Μίεζας. Ήταν μια απίστευτη δουλειά από κάθε άποψη. Το επιβλητικό φυσικό τοπίο, σε συνδυασμό με τα τόσο σκληρά και δύσκολα λόγια που καλείσαι να μεταφέρεις στη σκηνή, με πολύ σεβασμό και προσοχή, ήταν για μένα ένα απίστευτο δώρο και ορόσημο στη μέχρι τώρα καλλιτεχνική μου πορεία. Φυσικά, και όλοι οι άνθρωποι που δουλέψαμε πάνω σε αυτό είχαμε εξαιρετική χημεία, επαγγελματική και φιλική. Τι καλύτερο από το να δουλεύεις σε κάτι που αγαπάς, με ανθρώπους που θαυμάζεις και εκτιμάς, άλλωστε.

ΕΡ. Πώς βλέπετε το μέλλον της ελληνικής υποκριτικής σκηνής; Πιστεύετε ότι υπάρχουν ευκαιρίες για νέους ηθοποιούς;

ΑΠ. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει κάποια τολμηρά ανοίγματα τόσο στο θέατρο όσο και στον ελληνικό κινηματογράφο, παρά τις δυσκολίες της εποχής που διανύουμε. Είναι πολύ ελπιδοφόρο ότι η τέχνη κατορθώνει να ανθίζει ακόμα και σε όχι και τόσο ιδανικές συνθήκες. Το λουλούδι που ξεπροβάλλει μέσα απ’ το τσιμέντο σου υπενθυμίζει ότι ζεις, δεν επιβιώνεις μόνο. Και είναι σημαντική αυτή η υπενθύμιση.

Δυστυχώς, όμως, οι ευκαιρίες στον χώρο αυτό δεν είναι πολλές και το ότι μπορεί να σου παρουσιαστεί μια ευκαιρία σήμερα, δεν σημαίνει ότι θα σου παρουσιαστεί και αύριο. Αυτή η αβεβαιότητα θεωρώ πως είναι βασικός αποτρεπτικός παράγοντας που σκέφτεται κάποιος πριν αποφασίσει να ασχοληθεί επαγγελματικά με τον χώρο. Είναι λίγες οι ευκαιρίες, πολλοί οι ηθοποιοί που βγαίνουν από τις δραματικές σχολές κάθε χρόνο και αυτό δημιουργεί μια ανισορροπία στην αγορά εργασίας. Είναι αρκετά δύσκολο να ψάχνεις δουλειές, να κάνεις κάστινγκ, να κρίνεσαι καθημερινά για τις δυνατότητές σου, να αποτυγχάνεις και να μαζεύεις τα κομμάτια σου για να ξαναπροσπαθήσεις. Και μέσα σε όλη αυτή τη διαδικασία, έχεις και το άγχος του βιοπορισμού.

Ωστόσο, πιστεύω ακράδαντα στο πάθος και την προσωπική δουλειά που κάνει ένας άνθρωπος για να καταφέρει έναν στόχο. Μπορεί να μην υπάρχει πάντα ο παράγοντας τύχη, ειδικά σε αυτή τη δουλειά, αλλά αν είσαι 100% αφοσιωμένος σε κάτι, θα βρεις κάποια στιγμή τον τρόπο να φτάσεις εκεί που θες.

ΕΡ. Υπάρχει κάποιος ρόλος-όνειρο που θα θέλατε να υποδυθείτε στο μέλλον; Υπάρχουν ηθοποιοί που σας έχουν εμπνεύσει στην πορεία σας;

ΑΠ. Θα ήθελα να παίξω σε κάποια ταινία του Γιάννη Οικονομίδη. Δεν ξέρω σε ποιο ρόλο, σε τι έργο, σε ποια συνθήκη. Αλλά σίγουρα θα ήταν του Γιάννη Οικονομίδη. Λατρεύω τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που χρησιμοποιεί στις ταινίες του και τα έντονα ξεσπάσματά τους. Γενικότερα όμως, κάθε ρόλος είναι και κάτι καινούργιο που πρέπει να βρω και μέσα μου και έξω από εμένα, και αυτή η διαδικασία είναι τόσο συναρπαστική, τόσο βαθιά καλλιτεχνική.

Είναι σαν να ανακαλύπτεις έναν καινούργιο εαυτό μέσα σου, που δεν είναι δικός σου, αλλά τον δανείζεσαι για κάποιο χρονικό διάστημα. Από αγαπημένους ηθοποιούς, έχω πάρα πολλούς στο μυαλό μου, τόσο στο σινεμά όσο και αμιγώς θεατρικούς, αλλά ακούγοντας αυτή την ερώτηση η πρώτη αυθόρμητη σκέψη και απάντηση που έχω είναι η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να εξηγήσω κάτι παραπάνω, είναι για μένα μια τεράστια έμπνευση.

ΕΡ. Σε ποιο βαθμό οι φιλολογικές σας σπουδές σας έχουν βοηθήσει στην υποκριτική και με ποιον τρόπο;

ΑΠ. Οι σπουδές μου στην κλασική φιλολογία, και πιο συγκεκριμένα η εξοικείωσή μου με την ελληνική γλώσσα ήταν και είναι αρκετά βοηθητική για μένα, όσον αφορά το πιο «τεχνικό» κομμάτι της υποκριτικής. Ξεκινώντας από την ανάγνωση ενός κειμένου που παίρνω για πρώτη φορά στα χέρια μου και μπορώ να το αποκωδικοποιήσω πιο εύκολα, μέχρι και την καλύτερη άρθρωση και κατανόηση του λόγου, κάτι το οποίο συμβαίνει αυτόματα όταν μελετάς τη γλώσσα -και ειδικά την ελληνική που έχει τόσες ιδιαιτερότητες στην εκφορά της. Φυσικά, όλα αυτά είναι πολύ ωφέλιμα όταν χρησιμοποιούνται με μέτρο και όχι με δογματική προσκόλληση στη γλώσσα.

*TΑ ΠΗΡΕΣ ΟΛΑ ΚΙ ΕΦΥΓΕΣ – ΣΤΡΑΤΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ

Η μουσικοθεατρική παράσταση-αφιέρωμα στον εμβληματικό βάρδο της Θεσσαλονίκης Στράτο Διονυσίου, έρχεται στο Θέατρο Παλλάς (Βουκουρεστίου 3-5, Αθήνα) για έναν κύκλο παραστάσεων. Τη μυθιστορηματική και δαιδαλώδη ζωή του θα παρουσιάσει στη σκηνή ο σκηνοθέτης Βασίλης Μαυρογεωγίου, σε μία παράσταση-κατάδυση στις κυριότερες στιγμές της τραγουδιστικής και κοσμικής του ζωής του Διονυσίου. Παίζονται ζωντανά επί σκηνής τα ωραιότερα λαϊκά τραγούδια του, εμβληματικά ζεϊμπέκικα, λαϊκά τραγούδια που γέμιζαν ασφυκτικά τα κέντρα, όπου και εάν εμφανιζόταν. Η πρεμιέρα θα γίνει την Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2025 (εισιτήρια με 15 ευρώ στο www.more.com) και η παράσταση θα διαρκέσει μέχρι τις 13 Απριλίου.

Who is who

Η Ρωξάνη Καρφή είναι ηθοποιός από το Καρπενήσι, γεννημένη το 1998. Σπούδασε Κλασική Φιλολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και υποκριτική στην Ανώτερη Δραματική Σχολή Θεάτρου ΙΟΘ. Έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις όπως «Η Μήδεια στη Μίεζα» (Θοδωρής Γκόνης), «Ι-δανικά όνειρα» (Θέατρο ΕΛΕΡ), και προσεχώς στη μουσικοθεατρική παραγωγή «Τα πήρες όλα κι έφυγες» για τη ζωή του Στράτου Διονυσίου (Θέατρο Παλλάς). Επίσης, έχει απαγγείλει ποίηση του Κ.Π. Καβάφη σε ημερίδα στο Μουσείο της Ακρόπολης και έχει συμμετάσχει στην παρουσίαση του βιβλίου «Εαρινά Τοπία». Μιλάει Ελληνικά, Αγγλικά και Γαλλικά.

Διαβάστε ακόμα

Επικαιρότητα