Ημερομηνία

Ξεκίνησαν σήμερα οι ηλεκτρονικές εγγραφές στην Α’ Δημοτικού – Πότε εκπνέει η προθεσμία, τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς

Ξεκίνησαν σήμερα οι ηλεκτρονικές εγγραφές στην Α’ Δημοτικού – Πότε εκπνέει η προθεσμία, τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς

Για το σχολικό έτος 2025-2026, οι αιτήσεις εγγραφής των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α ́ τάξη του δημοτικού σχολείου θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 26 Μαρτίου 2025. 

Εγγραφές μετά την 26η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στις παρ. 7 και 8 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109), όπως η τελευταία παράγραφος αντικαταστάθηκε και ισχύει (παρ. 1δ του άρθρου 204 του Ν.4610/2019 (Α ́ 70)).

Σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) ΚΥΑ, oι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών.

Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.

Α. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

1. Πριν από την έναρξη των εγγραφών, η Διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου αναρτά σε εμφανές σημείο της σχολικής μονάδας ή/και στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου ανακοίνωση με πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου, τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής σύμφωνα με την παρ. 4α του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25), τα δικαιολογητικά που αφορούν στην παρακολούθηση του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος και του Αναβαθμισμένου Προγράμματος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου (Φ.7/ΦΜ/98404/Δ1/04-08-2022 (Β ́ 4215) και Φ12/14283/Δ1/07-02-2025 (Β ́695)), καθώς και τα στοιχεία (τηλέφωνο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) και τις ώρες επικοινωνίας με τη Διεύθυνση του σχολείου, οι οποίες σημειώνεται ότι πρέπει να είναι εντός του εργασιακού και σε κάθε περίπτωση εκτός του διδακτικού ωραρίου του/της Διευθυντή/ντριας-Προϊστάμενου/ης του Δημοτικού Σχολείου.

2. Οι εγγραφές μαθητών/τριών στα συστεγαζόμενα σχολεία πραγματοποιούνται σύμφωνα με την παράγραφο 16 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109). Κατά τις εγγραφές των μαθητών/τριών τα συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα σχολείο.

3. Ο/Η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Δημοτικού Σχολείου ελέγχει καθημερινά μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας την ακρίβεια των στοιχείων των αιτήσεων που υπεβλήθησαν και αποστέλλει ηλεκτρονικό μήνυμα στους/στις ενδιαφερόμενους/ες για την αποδοχή ή μη της αίτησής τους καθώς και τους λόγους για τους οποίους η αίτηση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

4. Σε περιπτώσεις που ο αριθμός αιτήσεων μαθητών/τριών για εγγραφή υπερβαίνει τους 25 μαθητές/τριες ανά τμήμα σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α’ 111), εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στην παρ. 4δ του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25).

5. Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του/της Διευθυντή/ντριας σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα, ο/η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές/τριες από τον πίνακα στα όμορα Δημοτικά Σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολικών μονάδων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών/τριών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές/τριες που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο/Η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια για τα Δημοτικά Σχολεία εγγραφής σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α ́ 25). Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Απριλίου εκάστου έτους.

6. Επισημαίνεται ότι για τη διενέργεια των εγγραφών, δεν απαιτείται η συγκρότηση τριμελούς επιτροπής καθώς σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 44 τουΝ.4777/2021(Α’25) αρμόδιος για την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας ορίζεται ο/η Διευθυντής/ντρια της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

7. Στα Δημοτικά Σχολεία με λειτουργικότητα από επταθέσιο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός μαθητών/τριών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δεκαπέντε (15) ανά τμήμα, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 50 του Ν. 4692/2020 (Α’ 111), εφαρμοζόμενης για τη συγκρότηση τμημάτων της υπό στοιχεία Φ.7/80483/Δ1/15-7-2024 εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘΑ.

8. Οι προερχόμενοι από ιδιωτικά ή ξένα σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα εγγράφονται στην αντίστοιχη τάξη του δημόσιου σχολείου με βάση το Αποδεικτικό Μετεγγραφής που εκδίδεται από τον/την Διευθυντή/ντρια ή τον/την Προϊστάμενο/η του σχολείου σύμφωνα με την παρ. 12 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109).

9. Με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, οι μαθητές/τριες καταχωρούνται στο Βιβλίο Μητρώου και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool» αμέσως μετά την ενεργοποίηση του νέου σχολικού έτους 2025-2026 σε αυτό.
Επισημαίνεται ότι για την πραγματοποίηση των εγγραφών/μετεγγραφών ισχύουν τα όσα προβλέπονται στην εγκύκλιο Φ1/117162/ΓΔ4/20-9-2021.

B. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Β.1 Ηλεκτρονικές εγγραφές μαθητών/τριών Α’ δημοτικού

1. Οι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» (Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) KYA) στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών. Μετά την είσοδο τους στην εφαρμογή αντλείται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) μέσω διαλειτουργικότητας το κινητό τηλέφωνο και η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στην περίπτωση απουσίας αυτών οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια συμπληρώνουν και επιβεβαιώνουν υποχρεωτικά τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους και προαιρετικά τα στοιχεία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω των οποίων θα ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους.
Για την εγγραφή των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά, στην Α ́ τάξη, σε δημόσιο Δημοτικό σχολείο γενικής εκπαίδευσης, εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:

α) Από την 6η (12 το μεσημέρι) έως την 26η Μαρτίου οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση – υπεύθυνη δήλωση εγγραφής μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), και συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», προκειμένου να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια στο δημοτικό σχολείο που έχει κατανεμηθεί, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας. Σε περίπτωση που η διεύθυνση κατοικίας, βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η κατανομή, έχει μεταβληθεί, ο/η αιτών/αιτούσα καλείται να μεταβεί εντός της προθεσμίας εγγραφών στο Νηπιαγωγείο φοίτησης για επικαιροποίηση των σχετικών στοιχείων. Σε περίπτωση μη κατανομής, ιδίως, εξαιτίας μη καταχώρισης της διεύθυνσης κατοικίας του/της μαθητή/τριας κατά την εγγραφή στο Νηπιαγωγείο, ο/η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα απαιτούμενα στοιχεία και αναρτά έγγραφο (λογαριασμό Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.), μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο πρόσφατο δημόσιο έγγραφο) από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.

β) Μετά την ολοκλήρωση των περιγραφόμενων στην ανωτέρω περίπτωση, ο/η αιτών/αιτούσα δύναται να αναρτά: βα) το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή/τριας, ββ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών και βγ) τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια προς τούτο δημόσια υπηρεσία.

γ) Ο/Η αιτών/αιτούσα, εφόσον δεν αναρτήσει τα περιγραφόμενα στην περίπτωση β δικαιολογητικά,
καλείται να τα προσκομίσει στο δημοτικό σχολείο κατανομής εντός της προθεσμίας εγγραφών.

2. Η σχολική μονάδα που θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες προσδιορίζεται από την ηλεκτρονική εφαρμογή «GIS- based “Χωροταξικό”» με βάση τη διεύθυνση κατοικίας που έχει δηλωθεί και επικαιροποιηθεί στο Νηπιαγωγείο φοίτησης. Σε περίπτωση που έχει γίνει χωροταξική ανάθεση σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, δεν υπάρχει δικαίωμα επιλογής διαφορετικού σχολείου. Εξαιρετικά, αιτήσεις εγγραφής δύναται να υποβάλει ηλεκτρονικά ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριων που διαμένουν εκτός σχολικής περιφέρειας, από αυτήν στην οποία έχουν χωροταξικά
κατανεμηθεί, εφόσον στη σχολική μονάδα φοιτούν ήδη αδέλφια του/της προς εγγραφή μαθητή/τριας.

3. Μετά την πιστοποίηση της παρ. 1 της ενότητας Β1, ο ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτησή του, ορίζοντας ποιο/ποια εκ των τέκνων του θα φοιτήσει/ουν στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου, ενώ επιβεβαιώνει ότι το/τα τελευταίο/α δεν είναι εγγεγραμμένο/α σε άλλη σχολική μονάδα. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» διαλειτουργεί με τα πληροφοριακά συστήματα «Μητρώο Πολιτών» και «myschool» και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα/έχοντα την επιμέλεια κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή μερίδα του. Τα στοιχεία αυτά είναι προσυμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια επιλέγει το τέκνο, το οποίο βρίσκεται σε ηλικία εγγραφής στην πρώτη τάξη του δημοτικού και για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Τα στοιχεία αυτά του/της μαθητή/τριας για τον/την οποίο/α αιτούνται την εγγραφή είναι τα εξής: (α) όνομα, (β) πατρώνυμο, (γ) μητρώνυμο και (δ) ημερομηνία γέννησης.

4. Ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια επιλέγει εάν και εφόσον επιθυμεί τη φοίτηση του τέκνου του
στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή στο αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου ή και στο τμήμα
πρόωρης υποδοχής (υπό την προϋπόθεση ότι φοιτά στο ολοήμερο).

5. Ο/Η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα στοιχεία των συνοδών του/της μαθητή/τριας κατά την αποχώρηση
από τη σχολική μονάδα.

6. Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο έτερος γονέας/κηδεμόνας εισέρχεται στην ηλεκτρονική
πλατφόρμα με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) και επιβεβαιώνει την αίτηση που έχει υποβληθεί από τον άλλο γονέα/κηδεμόνα. Έχει τη δυνατότητα σε περίπτωση διαφωνίας να ακυρώσει την αίτηση και να υποβάλει νέα. Σε περίπτωση συνεχιζόμενης διαφωνίας των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 1510 και 1512 του ΑΚ.

7. Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια λαμβάνουν ενημερώσεις σχετικά με την εξέλιξη της αίτησής τους στο κινητό τηλέφωνο και στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν δηλώσει μετά την είσοδό τους στην εφαρμογή. Εφόσον απαιτούνται διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το δημοτικό σχολείο στους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια, προκειμένου να προβούν στις υποδεικνυόμενες διορθώσεις και να την υποβάλουν εκ νέου μέσω της πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού».

8. Σε περίπτωση όπου ο γονέας/κηδεμόνας/έχων-ουσα την επιμέλεια αδυνατεί ή δεν επιθυμεί για οποιοδήποτε λόγο, να κάνει χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», η αίτηση υποβάλλεται διά ζώσης στον/η Διευθυντή/ντρια – Προϊστάμενο/η του δημοτικού σχολείου, εντός των ορίων της σχολικής περιφέρειας σύμφωνα με την διεύθυνση κατοικίας του, ο οποίος προβαίνει σε όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η ηλεκτρονική εγγραφή των τέκνων κάνοντας χρήση των προσωπικών του κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 του ν. 4727/2020.

9. Η πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες την
επιμέλεια την παρακολούθηση της κατάστασης επεξεργασίας της ηλεκτρονικής αίτησής τους, κάνοντας
χρήση του Μοναδικού Αριθμού Υποβολής (Μ.Α.Υ.).

10. Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια εφόσον οριστικοποιήσουν την ηλεκτρονική αίτηση
εγγραφής τους μπορούν να εισέρχονται στην πλατφόρμα και να παρακολουθούν την εξέλιξη της αίτησής τους χωρίς όμως να μπορούν να προβούν σε οποιαδήποτε τροποποίησή της, μέχρι την ενημέρωσή τους ως προς το σχολείο εγγραφής.

Β.2 Εξέταση αίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια ή Προϊστάμενο/η του Δημοτικού σχολείου

1. Για τη διαχείριση των αιτήσεων, ο/η Διευθυντής/ντρια ή o/η Προϊστάμενος/η του δημόσιου Δημοτικού σχολείου γενικής εκπαίδευσης εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet). Ο/Η Διευθυντής/ντρια ή ο/η Προϊστάμενος/η του Δημοτικού σχολείου εξετάζει κάθε αίτηση χωριστά και έχει τις εξής δυνατότητες:

α) αποδοχή της αίτησης,

β) επιστροφή της αίτησης στους γονείς/κηδεμόνες υποδεικνύοντας τις απαιτούμενες διορθώσεις/ συμπληρώσεις που απαιτούνται,

προώθηση της υποβληθείσας αίτησης στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάγεται το δημοτικό σχολείο, σε περίπτωση που διαπιστώνει προβλήματα που αδυνατεί να τα διαχειριστεί.

2. Η αποδοχή της αίτησης δεν συνεπάγεται αυτοδίκαιη εγγραφή του μαθητή/τριας στη σχολική μονάδα που έχει δηλωθεί. Η σχολική μονάδα εγγραφής του μαθητή/τριας καθορίζεται μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις ανά Δημοτικό σχολείο.

Β.3 Ενημέρωση εγγραφών στο Π.Σ. «myschool» από Διευθυντές/ντριες ή Προϊστάμενους/ες Νηπιαγωγείων

Μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων διαδικασιών, οι Διευθυντές/ντριες-Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων εισέρχονται στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» με τη χρήση προσωπικών κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.) σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 του ν. 4727/2020 και λαμβάνουν γνώση της κατανομής των νηπίων του σχολείου τους. Από 10 έως 20 Ιουνίου, προωθούν μέσω του Π.Σ. «myschool» τις ψηφιακές καρτέλες των νηπίων στα δημοτικά σχολεία στα οποία έχουν κατανεμηθεί.

Β.4 Διαχείριση αιτήσεων από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

1. Το αρμόδιο τμήμα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος του αρμόδιου τμήματος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αυθεντικοποιείται κατά την είσοδό του στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» με τη χρήση προσωπικών κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 του ν. 4727/2020.

2. Ο/Η οικείος/α Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης ή εξουσιοδοτημένος από αυτόν κατά την κρίση του υπάλληλος της Διεύθυνσης στην οποία προΐσταται οφείλει να παρακολουθεί την πορεία και την εξέλιξη των υποβληθεισών αιτήσεων που αφορούν σε κάθε δημοτικό σχολείο της περιοχής ευθύνης του. Η ως άνω παρακολούθηση γίνεται είτε από τον ίδιο είτε από τον εξουσιοδοτημένο από εκείνον υπάλληλο, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», κάνοντας χρήση των προσωπικών τους κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 του ν. 4727/2020. Ο/Η Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης διαχειρίζεται τις πιθανές αιτήσεις που έχουν προωθηθεί από τους/τις Διευθυντές/ντριες ή τους/τις Προϊσταμένους/ες των δημοτικών σχολείων, και αναλόγως δύναται να προβεί στις κάτωθι ενέργειες:

α) επιστρέφει την αίτηση στο δημοτικό σχολείο το οποίο προώθησε την αίτηση ή

β) προωθεί την αίτηση σε άλλο δημοτικό σχολείο αρμοδιότητας της ίδιας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

3. Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προβαίνει σε όλες τις ενέργειες που απαιτούνται προκειμένου να διορθωθούν λάθη και παραλείψεις των υποβληθεισών αιτήσεων. Για τον σκοπό αυτό δύναται να επικοινωνεί, πέρα από τους/τις Διευθυντές/ντριες ή τους/τις Προϊσταμένους/ες των δημοτικών σχολείων και με τους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια των μαθητών/τριών.

4. Μετά το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας των αιτήσεων ηλεκτρονικών εγγραφών, όπως αυτή έχει τυχόν παραταθεί, και ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην περ. δ της παρ. 4 του άρ. 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25), η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τους/τις μαθητές/τριες στα δημοτικά σχολεία της περιοχής ευθύνης της, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των αιτήσεων και τις διαθέσιμες θέσεις κάθε δημοτικού σχολείου.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις αιτήσεις εγγραφής, τη διαχείρισή τους και την επίλυση πιθανών προβλημάτων περιλαμβάνονται στην υπό στοιχεία Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) ΚΥΑ, καθώς και στον επισυναπτόμενο Οδηγό της ψηφιακής πλατφόρμας.

Γ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΙΝΗΣ ΖΩΝΗΣ

α. Προϋποθέσεις εγγραφής μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα

Οι μαθητές/τριες εγγράφονται στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων/εχόντων-ουσών την επιμέλειά τους. Οι Διευθυντές/ντριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Δημοτικών Σχολείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, χωρίς προϋποθέσεις σύμφωνα με τη με αρ. πρ. Φ7/118139/ΦΔ/Δ1/9-9-2020 ΥΑ (Β’ 3838).

Ενδιάμεση αποχώρηση των μαθητών/τριών μπορεί να γίνεται μετά το τέλος της 2ης ώρας του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος (15:00) εφόσον έχει κατατεθεί σχετική ενυπόγραφη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων τους (Φ7/118139/ΦΔ/Δ1/9-9-2020 ΥΑ (Β’ 3838)).

Για τη λειτουργία του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος στα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια δημοτικά σχολεία της χώρας ισχύουν τα όσα προβλέπονται στην 83939/Δ1/19-5-2017 ΥΑ (Β’ 1800).

β. Αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου

Από το σχολικό έτος 2022-2023 έχει τεθεί σε εφαρμογή νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου. Όλοι οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια μαθητών/τριών Δημοτικών Σχολείων, τα οποία έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα του διευρυμένου ολοήμερου, θα ενημερωθούν από τους/τις Διευθυντές/ντριες-Προϊσταμένους/ες των ανωτέρω σχολικών μονάδων ώστε να δηλώσουν, εφόσον το επιθυμούν, τη συμμετοχή των παιδιών τους σε αυτό.

Η αποχώρηση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου που παρακολουθούν το πρόγραμμα του αναβαθμισμένου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου λαμβάνει χώρα στις 15:50, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης ή στις 17:30, με τη λήξη του προγράμματος.

Επιπλέον, δύναται η αποχώρηση να λαμβάνει χώρα και στις 14:55 με το πέρας της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.12/14283/Δ1/07-02-2025 ΥΑ (Β’ 695).

γ. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών/τριών στο τμήμα Πρωινής Ζώνης (7:00-8:00)

Στο τμήμα αυτό δικαίωμα συμμετοχής έχουν μαθητές/τριες οι οποίοι/ες είναι εγγεγραμμένοι/ες και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος Πρωινής Ζώνης μαθητών/τριών είναι επτά (7) μαθητές/τριες για σχολεία με λειτουργικότητα έως 8/θέσια και δέκα (10) μαθητές/τριες για σχολεία με λειτουργικότητα από 9/θέσια και άνω (παρ. 16 της περ. ζ ́ του άρθρου 11 του π.δ. 79/2017 (Α ́109)).

Δ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Σύμφωνα με τις παρ. 9, 10 και 11 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109) οι προερχόμενοι από σχολεία του εξωτερικού, Έλληνες ή αλλοδαποί/ές μαθητές/τριες εγγράφονται στην αριθμητικά αντίστοιχη τάξη, εφόσον έχουν τη νόμιμη ηλικία που ισχύει στην Ελλάδα ή σε μικρότερη, αν οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες- ουσες την επιμέλεια το ζητήσουν με σχετική δήλωση.

Οι αλλοδαποί/ές μαθητές/τριες εγγράφονται στην Α’ τάξη με ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό επίσημα μεταφρασμένο.

Στις υπόλοιπες τάξεις εγγράφονται καταθέτοντας τον Τίτλο ή το Αποδεικτικό Μετεγγραφής ή τη Βεβαίωση Φοίτησης. Σε περίπτωση κατά την οποία η εγγραφή του/της αλλοδαπού/ής μαθητή/μαθήτριας λαμβάνει χώρα με ελλιπή δικαιολογητικά, σύμφωνα με την παρ. 11 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α ́ 109) το σχολείο συνεργάζεται με τους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας για τη συμπλήρωση αυτών. Ειδικότερα, το σχολείο:

α) ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια σχετικά με τις ελλείψεις στα έγγραφα και παρατείνει την προθεσμία προσκόμισής τους σε κάθε περίπτωση όχι πέραν του τριμήνου,

β) υποδεικνύει τους φορείς, όπως αυτοί ορίζονται από σχετικές εγκυκλίους, στους οποίους μπορεί να απευθυνθεί ο ενδιαφερόμενος για τη συμπλήρωση των δικαιολογητικών και υποστηρίζει κατά το δυνατόν τη σχετική διαδικασία,

γ) ενημερώνει πάραυτα για το σύνολο των σχετικών εκκρεμοτήτων τον/την οικείο/α Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ο/η οποίος/α είναι αρμόδιος/α για την οριστική διευθέτηση του ζητήματος σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς και αρχές της πολιτείας.

Σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. 120323/Γ2/27-9-2010 Εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ για την εγγραφή αλλοδαπών μαθητών/τριών ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 3 του π.δ. 182/1984 (Α’ 60), όπου ορίζεται ότι εγγράφονται οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

Η εγγραφή των μαθητών/τριών που προέρχονται από χώρες του εξωτερικού στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα γίνεται χωρίς προϋποθέσεις.

Ε. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

Α. Για την εγγραφή και την υποστήριξη της σχολικής φοίτησης των μαθητών/τριών που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, ισχύει η παρ. 4α του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25) και η υπ’ αρ. 180644/Γ1/26-11-2013 εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘΑ. Επισημαίνεται ότι:

1. Οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων ενθαρρύνουν την προσέλευση των μαθητών/τριών που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες στο σχολείο, αναζητούν τα παιδιά που μένουν στην περιοχή τους και φροντίζουν για την εγγραφή και τη φοίτησή τους, όπως προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις για την υποχρεωτική φοίτηση.

2. Στο Δημοτικό Σχολείο τα παιδιά γίνονται δεκτά ανεξάρτητα από το εάν είναι γραμμένα σε μητρώα ή δημοτολόγια και για την εγγραφή τους σε αυτά μεριμνούν οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων, σύμφωνα με την παρ. 13 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109).

3. Οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων δεν παρακωλύουν την εγγραφή παιδιών λόγω έλλειψης πιστοποιητικού μόνιμης κατοικίας και αποδέχονται οποιοδήποτε στοιχείο από το οποίο, κατά την κρίση τους, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/τριας σύμφωνα με την παρ. 14 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109), εφαρμόζοντας την αρχή της επιείκειας.

4. Όταν υπάρχει αδυναμία εγγραφής λόγω μη εμβολιασμού, κρίνεται απαραίτητη η συνεργασία με τοπικούς φορείς, Ο.Τ.Α., Κέντρα Στήριξης Ευπαθών Ομάδων, Διευθύνσεις Κοινωνικής Πρόνοιας, Νοσοκομεία, Ιατρικά Κέντρα, Φορείς Κοινωνικής Στήριξης καθώς και με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.). Κατ’ αντιστοιχία, είναι απαραίτητη η συνεργασία με τους ανωτέρω φορείς και για τη διενέργεια των απαιτούμενων ιατρικών εξετάσεων σχετικά με την έκδοση Α.Δ.Υ.Μ.. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να προηγείται επικοινωνία του/της Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας με τον φορέα που θα προβεί στον εμβολιασμό.

5. Η εγγραφή των μαθητών/τριών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα γίνεται χωρίς προϋποθέσεις.

Β. Όσον αφορά στις εγγραφές ανηλίκων πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών, τόσο στις ΔΥΕΠ όσο και στις τάξεις των σχολικών μονάδων, προβλέπεται ότι κατά την παραμονή τους στη χώρα υποχρεούνται να εντάσσονται σε μονάδες παροχής εκπαίδευσης. Οι αρμόδιες αρχές υποχρεούνται να παράσχουν τα αναγκαία και επαρκή μέσα για την υποστήριξη και διευκόλυνση της σχετικής διαδικασίας.

Οι ανήλικοι/ες πολίτες τρίτων χωρών ή ανιθαγενείς, κατά την παραμονή τους στη χώρα, έχουν πρόσβαση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, υπό προϋποθέσεις ανάλογες με αυτές που ισχύουν για τους ημεδαπούς και με διευκολύνσεις ως προς την εγγραφή σε περίπτωση δυσχερειών υποβολής όλων των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Οι ανήλικοι πολίτες τρίτων χωρών εγγράφονται κατ’ εξαίρεση με ελλιπή δικαιολογητικά, εφόσον εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 71 του ν. 4547/2018 (Α’ 102) όπως ισχύει, ή στις διατάξεις των άρθρων 27 & 55 του ν. 4939/2022 (Α’ 111) ή στις παρ.7 και 8 του άρθρου 18 του 5038/2023 (Α’ 81), οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Η πρόσβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα παρέχεται υπό την προϋπόθεση ότι τυχόν μέτρο απομάκρυνσης που εκκρεμεί κατά των ιδίων ή των γονέων τους δεν εκτελείται (ΥΑ 2099/ΓΔ4/09-01-2020 (Β’208)).

Οι εγγραφές πραγματοποιούνται σύμφωνα με τα κάτωθι: α. Απαραίτητα δικαιολογητικά εγγραφής:

1) Δελτίο Αιτούντος Διεθνή Προστασία της Υπηρεσίας Ασύλου ή άλλο επίσημο έγγραφο, μέσω του οποίου διασφαλίζεται η ταυτοπροσωπία των μαθητών/τριών,

2) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)

3) Διεθνές Πιστοποιητικό Εμβολιασμών ή προφύλαξης, αναγκαίο για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας.

β. Σε περίπτωση που τα εν λόγω δικαιολογητικά δεν προσκομισθούν εγκαίρως, οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες- ουσες την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας ή ο/η Συντονιστής/στρια του Κέντρου Υποδοχής από το οποίο προέρχεται ο/η μαθητής/τρια, αναλαμβάνει με δήλωσή του να τα προσκομίσει σε σύντομο χρονικό διάστημα. Σε περιπτώσεις μηπροσκόμισήςτουςσεεύλογοχρονικόδιάστημα,ο/ηΔιευθυντής/ντρια–Προϊστάμενος/η του Δημοτικού Σχολείου ενημερώνει την οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην παρ.4β του άρθρου 77 του Ν.4547/2018 (Α’ 102).

γ. Σύμφωνα με το άρθρο 72 του Ν. 3386/2005 (Α’ 212), ανήλικα τέκνα υπηκόων τρίτων χωρών μπορούν να εγγραφούν έστω κι αν δεν έχει ρυθμιστεί η νόμιμη διαμονή τους στη χώρα.

δ. Οι εγγραφές των μαθητών/τριών στο Βιβλίο Μητρώου γίνονται με ελληνικούς χαρακτήρες. Τα δικαιολογητικά εγγραφής πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα από πιστοποιημένο δικηγόρο για το σκοπό αυτό, είτε από μεταφραστές που είναι ενταγμένοι στο Μητρώο Πιστοποιημένων Μεταφραστών του Υπουργείου Εξωτερικών. Προσωρινά και μέχρι να μεταφραστούν επίσημα τα δικαιολογητικά εγγραφής, η εγγραφή στο Βιβλίο Μητρώου μπορεί να πραγματοποιείται σύμφωνα με τη φωνητική απόδοση των στοιχείων των μαθητών/τριών στην ελληνική γλώσσα.

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.7/128702/ΓΔ4/19-10-2022 Εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ, οι Διευθυντές/ντριες – Προϊστάμενοι/ες των Δημοτικών Σχολείων οφείλουν να καταχωρίζουν στο πληροφοριακό σύστημα (Π.Σ.) myschool τον μοναδικό αριθμό ταυτοποίησης των μαθητών/τριών – προσφύγων (αριθμός ατομικού φακέλου Διεύθυνσης Κεντρικής Ασφάλειας (Δ.Ι.Κ.Α.)) ή τον αριθμό μητρώου προσωρινής προστασίας (registration number).

Οι μαθητές/τριες των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων θα εγγράφονται από εξουσιοδοτημένους χρήστες ή από τον Δ/ντή της σχολικής μονάδας, σε περίπτωση που οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια δεν έχουν κωδικούς TaxisNet. Η εγγραφή πραγματοποιείται όπως περιγράφεται στον επισυναπτόμενο Οδηγό της ψηφιακής πλατφόρμας.

ΣΤ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

1. Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπό στοιχεία Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) ΚΥΑ, οι εγγραφές σε Δημοτικά Σχολεία Ειδικής Αγωγής ή σε Ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία δεν εξυπηρετούνται από την ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού».

2.Σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 579/1982 (Α ́ 105) ως χρόνος λήξης των κανονικών εγγραφών στα ιδιωτικά σχολεία ορίζεται η προηγούμενη της έναρξης των μαθημάτων ημερομηνία. Για τις εγγραφές των μαθητών/τριών στα Ιδιωτικά Σχολεία εφαρμόζεται αποκλειστικά η διαδικασία δια ζώσης εγγραφής σύμφωνα με το άρθρο 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109).

3. Ο αριθμός των μαθητών/τριών στα ιδιωτικά σχολεία είναι ανάλογος με τις αίθουσες διδασκαλίας και τη χωρητικότητα αυτών, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

4.Ο μέγιστος αριθμός μαθητών/τριών ανά τμήμα στα ιδιωτικά δημοτικά σχολεία είναι 28 μαθητές, συμπεριλαμβανομένης της προσαύξησης του ποσοστού 10%, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 14 του Ν. 682/1977 (Α ́ 244), σε συνδυασμό με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109), όπως αντικαταστάθηκε από τη διάταξη της παρ. 3 σε συνδυασμό με τη διάταξη της παρ. 5 του άρθρου 50 του Ν. 4692/2020 (Α ́ 111).

5. Υπενθυμίζεται ότι κάθε ιδιωτικό σχολείο οφείλει να έχει έγγραφο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, ο οποίος ρυθμίζει την εσωτερική οργάνωση του σχολείου, τους όρους και τη διαδικασία υπό τους οποίους γίνονται δεκτοί και φοιτούν στο σχολείο οι μαθητές/τριες, καθώς και τις υποχρεώσεις των μαθητών και των γονέων ή κηδεμόνων αυτών. Ο Κανονισμός κοινοποιείται από τον/τη Διευθυντή/ντρια του ιδιωτικού σχολείου στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να τον αναπέμψει μόνον σε περίπτωση αντίθεσης συγκεκριμένου όρου του Κανονισμού προς ρητή διάταξη νόμου. Ο συγκεκριμένος όρος και η διάταξη νόμου στην οποία προσκρούει αναφέρονται στην πράξη αναπομπής, η οποία κοινοποιείται στον/στη Διευθυντή/ντρια του ιδιωτικού σχολείου, εντός αποκλειστικής προθεσμίας εξήντα (60) ημερών. Αν η προθεσμία αυτή παρέλθει άπρακτη, ο Κανονισμός θεωρείται ότι εγκρίθηκε (άρθρο 4 του Ν. 4713/2020 (Α’ 147)).

Z. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ (ΠΕΙ.Σ.)

Η εισαγωγή των μαθητών/τριών στα Πειραματικά Δημοτικά σχολεία και Πειραματικά Νηπιαγωγεία διέπεται από τις διατάξεις των παρ. 5, 6, 7, 8 και 9 του άρθρου 18 του ν. 4692/2020 (Α ́111).

Η παρ. 5 του άρθρου 18 ορίζει ότι: «Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση, ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής, την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, τον χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου…. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών.».

Για τα νήπια που φοιτούν κατά το σχολικό έτος 2024-25 σε Πειραματικό Νηπιαγωγείο, συνδεδεμένο με Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, καθώς και τους μαθητές της Στ ́ Δημοτικού οι οποίοι το σχολικό έτος 2024- 25 φοιτούν σε Πειραματικό Δημοτικό και επιθυμούν να φοιτήσουν στο συνδεδεμένο Πειραματικό Γυμνάσιο, ισχύει η παρ. 6 του άρθρου 18 που ορίζει ότι: «Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ. σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. επόμενης βαθμίδας, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 13, γίνεται χωρίς να διενεργηθεί νέα κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν στην εισαγωγική τάξη του σχολείου της επόμενης βαθμίδας.»

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, ισχύουν τα ακόλουθα για την εισαγωγή μαθητών στην Α ́ τάξη Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων κατά περίπτωση:

α) Μαθητές/τριες, που φοιτούν σε δημόσιο ή ιδιωτικό Νηπιαγωγείο και οι γονείς/κηδεμόνες/ έχοντες- ουσες την επιμέλειά τους επιθυμούν την εισαγωγή τους σε Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο.

Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια εγγράφουν τους/τις μαθητές/τριες στην Α ́ τάξη του Δημοτικού Σχολείου στο οποίο ανήκουν χωροταξικά, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα κεφάλαια Α’, Β ‘ και Γ’ της παρούσας κατά το χρονικό διάστημα 6-26 Μαρτίου 2025.

Στη συνέχεια, υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης, (Αρχική Εκπαίδευση  Εγγραφή σε σχολείο  Εισαγωγή στα Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά σχολεία) προκειμένου να συμμετάσχει ο/η υποψήφιος/α μαθητής/τρια στη δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση για την εισαγωγή σε Πειραματικό Δημοτικό της προτίμησής του. Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων, η εφαρμογή της διαδικασίας της ηλεκτρονικής κλήρωσης, το χρονικό διάστημα υποβολής των αιτήσεων καθώς και η ημερομηνία κλήρωσης ορίζονται με Υπουργική Απόφαση η οποία θα εκδοθεί κατά το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr/ και στις ιστοσελίδες των Πειραματικών σχολικών μονάδων. Στην ίδια ιστοσελίδα ανακοινώνεται η απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για τον αριθμό των εισακτέων ανά σχολείο, βαθμίδα και Περιφέρεια, για το σχολικό έτος 2025-26.

β) Μαθητές/τριες που προέρχονται από το συνδεδεμένο Πειραματικό Νηπιαγωγείο, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια επιθυμούν τη φοίτησή τους στην Α ́ τάξη του συνδεδεμένου με αυτό Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου.

Οι παραπάνω μαθητές/τριες εγγράφονται αυτοδίκαια, χωρίς κλήρωση, στην Α ́ τάξη του συνδεδεμένου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου, ακολουθώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109).

γ) Μαθητές/τριες που προέρχονται από Πειραματικό Νηπιαγωγείο, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια δεν επιθυμούν τη φοίτησή τους στην Α’ τάξη του συνδεδεμένου Πειραματικού Δημοτικού σχολείου.

Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση στο Πειραματικό Νηπιαγωγείο φοίτησης ότι δεν επιθυμούν την εγγραφή του/της μαθητή/τριας στο συνδεδεμένο Πειραματικό Δημοτικό το αργότερο μέχρι και τη Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025. Ακολούθως, εγγράφουν τους/τις μαθητές/τριες στην Α ́ τάξη του Δημοτικού Σχολείου στο οποίο ανήκουν χωροταξικά σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα κεφάλαια Α, Β, και Γ της παρούσας, μέχρι και την 26η Μαρτίου 2025.

Μετά τη διεξαγωγή της δημόσιας ηλεκτρονικής κλήρωσης για την εισαγωγή σε Πειραματικά Δημοτικά, η οποία για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 2 Μαΐου 2025 και την έκδοση των αποτελεσμάτων ανά σχολική μονάδα, οι επιτυχόντες/ούσες μαθητές/τριες εγγράφονται στο Πειραματικό Δημοτικό επιτυχίας τους. Τα επιμέρους θέματα και διαδικασίες ρυθμίζονται με σχετική εγκύκλιο που εκδίδεται και αναρτάται στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ).

Οι υπόλοιποι/ες υποψήφιοι/ες (επιλαχόντες/ούσες) θα εγγραφούν στο Δημοτικό σχολείο που ανήκουν χωροταξικά και στο οποίο έχουν ήδη καταθέσει αίτηση και δικαιολογητικά εγγραφής. Οι επιλαχόντες/ούσες οι οποίοι/ες καλούνται να εγγραφούν στα Πειραματικά Δημοτικά προκειμένου να καλύψουν κενούμενες θέσεις μετά την ολοκλήρωση των εγγραφών, ακολουθούν τη διαδικασία της μετεγγραφής (κεφ. Η’ της παρούσας).

Ο κατάλογος με τα Πειραματικά Σχολεία της χώρας καθώς και σχετικές πληροφορίες είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr.

Οι μετεγγραφές

Οι μετεγγραφές των μαθητών/τριών γίνονται σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο άρθρο 8 του π.δ. 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25). Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25) αιτήσεις μετεγγραφής γίνονται δεκτές μέχρι την 30η Απριλίου του εκάστοτε σχολικού έτους.

Επισημαίνονται τα εξής:

Ως εγγραφή νοείται η πρώτη και μοναδική καταχώριση των στοιχείων του μαθητή/τριας στο Βιβλίο Μητρώου και στο Πληροφοριακό Σύστημα «myschool», το οποίο θα πρέπει να ενημερωθεί αμέσως μετά την ενεργοποίηση του νέου σχολικού έτους 2025-2026 σε αυτό. 

Διαβάστε ακόμα

Επικαιρότητα