ΟΣΚΑΡ 2022 / Στο “CODA” το βραβείο καλύτερης ταινίας. Οι νικητές και οι χαμένοι της 94ης τελετής – Θέμα της βραδιάς το χαστούκι του Γουίλ Σμιθ (vid)

ΟΣΚΑΡ 2022 / Στο “CODA” το βραβείο καλύτερης ταινίας. Οι νικητές και οι χαμένοι της 94ης τελετής – Θέμα της βραδιάς το χαστούκι του Γουίλ Σμιθ (vid)

Το «CODA» της Σιάν Χέντερ, ήταν ο μεγάλος νικητής των 94ων βραβείων Όσκαρ, αποσπώντας τα Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Διασκευασμένου Σεναρίου και το Β’ Ανδρικού για την ερμηνεία του Τρόι Κότσουρ.

Έπειτα από μια αναγκαστική «μετακόμιση» λόγω της πανδημίας, τα Όσκαρ επέστρεψαν στην αίθουσα Walk of Fame του Χόλυγουντ με τρεις γυναίκες ηθοποιούς ως κεντρικές παρουσιάστριες, τις κωμικούς Γουάντα Σάικς, Έιμι Σούμερ και Ρεγγίνα Χολ.

Η ταινία χαμηλού προϋπολογισμού «CODA» της Σιάν Χέντερ, για την περίπλοκη ζωή μιας οικογένειας κωφών και της κόρης της, που έχει την ακοή της, απέσπασε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, διαψεύδοντας τα προγνωστικά.

Ο θρίαμβος του φιλμ αυτού, αγγλόφωνης διασκευής της γαλλικής επιτυχημένης ταινίας «La Famille Bélier», ήταν επίσης νίκη της Apple TV+, της πρώτης πλατφόρμας streaming που κατακτά Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Η 44χρονη Σιάν Χέντερ εξασφάλισε, επίσης, βραβείο καλύτερου προσαρμοσμένου σεναρίου, ενώ ο Τρόι Κότσουρ, κωφός εκ γενετής, έλαβε βραβείο Β΄ Ανδρικού ρόλου.

Στους μεγάλους νικητές της βραδιάς συγκαταλέγεται το «Dune», το οποίο απέσπασε έξι Όσκαρ. Συγκεκριμένα, η ταινία του Ντενί Βιλνέβ πρώτευε στις κατηγορίες: Φωτογραφίας, Καλύτερου Ήχου, Μουσικής, Μοντάζ και Σκηνογραφίας και Οπτικών Εφέ.

Μεγάλος χαμένος

Μεγάλος χαμένος ήταν η ταινία «The Power of the Dog» (Η Εξουσία του Σκύλου), η οποία από τις 12 υποψηφιότητες, κατέκτησε μόλις ένα βραβείο. Η Νεοζηλανδή Τζέιν Κάμπιον απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας κι έγινε έτσι μόλις η τρίτη γυναίκα που έλαβε το χρυσό αγαλματίδιο, έναν χρόνο μόλις μετά την Κλόε Ζάο.

Η πρωτοπόρος στη συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η Κάθριν Μπίγκελοου, που είχε βραβευτεί για το πολεμικό δράμα «The Hurt Locker», το 2010. Η 67χρονη Κάμπιον έχει κερδίσει, το 1994, Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου για τα «Μαθήματα Πιάνου».

Το στιγμιότυπο που θα συζητηθεί περισσότερο από την τελετή είναι μια πρωτοφανής διένεξη ανάμεσα στον Γουίλ Σμιθ και τον παρουσιαστή Κρις Ροκ. Ο Γουίλ Σμιθ δεν γέλασε καθόλου με ένα αστείο του Ροκ για το ξυρισμένο κεφάλι της συζύγου του, Τζάνα Πίνκετ Σμιθ, η οποία πάσχει από αλωπεκία, ανέβηκε έξαλλος πάνω στη σκηνή και χαστούκισε τον Ροκ.

Ερμηνείες

Ο Γουίλ Σμιθ απέσπασε το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο φιλμ «Η μέθοδος Γουίλιαμς», όπου ενσαρκώνει τον πατέρα-προπονητή των δύο πρωταθλητριών του τένις Βένους και Σερένα Γουίλιαμς.

«Θέλω να ζητήσω συγγνώμη από την Ακαδημία του αμερικανικού κινηματογράφου», είπε δακρυσμένος ο ηθοποιός, ο οποίος λίγο νωρίτερα άφησε αποσβολωμένη όλη την αίθουσα ανεβαίνοντας στη σκηνή για να χαστουκίσει τον Κρις Ροκ. «Η αγάπη σε εξωθεί να κάνεις τρελά πράγματα», προσπάθησε να δικαιολογηθεί ο 53χρονος ηθοποιός παραλαμβάνοντας το αγαλματίδιο.

Η Τζέσικα Τσαστέιν πρώτευσε στην κατηγορία Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο φιλμ «The eyes of Tammy Faye», που υποδύεται τη θρυλική τηλεευαγγελίστρια Τάμι Φέι Μπέικερ. Η 45χρονη ηθοποιός ήταν ήδη δύο φορές υποψήφια για το συγκεκριμένο Όσκαρ, αρχικά με την συμμετοχή της στην ταινία «Υπηρέτριες», κατόπιν για την ερμηνεία της στο «Zero Dark Thirty».

Ο Τρόι Κότσουρ, που κέρδισε το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου, αφού καταχειροκροτήθηκε από το κατάμεστο Dolby Theatre, στη συνέχεια απηύθυνε την ομιλία του στη νοηματική γλώσσα. Φανερά συγκινημένος, ο κωφός ηθοποιός εξέφρασε την έκπληξή του για την απήχηση της ταινίας παγκοσμίως, ενώ ευχαρίστησε τον κόσμο που τον «αποδέχτηκε» όπως είπε, αφού είναι ο πρώτος κωφός άνδρας -δεύτερος ηθοποιός- που κερδίζει το αγαλματίδιο. Η πρώτη ήταν η Μάρλι Μάτλιν, στην ταινία «Παιδιά Ενός Κατώτερου Θεού», η οποία μάλιστα είναι η συμπρωταγωνίστριά του στο «CODA».

«Διάβασα ένα βιβλίο του Σπίλμπεργκ. Ο ορισμός του καλού σκηνοθέτη είναι να είναι σπουδαίος στην επικοινωνία και η Σίαν Χέντερ είναι σπουδαία στην επικοινωνία» είπε ο Τρόι Κότσουρ και αφιέρωσε το βραβείο στον πατέρα του, ο οποίος ύστερα από ένα ατύχημα δεν μπορούσε πια να επικοινωνεί με τη νοηματική.

Η Αριάνα Ντε Μπόζι κέρδισε το Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ενσάρκωση της Ανίτας στο «Γουέστ Σάιντ Στόρι», στο ριμέικ του Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Η Αμερικανίδα ηθοποιός διαδέχθηκε έτσι τη θρυλική Ρίτα Μορένο, που κατάγεται όπως εκείνη από το Πουέρτο Ρίκο και είχε κερδίσει το 1962 το ίδιο βραβείο, στην πρώτη εκδοχή του φιλμ. «Σου είμαι τόσο ευγνώμων, η Ανίτα σου άνοιξε τον δρόμο σε χιλιάδες Ανίτες όπως εγώ», είπε η 30χρονη Αφρολατίνα ηθοποιός στην 90χρονη σταρ, που την επευφημούσε μαζί με το υπόλοιπο κοινό στην αίθουσα.

Ιδιαίτερες στιγμές

Στις ιδιαίτερες στιγμές της τελετής απονομής ανήκουν, η εμφάνιση των Φράνσις Φορντ Κόπολα, Ρόμπερτ Ντε Νίρο και Αλ Πατσίνο για τα 50 χρόνια από την δημιουργία του πρώτου «Νονού», ο χορός των Τζον Τραβόλτα, Ούμα Θέρμαν και Σάμιουελ Τζάκσον για τα 28 χρόνια του «Pulp Fiction», η κοινή εμφάνιση που έκαναν Lady Gaga και Λάιζα Μινέλι στη σκηνή και το ένα λεπτό σιγής που ζήτησε από την αίθουσα η Μίλα Κούνις για τον λαό της Ουκρανίας.

Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου τίμησε τη μνήμη του Μίκη Θεοδωράκη

Ελληνικό άρωμα είχαν τα φετινά βραβεία Όσκαρ αφού πέρα από τον Νίκο Καλαϊτζίδη, ο οποίος εργάστηκε στα οπτικά εφέ της ταινίας «Free Guy» και διεκδίκησε βραβείο στην κατηγορία των Καλύτερων Οπτικών Εφέ, η Ακαδημία τίμησε τη μνήμη του σπουδαίου Έλληνα μουσικοσυνθέτη, Μίκη Θεοδωράκη.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και στην 94η τελετή απονομής των βραβείων, παρουσιάστηκε το αφιέρωμα «In Memoriam». Ένα συγκινητικό βίντεο, έξι περίπου λεπτών, με το οποίο οι διοργανωτές τιμούν τα αγαπημένα πρόσωπα που έφυγαν από τη ζωή τη χρονιά που μας πέρασε. Ανάμεσά τους, φυσικά, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο οποίος πέθανε τον περασμένο Σεπτέμβρη.

Τα βραβεία αναλυτικά

Καλύτερη Ταινία
«CODA»

Σκηνοθεσία
Τζέιν Κάμπιον για την «The Power of the Dog»

Α’ Ανδρικός Ρόλος
Γουιλ Σμιθ για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»

Α’ Γυναικείος Ρόλος
Τζέσικα Τσαστέιν για το «The Eyes of Tammy Faye»

Διασκευασμένο Σενάριο
Σίαν Χέντερ για το «CODA»

Πρωτότυπο Σενάριο
Κένεθ Μπράνα για το «Belfast»

B’ Γυναικείος Ρόλος
Αριάνα Ντε Μπόζι για το «West Side Story»

Β’ Ανδρικός Ρόλος
Τρόι Κάτσερ για το «Coda»

Μουσική
Χανς Τσίμερ για το «Dune»

Κοστούμια
«Κρουέλα»

Φωτογραφία
Γκρεγκ Φρέιζερ για το «Dune»

Μοντάζ
«Dune»

Καλύτερο Τραγούδι
No Time to Die από το «No Time to Die»

Σκηνικά
«Dune»

Διεθνής Ταινία
«Drive My Car» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι (Ιαπωνία)

Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
«Ενκάντο: Ένας Κόσμος Μαγικός»

Ντοκιμαντέρ – Μεγάλου Μήκους
«Summer of Soul» του Questlove

Ντοκιμαντέρ – Μικρού Μήκους
«The Queen of Basketball»

Οπτικά Εφέ
«Dune»

Ήχος
«Dune»

Κομμώσεις – Μακιγιάζ
«The Eyes of Tammy Faye»

Μικρού Μήκους Ταινία – Animation
«The Windshield Wiper»

Μικρού Μήκους Ταινία – Live Action
«The Long Goodbye» του Ανέιλ Καρία

[το άρθρο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα naftemporiki.gr]

Διαβάστε ακόμα

Επικαιρότητα