24 Απριλίου 2024

ΜΕΝΟΥ

Προχωρά το νότιο τμήμα του Ε65. Στον Κόμβο Καρπενησίου παρακάμπτεται η Λαμία, τι θα ισχύσει με τα διόδια (ΒΙΝΤΕΟ)

ρεπορτάζ από την έντυπη έκδοση

Την εξέλιξη των εργασιών στο νότιο τμήμα του Ε65 έδωσε στη δημοσιότητα, πριν λίγες ημέρες, η Κεντρική Οδός. Το έργο έχει μήκος 32,5 χιλιόμετρα, ξεκινά έξω από το ύψος της Ανθήλης και καταλήγει στην Ξυνιάδα. Την Ευρυτανία ενδιαφέρει ιδιαίτερα το κομμάτι μέχρι τον Σταυρό, που παρακάμπτει τη Λαμία.

Το νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, ξεκινά από το 203ο χλμ. του αυτοκινητόδρομου Αθήνας-Θεσσαλονίκης, λίγο έξω από την είσοδο της Λαμίας, και φθάνει έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας, με συνολικό μήκος τα 32,5 χιλιόμετρα. Με τη λειτουργία του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα, ο Ε65 θα πάψει να είναι «τυφλός» αυτοκινητόδρομος και θα ενωθεί στην περιοχή της Λαμίας (Ανθήλη), με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων προς τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία. Ήδη, από τον Δεκέμβριο του ’17, το μεσαίο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα (78χλμ) χρησιμοποιείται κανονικά, ενώ μέσα στο 2021 αναμένεται η έναρξη των εργασιών στο βόρειο τμήμα Τρίκαλα- Κηπουρειό Γρεβενών.

Σε βίντεο που δημοσιοποίησε η εταιρεία, παρουσιάζονται τα τρία συνολικά εργοτάξια που έχουν αναπτυχθεί στο νότιο, υπό κατασκευή τμήμα. H συνολική πρόοδος κατασκευής ξεπερνά το 61,8%, ενώ, όπως έχουν γράψει τα Ευρυτανικά Νέα, από την αρχή του έργου έως και το 19ο χλμ. έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι εργασίες ασφαλτόστρωσης. Για τους Ευρυτάνες και τους επισκέπτες του νομού, το τμήμα μήκους 14,4χλμ, από την έναρξη του Ε65 κοντά στην Ανθήλη έως και τον Σταυρό, έχει τη μεγαλύτερη σημασία καθώς παρακάμπτει την πόλη της Λαμίας και ενώνεται απευθείας με την Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης, συντομεύοντας έτσι τη διαδρομή Καρπενήσι – Αθήνα κατά περίπου 20 λεπτά.

Όταν παραδοθεί (πιθανόν νωρίτερα από το συνολικό έργο) οι οδηγοί δεν θα εισέρχονται στον αστικό ιστό της Λαμίας, αλλά θα κινούνται με υψηλές ταχύτητες νότια-νοτιοδυτικά της φθιωτικής πρωτεύουσας, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο. Ιδιαίτερα σε περιόδους αυξημένης κίνησης, η διάσχιση της Λαμίας με ΙΧ αποτελεί πραγματική ταλαιπωρία, άπαντες ομολογούν.

Διόδια: Τι προβλέπεται

Να διευκρινιστεί στο σημείο αυτό, ότι στο υπό διαμόρφωση τμήμα Καρπενήσι-Λαμία, στο νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, δεν θα υπάρχουν διόδια. Τα «Διόδια Καρπενησίου», όπως έχουν χαρακτηριστεί από την κατασκευαστική εταιρεία, βρίσκονται μετά τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου (προς Ξυνιάδα) και όχι επί του άξονα του Ε65 Ανθήλη-Σταυρός.

Κατά τη μελέτη κατασκευής του έργου, η αρχική πρόβλεψη ήταν να τοποθετηθούν τα διόδια στη διαδρομή «Ανισόπεδος Κόμβος Καρπενησίου – ΠΑΘΕ – Αθήνα». Ωστόσο, καθώς σε πολύ κοντινή απόσταση οι οδηγοί συναντούν τα διόδια της Αγίας Τριάδας, αποφασίστηκε τα διόδια να μετακινηθούν και να τοποθετηθούν επί του οδικού δικτύου προς Ξυνιάδα.

Η πρόοδος του έργου

Σε ένα χρόνο από σήμερα εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, γνωστότερου ως Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα. Σύμφωνα με στοιχεία του παραχωρησιούχου, το ποσοστό προόδου ανέρχεται σε 61,8%. Τα έργα ξεκίνησαν στις αρχές του 2019, με διάρκεια κατασκευής τους 36 μήνες. Το τμήμα κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ, ενώ τη λειτουργία-διαχείριση θα αναλάβει η Κεντρική Οδός Α.Ε. (του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ). Παρά τις δυσκολίες που προέκυψαν λόγω της πανδημίας και στον κατασκευαστικό κλάδο, τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Ε65 έχουν καλύψει μεγάλο μέρος και υπάρχει η πίστη ότι το έργο θα μπορέσει να ολοκληρωθεί σε έναν χρόνο από σήμερα -έως το τέλος του 2021.

Το σημαντικότερο τεχνικό έργο είναι η Σήραγγα Όθρυος -μήκους 3χλμ- που στο βόρειο άκρο της θα «κουμπώνει» στην Ξυνιάδα με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο. Στη δίδυμη σήραγγα Όθρυος έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη και η προσωρινή αντιστήριξη σε 2,6 χλμ., δηλαδή απομένουν λιγότερα από 400 μέτρα. Προχωρώντας σε μια επιμέρους ανάλυση, οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 71,7%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 49,6% και οι χωματουργικές εργασίες 54,8%.

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ