Η πρόβλεψη διενέργειας καθημερινών self test από μαθητές και εκπαιδευτικούς συμβάλλει στην επιδημιολογική παρατήρηση, εκτιμούν στελέχη της εκπαίδευσης στην Ευρυτανία, τονίζοντας ότι η επιστροφή στο σχολικό περιβάλλον έγινε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα και δυσλειτουργίες. «Όλοι οι έλεγχοι για τον εντοπισμό κρουσμάτων πραγματοποιούνται χάρη στη λειτουργία των σχολείων, ανιχνεύοντας χιλιάδες εν δυνάμει φορείς που διαφορετικά θα κυκλοφορούσαν δίχως να έχουν οποιαδήποτε υποψία ότι μπορεί να μεταδίδουν τον ιό. Η εκπαιδευτική κοινότητα συμβάλλει καθοριστικά στον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού», αναφέρει, στο ίδιο πνεύμα, το Υπουργείο Παιδείας.
Τα θετικά τεστ στην Ευρυτανία
Στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ν. Ευρυτανίας, κατά το διήμερο Δευτέρα 10 και Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2022 εντοπίστηκαν συνολικά 44 κρούσματα, μέσω της διενέργειας self test σε μαθητές και εκπαιδευτικούς· το 52% αφορούσε τη Β/θμια. Λιγοστά ήταν τα κρούσματα την Παρασκευή 14 του μηνός, ενώ συνολικά, κατά την 1η εβδομάδα επιστροφής στα σχολεία, ανιχνεύθηκαν περί τα 50 κρούσματα, εκ των οποίων το 85% αφορούσε μαθητικό δυναμικό.
Πιο αναλυτικά, όσον αφορά τα γυμνάσια και λύκεια του νομού, την πρώτη ημέρα επιστροφής από τις διακοπές (10/1), δηλώθηκαν 19 κρούσματα, από τα οποία τα 18 αφορούσαν μαθητές-τριες και το ένα (1) σχετιζόταν με εκπαιδευτικό, ενώ την Τρίτη (11/1) καταγράφηκε μείωση κρουσμάτων, που ανήλθαν σε 4 (3 σε μαθητικό δυναμικό). Αντίστοιχα, στην πρωτοβάθμια εκπ/ση, τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου καταγράφηκαν 21 θετικά τεστ, εκ των οποίων τα 17 αφορούσαν μαθητικό δυναμικό και τα 4 εκπαιδευτικούς, ενώ την Τρίτη, τα self test «έβγαλαν» θετικό μόνο έναν μαθητή. Ελάχιστα ήταν τα θετικά τεστ που δηλώθηκαν στο σύστημα την Παρασκευή (14/1) και, ενδεικτικά, σε γυμνάσια και λύκεια της Ευρυτανίας βρέθηκαν 3 κρούσματα.
Σε επίπεδο επικράτειας, εντοπίστηκαν 31.600 κρούσματα κατά την πρώτη εβδομάδα επιστροφής στο σχολείο.
Τα παιδιά επέστρεψαν χωρίς προβλήματα στις τάξεις τους, ενώ τα ενεργά κρούσματα εντοπίστηκαν άμεσα και τέθηκαν σε περιορισμό βάσει του υγειονομικού πρωτοκόλλου, αποτρέποντας πιθανή διασπορά εντός του σχολικού περιβάλλοντος, δηλώνουν στα Ευρυτανικά Νέα, η Διευθύντρια Α/θμιας Εκπαίδευσης Ευρυτανίας, κα Ευαγγελία Ρόγκα, και η Διευθύντρια Β/θμιας Εκπαίδευσης, κα Βασιλική Ηλιοπούλου.
Δήμος Καρπενησίου: Ομαλή & ασφαλής η επιστροφή στο σχολείο
Σε σχετική ενημέρωση από τον Δήμο Καρπενησίου, σημειώνεται ότι η επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία έγινε ομαλά και τηρήθηκαν τα μέτρα προστασίας. «Οι μαθητές επέστρεψαν στα σχολεία μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων με αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα υπό τη σκιά της εξάπλωσης του κορονοϊού. Ο Δήμος Καρπενησίου σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, ήταν απόλυτα προετοιμασμένος για την επαναλειτουργία των σχολείων και την επιστροφή των μαθητών», αναφέρει η ανακοίνωση και συνεχίζει:
«Παρά τις σοβαρές αντιξοότητες υπήρξε μέριμνα για την επιμελή και σχολαστική καθαριότητα με επάρκεια υλικών καθαρισμού και απολύμανσης των σχολικών μονάδων από τις ομάδες καθαριστριών που έχουν εξασφαλιστεί από το Δήμο μας. Η αποτύπωση της εικόνας για την επανεκκίνηση των σχολείων της περιοχής μας ήταν θετική μιας και δεν σημειώθηκαν ιδιαίτερα προβλήματα και ανησυχητικός αριθμός κρουσμάτων».
«Αναφορικά με τα self test», σημειώνει ακόμα ο Δήμος, «υπήρξε επάρκεια για όλους, ακολουθήθηκαν οι κανόνες των υπουργικών εγκυκλίων και καταγράφηκαν μεμονωμένα περιστατικά νόσησης ή στενών επαφών με κρούσμα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς επιτρέποντας την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων. Οι διευθύνσεις εκπαίδευσης φρόντισαν να καλυφθούν οι όποιες ανάγκες παρουσιάστηκαν σε αυτοδιαγνωστικά τεστ ενώ οι Διευθυντές των σχολείων άνοιξαν τα σχολεία στις 7:00 το πρωί. Από την πλευρά μας – παρότι δεν υφίσταται ως υποχρέωση από τις εγκυκλίους – προμηθευτήκαμε μέσω των σχολικών επιτροπών self test για το προσωπικό καθαριότητας και τις σχολικές τροχονόμους με σκοπό να είναι απόλυτα ασφαλής η επιστροφή τους στις σχολικές μονάδες. Προτεραιότητά μας η ασφάλεια των μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και η ομαλή διεξαγωγή της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας».