24 Απριλίου 2024

ΜΕΝΟΥ

Στη Βουλγαρία για 5 μέρες, αντιπροσωπεία του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καρπενησίου, στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος (ΦΩΤΟ)

ρεπορτάζ από την έντυπη έκδοση των Ευρυτανικών Νέων

Η ομάδα του προγράμματος RIVERS του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καρπενησίου πραγματοποίησε την πρώτη συνάντηση των εταίρων του προγράμματος Erasmus + RIVERS. Μέχρι τώρα, λόγω της πανδημίας τα σχολεία επικοινωνούσαν και υλοποιούσαν εκπαιδευτικές δράσεις μόνο εξ αποστάσεως. Ωστόσο, αυτή τη φορά δάσκαλοι και μαθητές από την Ελλάδα, την Κροατία, τη Βουλγαρία, την Πορτογαλία και τη Λιθουανία συναντήθηκαν στο Λούκοβιτ της Βουλγαρίας και η επίσκεψη διήρκεσε από 11 έως τις 16 Οκτωβρίου 2021.

Η κύρια ιδέα του προγράμματος είναι η ανάπτυξη της οικολογικής σκέψης και του οικολογικά υπεύθυνου ατόμου, επομένως όλες οι δραστηριότητες έχουν σχεδιαστεί για την επίτευξη αυτών των στόχων. Σε όλες τις πόλεις των οποίων τα σχολεία συμμετέχουν σε αυτό το έργο, υπάρχουν ποτάμια και πραγματοποιούνται ερευνητικές δραστηριότητες. Από το Καρπενήσι συμμετείχαν οι μαθητές: Χρυσοπηγή Αναγνωστοπούλου, Απόλλωνας Καραμπάς, Βασιλική Φακίτσα και Νίκος Φυσέκης, ενώ συνοδοί ήταν ο διευθυντής του 1ου Δ.Σ. κ. Σιδέρης Μοτσιόλας και η συντονίστρια του προγράμματος κα Κωνσταντία Κοντομήτρου.

Η 1η ημέρα

Την πρώτη μέρα της επίσκεψης οι αντιπροσωπείες επισκέφθηκαν το σχολείο και οι καλεσμένοι χαιρετίστηκαν με το παραδοσιακό τελετουργικό «ψωμί και αλάτι» και συμμετείχαν στην επίσημη τελετή που διοργάνωσαν οι οικοδεσπότες. Η εκπρόσωπος για θέματα παιδείας του τοπικού Δήμου, κα Χατζίεβα, τόνισε ότι η συμμετοχή σε ευρωπαϊκά έργα ανοίγει νέες ευκαιρίες για την ανάπτυξη και τη διατήρηση του πολιτιστικού διαλόγου μεταξύ των συμμετεχόντων, με επίκεντρο την επικοινωνία, καθώς μοιράζονται εμπειρίες και εργάζονται σε νέες καινοτόμες μεθόδους, προκειμένου να διαδώσουν καλές πρακτικές. Μετά την τελετή υποδοχής οι προσκεκλημένοι περιηγήθηκαν στο σχολείο και συμμετείχαν σε διάφορες δραστηριότητες που είχαν προγραμματιστεί εκ των προτέρων. Κάθε χώρα-εταίρος παρουσίασε το σχολείο και τον ποταμό της. Ταυτόχρονα, δημιούργησαν ένα μίνι οικοσύστημα στην αυλή του σχολείου, ως σύμβολο φιλίας και καλής θέλησης. Τέλος, πραγματοποιήθηκε ένα εργαστήριο με θέμα: “Αλκαλοποίηση του νερού” και είπε σε μαθητές και δασκάλους ότι το αλκαλικό νερό ομαλοποιεί τα επίπεδα του pH στο σώμα, ενυδατώνει, προστατεύει το σώμα από τις ελεύθερες ρίζες, ανανεώνει και παρατείνει τη ζωή. Εντυπωσιασμένοι από τους ιονιστές αλκαλοποίησης νερού, οι μαθητές συμμετείχαν με ενδιαφέρον στα πειράματα για τον εμπλουτισμό του νερού.

Η 2η ημέρα

Την δεύτερη μέρα οι μαθητές συμμετείχαν σε ένα εργαστήριο με τίτλο: “Διακόσμηση αντικειμένων”, δουλεύοντας με νερομπογιές και τέμπερα για να διακοσμήσουν αντικείμενα από πηλό, ενώ αργότερα συναντήθηκαν με τον Δήμαρχο με τον οποίο και αντάλλαξαν δώρα. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν την δομή επεξεργασίας λυμάτων στο Λουκόβιτ. Εκεί, ο υπεύθυνος τους έδειξε τη διαδικασία καθαρισμού του νερού, η οποία οδηγεί σε μείωση του κόστους και των απωλειών του, συμβάλλει στην επίτευξη σταθερών και βιώσιμων ποσοστών κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης, δημιουργώντας ποιότητα ζωής και εξασφαλίζοντας υψηλότερο επίπεδο ζωής.

Η 3η ημέρα

Η τρίτη εργάσιμη ημέρα ξεκίνησε με την υλοποίηση διεθνούς σεμιναρίου στο οποίο συμμετείχαν, τόσο εκπαιδευτικοί, όσο και μαθητές. Η μεθοδολογία, το διδακτικό υλικό και το δίκτυο προσφέρουν στα παιδιά έναν τρόπο να αναπτύξουν περαιτέρω την ικανότητά τους να αναλαμβάνουν δράση για τον κόσμο που θέλουν. Αργότερα οι καλεσμένοι επισκέφτηκαν το ελκυστικό «Χρυσό Πάρκο» της πόλης, όπου παρέθεσαν την απαγγελία του λαϊκού εθίμου «Σιωπηλό νερό» και την δραματοποίηση του μύθου του ποταμού Zlatna Panega στον ίδιο τον ποταμό, παρουσία εκπροσώπων του δήμου. Μετά από αυτό, υπογράφηκε όρκος για αδελφοποίηση των ποταμών των συμμετεχουσών πόλεων. Οι συντονιστές εξέφρασαν την ελπίδα ότι αυτή η αδελφοποίηση θα οδηγήσει σε στενότερες και συχνότερες σχέσεις μεταξύ των μαθητών και των εκπροσώπων των πόλεων και των σχολείων, πολιτισμικά, κοινωνικά και ιστορικά, και από την άποψη της προστασίας του περιβάλλοντος, και ιδιαίτερα των ποταμών. Η μέρα έκλεισε με βαρκάδα στον ποταμό Πανέγκα, την οποία απόλαυσαν ιδιαίτερα μικροί και μεγάλοι.

Η 4η ημέρα

Η τέταρτη μέρα (14-10-2021), συνέπεσε με τον εορτασμό της ημέρας Erasmus 2021 κι έτσι οι μαθητές που συμμετείχαν ζωγράφισαν με χρωματιστές κιμωλίες, έπαιξαν και διασκέδασαν. Κάθε χώρα παρουσίασε το όραμά της για τα οφέλη αυτών των συναντήσεων. Αργότερα, η διακρατική συνάντηση συνεχίστηκε με μια πολιτιστική επίσκεψη στην παλιά βουλγαρική πρωτεύουσα Βέλικο Τάρνοβο. Η αντιπροσωπεία επισκέφθηκε το σημαντικότερο φρούριο του μεγαλοπρεπούς Τάρνοβγκραντ, τον τόπο από τον οποίο διοικούσε το Δεύτερο Βουλγαρικό Κράτος. Στη συνέχεια περπάτησαν κατά μήκος του Παζαριού Samovodska, το οποίο είναι ένα αρχιτεκτονικό, μουσειακό και ιστορικό ορόσημο. Στο επίσημο δείπνο, δόθηκαν πιστοποιητικά συμμετοχής στη διεθνή συνάντηση σε όλους.

Η τελευταία ημέρα

Η τελευταία ημέρα της διεθνούς συνάντησης ήταν στην πρωτεύουσα, όπου οι συμμετέχοντες ξεναγήθηκαν στα αξιοθέατα της πόλης, επισκέφθηκαν το Πανεπιστήμιο της Σόφιας, την Προεδρία, το κτήριο του Υπουργείου Παιδείας και τη Βουλή. Επισκέφθηκαν επίσης το μουσείο «Άνθρωπος και Γη» και θαύμασαν την πληθώρα των ορυκτών που φιλοξενεί, ενώ έμαθαν πολλά για χημικές ουσίες, εξόρυξη και χρήση πολύτιμων και ημιπολύτιμων λίθων.

Ο απολογισμός

Οι μαθητές που παρακολούθησαν τη συνάντηση ενθουσιάστηκαν που γνώρισαν και έκαναν φιλίες με συνομηλίκους τους από την Πορτογαλία, την Ελλάδα, τη Βουλγαρία και την Κροατία. Γέμισαν εντυπώσεις και ζεστά συναισθήματα, και ανανέωσαν το ραντεβού τους για το επόμενο ταξίδι στη Λιθουανία, ενώ τον Μάιο το 1ο Δημοτικό θα είναι ο οικοδεσπότης της επίσκεψης στο Καρπενήσι. Αυτές οι στρατηγικές συμπράξεις στον τομέα της εκπαίδευσης περιλαμβάνουν δραστηριότητες που προωθούν τη διάδοση των βέλτιστων πρακτικών για τη διδασκαλία και τη μάθηση, την ανάπτυξη καινοτόμων μεθόδων και προγραμμάτων σπουδών, την επαγγελματική ανάπτυξη. Το έργο συμβάλλει στην αύξηση των προσόντων των εκπαιδευτικών μέσω ενημερωμένων καινοτόμων στρατηγικών και της χρήσης σύγχρονων εκπαιδευτικών τεχνολογιών.

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι στην υλοποίηση του προγράμματος συμμετέχει ενεργά και η Αντιπεριφέρεια, καθώς μέσω του ΟΠΑΣΤΕ καλύπτονται τα έξοδα μετακίνησης των αποστολών από και προς την Αθήνα, παρέχοντας έτσι μια σημαντική ένεση ρευστότητας, προκειμένου να συμμετέχουν στις κινητικότητες περισσότεροι μαθητές. Πρόκειται για μια διαρκή πρωτοβουλία του ίδιου του Αντιπεριφερειάρχη, κ. Άρη Τασιού, στον οποίο τα σχολεία που συμμετέχουν σε προγράμματα Erasmus από την περιοχή μας, εκφράζουν ιδιαίτερες ευχαριστίες.

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ