Σχεδόν 7 ώρες διήρκησε το “μπλακάουτ” σε Facebook, Instagram, Messenger & WhatsApp – Μαρκ Ζούρκενμπεργκ: “Συγγνώμη για την αναστάτωση”

Σχεδόν 7 ώρες διήρκησε το “μπλακάουτ” σε Facebook, Instagram, Messenger & WhatsApp – Μαρκ Ζούρκενμπεργκ: “Συγγνώμη για την αναστάτωση”

Οι μηχανικοί λογισμικού της εταιρείας Facebook απέδωσαν αργά το βράδυ της Δευτέρας σε ανακοίνωσή τους τη διακοπή της λειτουργίας των εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης Facebook, Instagram, WhatsApp και Messenger για περίπου έξι ως επτά ώρες σε «προβληματικές αλλαγές ρυθμίσεων» σε δρομολογητές και εξυπηρετητές τους, που έθεσαν εκτός λειτουργίας τα κέντρα δεδομένων τους.

«Άνθρωποι και επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο εξαρτώνται από εμάς για να παραμένουν συνδεδεμένοι», σημείωσε ο Μαρκ Ζούρκενμπεργκ σε ανάρτησή του, ζητώντας «συγγνώμη για την αναστάτωση»· τις πλατφόρμες της εταιρείας χρησιμοποιούν 3,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο

Νωρίτερα, υπάλληλοι της εταιρείας που δεν θέλησαν να κατονομαστούν, εκμυστηρεύτηκαν στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters πως το μπλακ άουτ προκλήθηκε από εσωτερικό λάθος στη διαχείριση της διαδικτυακής κίνησης προς τα συστήματά της.

Το πρόβλημα περιέπλεξε το γεγονός πως η αλλαγή ρυθμίσεων σε δρομολογητές και εξυπηρετητές της εταιρείας σήμαινε πως δεν ήταν διαθέσιμα ούτε τα εργαλεία λογισμικού των ίδιων των τεχνικών για να διαγνώσουν και να διορθώσουν το πρόβλημα, κατά τις ίδιες πηγές.

Το σενάριο της κακόβουλης ενέργειας στο οποίο είχαν αναφερθεί ειδικοί στην κυβερνοασφάλεια αποκλείστηκε από τους τεχνικούς της εταιρείας.

Ο εξειδικευμένος ιστότοπος Downdetector, που παρακολουθεί συστηματικά τα τεχνικά προβλήματα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, περιέγραψε το χθεσινό μπλακ άουτ ως «το μεγαλύτερο που έχει παρατηρηθεί ποτέ».

Καθώς ο κόσμος στράφηκε σε ανταγωνιστικές εφαρμογές όπως το Twitter και το TikTok, οι μετοχές του Facebook κατέγραψαν χθες πτώση κατά 4,9%, τη μεγαλύτερη σε μία ημέρα από τον περασμένο Νοέμβριο.

Το Facebook, που είναι ο μεγαλύτερος πωλητής διαδικτυακών διαφημίσεων στον κόσμο μετά τη Google, έχασε περίπου 545.000 δολάρια σε διαφημιστικά έσοδα ανά ώρα κατά τη διακοπή, σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας μέτρησης διαφημίσεων Standard Media Index.

(Με στοιχεία από Reuters.com, Kathimerini.gr)

Διαβάστε ακόμα

Επικαιρότητα