Η μεγάλη ανατροπή έγινε στο δεύτερο ετάπ του ΔΕΗ Διεθνή Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας 2024. Η γαλάζια φανέλα άλλαξε κάτοχο και από τον Πορτογάλο Γιούρι Λεϊτάο της Caja Rural Seguros RGA πέρασε στον Αυστριακό Φέλιξ Ρίτσινγκερ της Team Felt Felbermayr.
Στο ετάπ απόστασης 169,78 χιλιομέτρων από την Κατερίνη μέχρι την Καρδίτσα, ο νικητής του ετάπ, Φέλιξ Ρίτσινγκερ προέκυψε από το γκρουπ που αποσπάστηκε νωρίς στον αγώνα. Το πελοτόν δεν έφτασε ποτέ τρεις από αυτούς, που άντεξαν μέχρι το φινάλε. Ο Ρίτσινγκερ έφτασε στην αψίδα του τερματισμού έξω από το Δημοτικό στάδιο της Καρδίτσας με τις περισσότερες δυνάμεις και πήρε ως τρόπαιο τη φανέλα του πρωτοπόρου, λίγο πριν από το αυριανό (17/5) βασιλικό ετάπ, που κατά πάσα πιθανότητα θα κρίνει το νικητή του φετινού Γύρου.
Δεύτερος στο ετάπ τερμάτισε ο Σαμουέλε Τζοκαράτο της VF Group Bardiani CSF Faizane και τρίτος ο Κόνραντ Τσάμποκ της Mazowsze Serce Polski.
Το φιλμ του αγώνα
Η μέρα για τις 20 ομάδες του Γύρου ξεκίνησε σε μουντή ατμόσφαιρα υπό έντονη βροχή στο Δημοτικό Πάρκο της Κατερίνης, αλλά και πολύ όρεξη από τους σπρίντερ για τη νίκη σε ένα ετάπ που τους ευνοούσε, μια μέρα προτού πάρουν το δρόμο για το Βελούχι.
Δεν πέρασαν δέκα χιλιόμετρα αγώνα για να σχηματιστεί το πρώτο γκρουπ των αποσπασμένων, αρχικά από πέντε ποδηλάτες. Ο Φίλιπο Ταλιάνι της Vini Monzon Savini Due OMZ κατάφερε να πιάσει τους προπορευόμενους και να κερδίσει το πρώτο σπριντ ανάβασης στο Λιβάδι.
Ο 28χρονος Ιταλός συνέχισε να είναι ανταγωνιστικός και κέρδισε και το πρώτο σπριντ ευθείας στην Ελασσόνα, όμως στη δεύτερη ανάβαση στη Μελούνα του περισσότερους πόντους πήρε ο Άντον Σίφερ της Bike Aid με τον Ταλιάνι να μένει δεύτερος, αλλά να κάνει δική του τη φανέλα των βουνών.
Ο Ιταλός ήταν δεύτερος και στο δεύτερο σπριντ ευθείας 85 χλμ, πριν από τον τερματισμό στην Καρδίτσα, το οποίο κέρδισε ο Ιρλανδός Ρόναν Ο’ Κόνορ της Global 6 United.
Γύρω στα 25 χλμ πριν από την άφιξη στην Καρδίτσα, είχαν απομείνει μόνο τρεις στο γκρουπ των αποσπασμένων: ο Σαμουέλε Τζοκαράτο της VF Group Bardiani CSF Faizane, ο Κόνραντ Τσάμποκ της Mazowsze Serce Polski και ο Φέλιξ Ρίτσινγκερ της Team Felt Felbermayr, με μια διαφορά 2 λεπτών και 15 δευτερολέπτων από το πελοτόν.
Όσο πλησίαζαν προς το γραμμή του τερματισμού έξω από το Δημοτικό στάδιο της Καρδίτσας, άρχισε να γίνεται όλο και πιο πιθανή η προοπτική να κερδίσει το ετάπ κάποιος από τους αποσπασμένους, κάτι που συνέβη, με τον Ρίτσινγκερ μεγάλο θριαμβευτή. Ο Αυστριακός πήρε τη γαλάζια φανέλα, αυτή των πόντων έμεινε στην κατοχή του Λεϊτάο, όπως και του καλύτερου νέου στον Κύπριο Μπόγκνταν Ζαμπελίνσκι, που ξεπέρασε τον τραυματισμό που υπέστη στον αριστερό καρπό μετά την πτώση του λίγο πριν από τον τερματισμό στο δεύτερο σκέλος του πρώτου ετάπ στην Παραλία Κατερίνης.
Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών
Φέλιξ Ρίτσινγκερ: «Ήρθα εδώ για προετοιμασία ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων. Δοκίμασα μια διαφορετική τακτική σε αυτό το ετάπ, που τελικά λειτούργησε. Μείναμε πίσω στην πρώτη ανάβαση, αλλά βρήκαμε την ευκαιρία και μπήκαμε ξανά στο ξεκόλλημα. Είμαστε εδώ για τη γενική κατάταξη. Αύριο θα γίνει το μεγαλύτερο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Ήθελα να παραμείνω σε μια καλή θέση ενόψει του βασιλικού ετάπ αύριο. Η τακτική μου δούλεψε και τώρα είμαι επικεφαλής της γενικής. Δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό για μένα, αλλά θα προσπαθήσω να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ και να τιμήσω τη φανέλα. Είναι μια δύσκολη μέρα αύριο, γιατί δεν είμαι ανηφορίστας».
Φίλιπο Ταλιάνι: «Είμαι πολύ ικανοποιημένος που κατόρθωσα να μπω στο ξεκόλλημα και 8-9 χλμ πριν από την κορυφή να επιτεθώ και νικήσω στο πρώτο σπριντ του βουνού. Θα ήθελα πολύ να υπερασπιστώ τη φανέλα αύριο που είναι η δυσκολότερη ημέρα του γύρου και αυτή που θα κρίνει τη γενική ατομική κατάταξη. Ελπίζω να κάνω μια καλή εμφάνιση και στη συνέχεια να πάω με καλύτερες προϋποθέσεις στα ετάπ του Σαββάτου και της Κυριακής».
Γιούρι Λεϊτάο: «Θέλαμε να ελέγξουμε τον αγώνα, αλλά να μη σπαταλήσουμε όλες τις δυνάμεις για να το πετύχουμε. Στόχος μας είναι η γενική κατάταξη, αλλά με άλλους αθλητές και όχι με εμένα. Αφήσαμε την πρωτοβουλία σε άλλες ομάδες, αλλά τελικά δεν υπήρξε καλή συνεργασία και κάπως έτσι η τριάδα έφτασε πρώτη στον τερματισμό. Αύριο είναι για μας η πιο σημαντική ημέρα. Είμαι χαρούμενος που κράτησα την κόκκινη φανέλα. Θα προσπαθήσω να την διατηρήσω μέχρι και την Αθήνα».
Μπόγκνταν Ζαμπελίνσκι: «Η ημέρα ήταν αρκετά βροχερή και είχε υγρασία Η χθεσινή πτώση με επηρέασε πολύ. Όλος ο εξοπλισμός μου έσπασε και έπρεπε να χρησιμοποιήσω τον εφεδρικό. Η πληγή μου στο χέρι και στον ώμο με έκανε να νιώθω φαγούρα. Στον αγώνα, όμως ήμουν σε καλή κατάσταση και κατάφερα να διατηρήσω τη φανέλα, οπότε είμαι πολύ χαρούμενος. Αύριο θα είναι ένα δύσκολο ετάπ, θα δοκιμάσω κάτι που δεν έχω ξαναδοκιμάσει ποτέ πριν. Θα σκεφτώ θετικά και ελπίζω ότι η και η ομάδα μου θα με στηρίξει».
Η ώρα του Καρπενησίου
Την Παρασκευή 17 Μαΐου, έχουμε το μεγάλο ραντεβού του ΔΕΗ Διεθνή Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας, με το 3ο ετάπ, το “βασιλικό” της φετινής διοργάνωσης. Με 159,7 χιλιόμετρα μήκος και 4.528 μ. υψομετρικά, η διαδρομή από την Καρδίτσα στο Βελούχι, δεν έχει να ζηλέψει το παραμικρό από τα αντίστοιχα ετάπ των τριών μεγάλων Γύρων (Γαλλίας, Ιταλίας και Ισπανίας). Οι αθλητές θα εκκινήσουν στις 12:20 το μεσημέρι έξω από το Δημοτικό Στάδιο της Καρδίτσας και αρχικά θα πραγματοποιήσουν έναν αριστερόστροφο κύκλο που θα τους οδηγήσει στο ανατολικό μέρος της λίμνης Πλαστήρα. Αμέσως μετά, θα μπουν για λίγο στην Ευρυτανία, θα επιστρέψουν στον Νομό Καρδίτσας, για να αφήσουν στη συνέχεια πίσω τους τη Θεσσαλία και να κινηθούν πλέον στη Στερεά Ελλάδα, για λίγο στη Φθιώτιδα και κατόπιν στον Νομό Ευρυτανίας.
Μεγάλη μάχη θα έχουμε για τη φανέλα των βουνών, αφού στο συγκεκριμένο ετάπ υπάρχουν τέσσερα σπριντ ανάβασης, που δίνουν 35 βαθμούς στον αθλητή που θα περάσει πρώτος από όλες τις κορυφές (από τους συνολικά 64 που θα δοθούν σε ολόκληρο τον Γύρο στη συγκεκριμένη βαθμολογία). Πιο αναλυτικά, θα προηγηθεί η 1ης κατηγορίας ανάβαση στην Τσούκα (χλμ 27.4) και στο δεύτερο μισό του ετάπ, οι αθλητές θα περάσουν πρώτα από το Λιπούχι (χλμ 101.2) και από τον Τυμφρηστό (χλμ 132), αμφότερα σπριντ ανάβασης 2ης κατηγορίας, για να φτάσουν στο Καρπενήσι, από όπου θα ξεκινήσει η πολύ δύσκολη – εκτός κατηγορίας – ανηφόρα τερματισμού στο Βελούχι (12 χλμ με μέση κλίση στο 8,52% και ανώτατη στο 15,3%). Στην ανάβαση στο Βελούχι αναμένουμε δράση, επιθέσεις και ανατροπές από τους διεκδικητές της γαλάζιας φανέλας, ενώ δεν είναι καθόλου απίθανο, ο τελικός νικητής της γενικής κατάταξης να προκύψει από αυτό το ετάπ.