“Δεν υπάρχει Τουριστικό Όραμα – Ανακυκλώνουμε παλιές πρακτικές”. Η μείζων αντιπολίτευση για την τουριστική προβολή 2022

“Δεν υπάρχει Τουριστικό Όραμα – Ανακυκλώνουμε παλιές πρακτικές”. Η μείζων αντιπολίτευση για την τουριστική προβολή 2022

Στο Δημοτικό Συμβούλιο τέθηκε το θέμα για την τουριστική προβολή του δήμου Καρπενησίου και τον νέο προγραμματισμό για το έτος 2022, με κόστος που ανέρχεται, όπως κάθε χρόνο, στις 50.000 ευρώ [διαβάστε αναλυτικά την κατανομή του ποσού]. Η μείζων αντιπολίτευση του δήμου Καρπενησίου διαφώνησε με τον σχεδιασμό και κατέθεσε τις δικές της προτάσεις.

«Χρειάζεται χρόνος και χρήμα για “brand re-building”. Σε 5 χρόνια όταν κάποιος θα μιλάει για το Καρπενήσι και τον τουρισμό του, τι θέλουμε να του έρχεται πρώτο στο μυαλό;», αναφέρει η Αλλαγή Πορείας και κάνει λόγο για «…αποτέλεσμα κακών πρακτικών στην τουριστική μας προβολή εδώ και χρόνια». «Είναι ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει Τουριστικό Όραμα και από εκεί ξεκινάνε όλα τα δεινά», σημειώνει ακόμα και αναφέρεται στην ανάγκη για νέες ιδέες στην προβολή του τόπου.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ

“Η ψηφοφορία του θέματος αφορά στο σύνολο των δημοτικών συμβούλων, πλην του Μπακόλα Ιωάννη που απουσιάζει. Επί της ψηφοφορίας, η άποψή μας είναι η κάτωθι: Προκειμένου να κάνουμε ερασιτεχνικές εισηγήσεις για την τουριστική προβολή και να καταγράφουμε προϋπολογισμένες δαπάνες, τις οποίες θα έκανε ένας λογιστής και όχι ένας διαφημιστής, όχι ότι έχουμε πρόβλημα με τους λογιστές, αλλά έκαστος στο είδος του, καλό θα είναι αντί να ανακυκλώνουμε παλιές πρακτικές χωρίς να ξέρουμε τι δουλεύει και τι όχι να αναζητήσουμε τρόπους καλύτερης αξιοποίησης του ποσού που θέλουμε να επενδύσουμε στο κατεξοχήν Καρπενησιώτικο προϊόν που είναι ο τουρισμός.

Ξεκινάμε με μία παρατήρηση την οποία έχουμε κάνει εδώ και αρκετό καιρό κάνοντας μια έρευνα στο Internet και έχουμε τώρα την ευκαιρία να τη μοιραστούμε μαζί σας μήπως και πιάσει τόπο. Κάνουμε google “10 καλύτεροι ορεινοί προορισμοί” και εμφανίζονται μια σειρά από αποτελέσματα.

Ανοίγοντας τα πρώτα 4 -αυτά θα κοιτάξει ο μέσος χρήστης- που έχουν top-10 προορισμούς μόνο σε ένα υπάρχει το Καρπενήσι, ενώ υπάρχουν μέσα καθετί άσχετο από Ξάνθη μέχρι Λεωνίδιο από Φλώρινα μέχρι και Αρχαία Ολυμπία! Αυτό σημαίνει ένα και μόνο πράγμα: το Καρπενήσι έχει χάσει τη θέση που είχε (ως “top-of-mind” που λένε οι ειδικοί της διαφήμισης) ως ένας από τους κορυφαίους ορεινούς/ χειμερινούς προορισμούς στην Ελλάδα. Ξεκάθαρα αυτό είναι το αποτέλεσμα κακών πρακτικών στην τουριστική μας προβολή εδώ και χρόνια.

Κατά τη γνώμη μας βασική προϋπόθεση για να φτιάξει αυτό είναι να υπάρξει συγκεκριμένο Όραμα για το τουριστικό προϊόν. Χρειάζεται χρόνος και χρήμα για “brand re-building”. Σε 5 χρόνια όταν κάποιος θα μιλάει για το Καρπενήσι και τον τουρισμό του, τι θέλουμε να του έρχεται πρώτο στο μυαλό; • “ο καλύτερος χειμερινός προορισμός”; • “ο καλύτερος ορεινός προορισμός για 365 μέρες το χρόνο”; • “ο καλύτερος συνεδριακός τουρισμός”; • “ο καλύτερος θρησκευτικός τουρισμός”; • “ο καλύτερος αθλητικός τουρισμός”; • “το μοναδικό ορεινό μέρος στην Ελλάδα που συνδυάζει ιστορία, θρησκεία, αθλητισμό σε ένα τοπίο μοναδικού φυσικού κάλλους”;

Ενδεχομένως να ακούγεται θεωρητικό αλλά πρέπει κάποιος να ξεκινήσει από εκεί, γιατί μόνο βάσει ενός οράματος μπορεί να αποφασίσει μια στρατηγική προβολής. Είναι ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει Τουριστικό Όραμα και από εκεί ξεκινάνε όλα τα δεινά. Από κάθε Δημοτική Αρχή περιμένουμε και απαιτούμε να έχει ξεκάθαρο Όραμα.

Κάποια πιο συγκεκριμένα σημεία της αξιοποίησης των 50.000 ευρώ για την τουριστική προβολή:

• Θα δαπανηθούν 15.000 ευρώ σε έντυπα, αναμνηστικά και προωθητικά υλικά. Αυτό είναι μάρκετινγκ του 1980 (ούτε καν 1990). Θα περιμέναμε από το Δήμο Καρπενησίου να προβάλλει ένα πιο οικολογικό χαρακτήρα και να πει όχι στο χαρτί και πλαστικό από τα οποία φτιάχνονται όλα αυτά τα υλικά. Επί του πρακτέου, όλα αυτά αφορούν δαπάνες που θα καταλήξουν στον καλάθι των αχρήστων χωρίς κανένα αποτέλεσμα.

• Την ίδια ώρα για διαφήμιση δαπανάται μόνο 13.000 ευρώ από την οποία ένα κομμάτι θα πάει στο Internet. Καλώς ή κακώς, όλο το μάρκετινγκ πλέον γίνεται στο Internet, ειδικά όσον αφορά τους ιδιώτες τουρίστες. Ο αθλητικός, θρησκευτικός, συνεδριακός τουρισμός είναι άλλου είδους όπου θέλει direct μάρκετινγκ – γι’ αυτό επιστρέφουμε στην ανάγκη ύπαρξης Οράματος (ανάλογα με το τι θες να κάνεις θα σε βοηθήσει να αποφασίσεις και πως θα ξοδέψεις τα χρήματα που έχεις). Η ισορροπία αυτή των δαπανών είναι πολύ αναχρονιστική και παραπέμπει σε άλλες δεκαετίες.

• Η δράση φιλοξενίας τουριστικών παραγόντων και δημοσιογράφων σχετικών με τον τουρισμό έχει κάποιο νόημα, αλλά πάλι αφουκραζόμενοι την εποχή (και μη γνωρίζοντας ποιοι είναι οι “τουριστικοί παράγοντες”) ενδεχομένως να λειτουργούσε καλύτερη η προσέλκυση “influencer”. Με λίγα λόγια, ας καλέσουμε στην πόλη 25χρονους influencers, που έχουν 200 χιλ. followers ο καθένας στα social, να τους κεράσουμε ένα τρελό τριήμερο, με την υποχρέωση να κάνουν 5 posts ο καθένας στα social του. Σε αυτό, μπορούμε εύκολα να φανταστούμε τους επιχειρηματίες του Τουρισμού να επιχορηγούν, άλλοι με διαμονή, άλλοι με φαγητό, άλλοι με outdoor activities, κλπ. – στα πλαίσια αυτά έχει νόημα και η δράση εκπαίδευσης των επιχειρηματιών τουρισμού του τόπου. Επίσης, αυτό συνοδεύεται με διαγωνισμούς που θα τρέξουν αυτοί στα social τους με δωρεάν διανυκτερεύσεις κλπ.

• Αναφορικά με τις Εκθέσεις είναι θέμα Οράματος και Στρατηγικής. Φανταζόμαστε έχουν νόημα για συγκεκριμένους τύπους τουρισμού (π.χ. Θρησκευτικός, Οργανωμένος) αλλά λιγότερο για τους Ιδιώτες. Αν μέρος του οράματος είναι να αναπτυχθούν αυτά, τότε ίσως να έχει νόημα

• Για τα virtual reality κλπ., μας θυμίζει κάποιον που προσπαθεί να τρέξει ενώ δεν έχει μάθει να περπατάει ακόμα. Ας πούμε ότι θα τα φτιάξουμε όλα αυτά… ποιος θα τα δει και που; Πόσοι είναι οι μοναδικοί χρήστες στο site και στα social του Δήμου; Μήπως να δουλέψουμε πρώτα στην αύξηση της επισκεψιμότητας αυτών και μετά να κάνουμε τέτοιου είδους αναβαθμίσεις;

• Επανερχόμενοι στην ανάγκη ύπαρξης Οράματος και Στρατηγικής… με το υφιστάμενο budget δεν μπορούμε να προσλάβουμε σοβαρή εταιρεία να το κάνει αυτό. Θα μπορούσαμε να πάμε σε Πανεπιστήμια (είτε Τουριστικών Επιχειρήσεων είτε Μαρκετινγκ) και να ζητήσουμε από Καθηγητές/Φοιτητές να εκπονήσουν πτυχιακές εργασίες επί του θέματος. Ειδικά αν πάμε σε μεταπτυχιακά που τα παιδιά είναι λίγο πιο μεγάλα και πιο έμεπιρα θα καταφέρουμε να πάρουμε 2-3 εργασίες για να μαζέψουμε ιδέες), θα έχουμε στα χέρια μας δωρεάν τα εξής:

• Έρευνα τι κάνουν οι ανταγωνίστριες πόλεις στην Ελλάδα

• Έρευνα τι κάνουν χειμερινοί προορισμοί σε άλλες χώρες (όχι Ελβετία, Αυστρία που είναι άλλο επίπεδο, αλλά Ισπανία, Πορτογαλία, κλπ.)

• Ιδέες που μπορούν να υλοποιηθούν σχετικά φθηνά”.

φωτο αρχείου

Διαβάστε ακόμα

Επικαιρότητα