από την έντυπη έκδοση
Μεταξύ των (πολλών) στόχων ενός σύγχρονου σχολικού περιβάλλοντος, είναι να εξάπτει τη φαντασία και το ενδιαφέρον των μαθητών για τις φυσικής επιστήμες, να ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα, τον πειραματισμό, να δίνει τα ερεθίσματα για την ενασχόληση και διαρκή πρόοδο των παιδιών στο εργαστήριο.
Στο 1ο Γυμνάσιο Καρπενησίου, στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής και της δράσης «Το ταξίδι του Βρασίδα από τη Γη στον Άρη», κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2002-23, ο Μπάτζιος Αλέξανδρος, μαθητής της Γ τάξης, κατασκεύασε έναν ρομποτικό βραχίονα.
Ο μαθητής χρησιμοποίησε, λέει ο Φυσικός κ. Καγιάρας Νικόλαος, Υπεύθυνος του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Ευρυτανίας, καθημερινά υλικά όπως, χαρτόνι, σύριγγες, αλφαδολάστιχο, ξύλινα καλαμάκια, σύρμα, zip types κλΠ., εφαρμόζοντας την αρχή λειτουργίας του υδραυλικού πιεστηρίου.
Η ρομποτική κατασκευή δύναται να εκτελέσει διάφορες εντολές, να σηκώσει, να μετακινήσει και να πιάσει διάφορα αντικείμενα, χωρίς τη χρήση μπαταρίας ή ηλεκτρικού ρεύματος, χάρη στην υδραυλική τεχνολογία που χρησιμοποιεί.