4 Μαΐου 2024

ΜΕΝΟΥ

Erasmus / Σε ρόλο οικοδεσπότη το 3ο Δημοτικό, υποδέχθηκε μαθητές & εκπαιδευτικούς από Λιθουανία και Βουλγαρία (ΦΩΤΟ)

Το 3ο Δ.Σ. Καρπενησίου, την εβδομάδα 8-14 Απριλίου, υποδέχτηκε δυο προγράμματα Erasmus από τη Λιθουανία και τη Βουλγαρία, συνεχίζοντας την παράδοση που έχει ως πρωτοπόρο σε ευρωπαϊκά προγράμματα

από την έντυπη έκδοση

Ο διευθυντής του σχολείου κ. Δημήτριος Αντωνίου δέχτηκε με χαρά την πρόσκληση να υποδεχτεί τα δύο διαφορετικά μεταξύ τους προγράμματα Erasmus καθώς αποτελεί μεγάλη τιμή για το σχολείο να το επιλέγουν Ευρωπαίοι εταίροι για να επιμορφωθούν υποστηρίζοντας ότι το σχολείο έχει πάντα μια ανοιχτή αγκαλιά στην Ευρώπη. Η εκπαιδευτικός του σχολείου κα Στέλλα Ντούσιου, ανάλαβε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των μαθημάτων, δραστηριοτήτων και επισκέψεων και ο σύλλογος διδασκόντων φρόντισε για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ

Ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών των δύο χωρών συμμετείχε στις δραστηριότητες του διεθνούς προγράμματος Erasmus + KA122 project: “Getting ourselves together” του Κειντανάι της Λιθουανίας και του Project: “Implementation of activities for educational integration and motivation of Roma students by ensuring an effective process of outreach, retention and their reintegration into the education system and development of their STEM skills” του Lukovit της Βουλγαρίας. Την πρώτη μέρα τους καλωσόρισαν μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου με παραδοσιακούς χορούς και τοπικά εδέσματα. Αφού έγινε περιήγηση στο σχολείο, πραγματοποιήθηκαν team building activities (δραστηριότητες δεσίματος ομάδας) με τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης, μαθήματα επίλυσης προβλημάτων, διαδραστική ρομποτική και μάθημα πληροφορικής όπου έμαθαν τα βασικά του προγραμματισμού από την εκπαιδευτικό κα Βάγια Μιχαήλ. Και το κουδούνι του σχολείου κάλεσε τα παιδιά να παίξουν μαζί στην αυλή του σχολείου.

Σε μια αλησμόνητη δεύτερη μέρα του διεθνούς προγράμματος Erasmus +, οι ομάδες συμμετείχαν σε ένα κοινό μάθημα κοινωνικών-συναισθηματικών δεξιοτήτων με την κα Ντούσιου και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών της Γ΄ τάξης και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Καρπενησίου. Μαζί με Έλληνες και Βούλγαρους συνομήλικούς τους, οι μαθητές του 3ου Δ.Σ. ανέλυσαν ποιες δεξιότητες ζωής είναι σημαντικές για κάθε άτομο, εκτέλεσαν εργασίες και τις παρουσίασαν. Στη συνέχεια απεικόνισαν τα συναισθήματά τους και με τις δημιουργικές εργασίες διακόσμησαν τους σχολικούς χώρους. Στο σεμινάριο που διοργανώθηκε αργότερα από τον κ. Διονύσιο Παρούτσα, υπεύθυνο σχολικών δραστηριοτήτων του νομού Ευρυτανίας, μαθητές και εκπαιδευτικοί εμβάθυναν τις γνώσεις τους στις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στην επιστήμη και την τέχνη.

Μετά το σεμινάριο οι συμμετέχοντες έλαβαν την ευγενική υποδοχή του Δημάρχου Καρπενησίου κ. Χρήστου Κακαβά και στη συνέχεια η συμπεριληπτική εκπαίδευση συζητήθηκε στην επίσκεψη που έγινε στο γραφείο Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με την παρουσία του προϊσταμένου κ. Βασιλείου Σταυρόπουλου. Το απόγευμα ήταν εξαιρετικά δραστήριο καθώς έγινε πεζοπορία στα βουνά, ενώ ακολούθησε διασκέδαση στο γήπεδο της πόλης.

Η πολιτιστική και εκπαιδευτική τρίτη μέρα στην Ελλάδα συνεχίστηκε με ένα οργανωμένο ταξίδι στην «έξυπνη πόλη» της Ελλάδας, τα Τρίκαλα, όπου όλοι γνώρισαν την πολιτιστική, ιστορική κληρονομιά και τις σύγχρονες τεχνολογίες της κεντρικής Ελλάδας. Επισκέφθηκαν τον νερόμυλο της πόλης, που είναι ένας από τους μεγαλύτερους της περιοχής και ήταν ενδιαφέρον να συγκρίνουν τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ της ελληνικής και λιθουανικής και βουλγαρικής αγροτικής κουλτούρας. Παρουσιάστηκε, επίσης, ένα αυτόνομο αυτοκίνητο ελεγχόμενο από υπολογιστή, το οποίο αυτή τη στιγμή δοκιμάζεται από φοιτητές. Οι συμμετέχοντες στο έργο είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το συγκρότημα των μοναστηριών των Μετεώρων, χτισμένο σε φυσικούς πυλώνες βράχου ψαμμίτη σε υψόμετρο 300 μ., το οποίο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Μαζί με τους συνεργάτες τους από τη Βουλγαρία, οι μαθητές ανέλυσαν πώς γίνονταν η πρόσβαση στα μοναστήρια εκείνη την εποχή. «Ελπίζουμε ότι οι αξέχαστες εντυπώσεις της τρίτης ημέρας κινητικότητας θα ενθαρρύνουν τους μαθητές να ενδιαφέρονται και να αγαπούν τον πολιτισμό τους και των άλλων εθνών και θα βοηθήσουν στην ενίσχυση της διαπολιτισμικής συνεργασίας», αναφέρει το σχολείο.

Η τέταρτη μέρα κινητικότητας πραγματοποιήθηκε στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, τη Θεσσαλονίκη με μια οργανωμένη ημερίδα STEAM. Μαθητές και καθηγητές επισκέφθηκαν το επιστημονικό κέντρο «Νόησις». Οι μαθητές εμβάθυναν τις γνώσεις τους για τον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο της τεχνολογίας, τον γαλαξία μας, επισκέφτηκαν τη Σελήνη στην αίθουσα προσομοίωσης και εξέτασαν την επιφάνειά της. Στο πλανητάριο πραγματοποιήθηκε διάλεξη για το Σύμπαν μας και ακολούθησε προβολή και συζήτηση ταινίας-ντοκιμαντέρ. Στο Μουσείο Τεχνολογίας περίμεναν ενεργές δραστηριότητες, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν καλύτερα διάφορους νόμους της φυσικής, αρχαιοελληνικές τεχνολογικές εφευρέσεις κ.λπ. Μετά από μια δραστήρια μέρα, οι συμμετέχοντες στο έργο είχαν μια ώρα ξεκούρασης δίπλα στο Αιγαίο Πέλαγος.

Την τελευταία ημέρα κινητικότητας στην Ελλάδα, δόθηκαν πιστοποιητικά συμμετοχής διεθνών έργων σε μαθητές και καθηγητές, συνοψίστηκαν οι υλοποιημένες δραστηριότητες, κοινοποιήθηκαν καλές εμπειρίες, εντυπώσεις και προοπτικές για το έργο και συζητήθηκαν περαιτέρω δράσεις για την εφαρμογή τους. Μαθητές και εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν φιλίες, συμμετείχαν πρόθυμα στις διάφορες ομαδικές δράσεις οι οποίες ενίσχυσαν τη γνώση και την ευαισθησία τους για τη συμπερίληψη, αντάλλαξαν απόψεις, ήρθαν σε στενή επαφή με την κουλτούρα της χώρας μας, γνώρισαν φυσικές ομορφιές και ενδιαφέροντα ιστορικά μέρη και έφυγαν από τη χώρα ενθουσιασμένοι και πλουσιότεροι σε γνώσεις και εμπειρίες.

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ