Παρασκευή, 24 Μαΐου 2019

ev media-logo

Αυτοκινητόδρομος Ε65. Ξεκίνησαν οι εργασίες στο νότιο τμήμα που αφορά και την Ευρυτανία - Κατά 40’ μειώνεται το Αθήνα - Καρπενήσι

Την επίσημη έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε65, κήρυξε, στις 22/1/2019, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος επισκέφθηκε τη δίδυμη σήραγγα στο 28ο χιλιόμετρο. Το έργο παραδίδεται σε 2,5 χρόνια, αλλά ο κόμβος Καρπενησίου στον Σταυρό θα παραδοθεί πιο σύντομα.E65-autokinitodromos1-0

Πρόκειται για το τμήμα Λαμία  - Ξυνιάδα, που εξαιτίας των ερασιτεχνικών χειρισμών των προηγούμενων κυβερνήσεων, είχε παραμείνει για χρόνια στα… χαρτιά και πλέον, μετά την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κατασκευάζεται με ιδιαίτερα επωφελείς -για το ελληνικό Δημόσιο-  όρους.

Το συγκεκριμένο τμήμα είναι μήκους 32,27 χιλιομέτρων και αποτελείται από δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.). Περιλαμβάνει πέντε κόμβους, έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), μία σήραγγα 2.983 μέτρων και οκτώ γέφυρες. 

Κατά τη διάρκεια της περιόδου κατασκευής, η οποία θα ολοκληρωθεί το αργότερο έως το τέλος Δεκεμβρίου του 2021, θα απασχοληθούν συνολικά 1.100 εργαζόμενοι.

Τα νότιο τμήμα θα ενωθεί με τον κεντρικό άξονα  Ξυνιάδα - Τρίκαλα μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από τον Δεκέμβριο του  2017.

Στην πλήρη ανάπτυξη, μετά την κατασκευή τόσο του νότιου,  όσο και του βόρειου τμήματος, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65 θα εκτείνεται σε μήκος 175 χιλιομέτρων και θα ενώνει την Λαμία με την Εγνατία Οδό.  

Το νότιο τμήμα που αφορά και την Ευρυτανία 

Τα πρώτα εργοτάξια είναι ήδη εγκατεστημένα και αρχίζουν άμεσα εργασίες κατασκευής από το 0 χλμ., δηλαδή τον Ημικόμβο (ύψος Θερμοπυλών) με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ έως και το 32,5 χλμ., όπου θα ενωθεί, με το εν λειτουργία μεσαίο τμήμα του Ε65, στον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας, διασχίζοντας τον νομό Φθιώτιδας.

Αποτελείται από δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, καθώς και από λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Το πλάτος του αυτοκινητοδρόμου στo τμήμα 0+000-19+000 είναι 23.30 μ. με μεσαία νησίδα, με στηθαίο ασφαλείας τύπου New Jersey και φύτευση, ενώ στο τμήμα 19+000-32+270 είναι 22.00 μ. με αμφίπλευρο στηθαίο ασφαλείας τύπου New Jersey  στην μεσαία νησίδα. Η ταχύτητα μελέτης είναι 120 χλμ./ώρα στα πεδινά τμήματα και 110 χλμ./ώρα στα ορεινά.

Το νότιο αυτό τμήμα περιλαμβάνει τα εξής: Πέντε(5) Κόμβους: Η/Κ ΑΘΕ στο 0 χλμ., , Α/Κ Λαμίας & Η/Κ Ανθήλης στο 5,9 χλμ., Α/Κ Καρπενησίου στο 14,15 χλμ., και Α/Κ Ξυνιάδας στο 32,5 χλμ.

Μία(1) δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. (ο κάθε κλάδος) στο 26,8 χλμ.: Η Σήραγγα έχει διανοιχθεί σε μήκος περίπου 1 χλμ. (500 μέτρα από κάθε στόμιο σε κάθε κλάδο).

Έντεκα(11) Γέφυρες διπλού κλάδου με μήκος μεγαλύτερο των 50μ. Εννέα (9) Άνω Διαβάσεις & 2 Κάτω Διαβάσεις. Έναν (1) αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης  Αυτοκινητιστών στο Λιανοκλάδι, στο 12,4 χλμ. Ένα(1) Κέντρο Συντήρησης. Ένα (1) μετωπικό σταθμό διοδίων στο 17χλμ. και ένα(1) αμφίπλευρο.

Σήμερα, από το 0 έως το 14 χλμ., η πρόοδος των εργασιών ανέρχεται σε 30%, ενώ από το 14ο χλμ. έως το τέλος η πρόοδος είναι στο 10%. Για την ολοκλήρωση του έργου θα επιχειρούνται εργασίες από τρία εργοτάξια.

Ανάδοχος του έργου είναι ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μετά τον σχετικό διεθνή διαγωνισμό του 2008, όπως αναθεωρήθηκε με το Νόμο 4219/2013, όταν το νότιο και το βόρειο τμήμα του Ε65 χαρακτηρίστηκαν αναβαλλόμενα έργα υποδομής άμεσης προτεραιότητας, τα οποία περιλαμβάνονται στον εθνικό σχεδιασμό. Βάσει της σύμβασης, τα έργα αυτά θα κατασκευαστούν στο πλαίσιο της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης.

Νωρίτερα θα παραδοθούν τα έργα για το Καρπενήσι

Από την έναρξη των έργων θα χρειαστούν περίπου 2,5 χρόνια για την κατασκευή του. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πρώτα 14 χλμ., που θα εξυπηρετήσουν τα μέγιστα την περιοχή του Καρπενησίου, μπορούν να παραδοθούν στην κυκλοφορία και λίγο νωρίτερα.

Με την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος, θα μειωθεί περαιτέρω η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα έως Τρίκαλα σε περίπου 3 ώρες, από Αθήνα έως Καρδίτσα σε 2 ώρες και 30 λεπτά, ενώ κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα έως Ευρυτανία.