Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου 2020

ev media-logo

Εταιρείες courier, οι κερδισμένοι της αγοράς σε ένα Καρπενήσι που... "αργοπεθαίνει" (από τη στήλη "Καρφώματα")

σχόλιο από τη στήλη «Καρφώματα», των Ευρυτανικών Νέων

Κούριερ, οι κερδισμένοι της τοπικής αγοράς. Ούτε… καρφίτσα δεν χωράει στα φορτηγάκια των εταιρειών ταχυμεταφορών (courier) που καθημερινά, νωρίς το πρωί, φορτώνουν προϊόντα και αναλαμβάνουν να τα διανείμουν σε πελάτες στο Καρπενήσι.courier-arxeio1

Πρόκειται για αγορές ειδών μέσω ίντερνετ (e-shops), που τα τελευταία χρόνια σημειώνουν κατακόρυφη άνοδο (και) στο Καρπενήσι. Πολύ απλά πλέον, μέσω ενός κινητού/τάμπλετ/υπολογιστή, μπορείς να παραγγείλεις σχεδόν… τα πάντα, ενώ η παραλαβή γίνεται πολύ γρήγορα, σε 1-2 ημέρες, με ασφάλεια και αξιοπιστία (εάν είσαι στοιχειωδώς... προσεκτικός). Βέβαια, η συγκεκριμένη τάση, που μόνο ανοδικά θα βαδίζει πλέον, αποτελεί ένα ακόμα πλήγμα στο τοπικό λιανικό εμπόριο.

Πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, οι επιχειρήσεις του Καρπενησίου δεν έχουν εισέλθει στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς, όπως λένε οι άνθρωποι του κλάδου, υφίστανται αντικειμενικές δυσκολίες και αποτρεπτικοί παράγοντες: αποστάσεις, διαθεσιμότητα στοκ, κόστος για κατασκευή e-shop κ.α. Όπως και να ΄χει, πάντως, το τοπίο στο εμπόριο έχει αλλάξει δραματικά την τελευταία 10ετία, με νέους «παίκτες» στην αγορά και υψηλότατο ανταγωνισμό.

Η αυξανόμενη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στη ζωή και την καθημερινότητα των Eλλήνων είναι συνεχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο τζίρος του e-shopping εκτινάχθηκε το 2016 στα 4,5 δισ. ευρώ (από 3,85 δισ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα) και μέχρι το 2020 αναμένεται να «απογειωθεί» στα… 10,5 δισ. ευρώ περίπου.

Στην ελληνική αγορά δραστηριοποιούνται σήμερα περίπου 400 εταιρείες ταχυμεταφορών, εκ των οποίων οι 10- 12 εξ αυτών κατέχουν συνολικό μερίδιο της τάξεως του 80%.

Όλα τα ρεπορτάζ, τα άρθρα, τα σχόλια των "Ευρυτανικών Νέων" μπορείτε να τα διαβάζετε εδώ.