Παρασκευή, 14 Αυγούστου 2020

ev media-logomenoume-asfaleis

Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων ΓΕΛ Καρπενησίου: «Η κάμερα στην τάξη θα υποσκάψει την εκπαιδευτική διαδικασία»

Επιστολή διαμαρτυρίας με θέμα τη χρήση καμερών στις σχολικές αίθουσες, απέστειλε ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων Γενικού Λυκείου Καρπενησίου. Το Δ.Σ. του συλλόγου υποστηρίζει ότι η διδασκαλία μέσω καμερών θα λειτουργήσει ανασταλτικά για την ελεύθερη έκφραση των μαθητών και θα υποσκάψει την εκπαιδευτική διαδικασία, ζητά δε την ενίσχυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης με μόνιμους εκπαιδευτικούς και κατάλληλες υποδομές.gel-paidia-koronoios11

ΦΩΤΟ. Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί του ΓΕΛ Καρπενησίου, τη Δευτέρα 18/5/2020

Η επιστολή έχει ως εξής:

"Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γενικού Λυκείου Καρπενησίου καλωσορίζει τους μαθητές και εκπαιδευτικούς στην επανέναρξη των μαθημάτων και ευχαριστεί το Δήμο Καρπενησίου για την προσφορά του σε είδη ατομικής υγιεινής, ενίσχυσης του σχολικού συγκροτήματος με επιπλέον προσωπικό καθαριότητας καθώς και ενημέρωσης της σχολικής κοινότητας για τη σωστή χρήση ατομικών μέτρων προστασίας,έτσι ώστε να λειτουργήσει η σχολική μονάδα όσον το δυνατόν ασφαλέστερα. Βέβαια στα ανωτέρω μέτρα συνεπικουρεί η επαγγελματική και δεοντολογική στάση των καθηγητών καθώς και η υπεύθυνη στάση των μαθητών.

Η πανδημία του κορωνοιού και η καραντίνα έφεραν την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα μπροστά σε νέες πραγματικά συνθήκες. Καθηγητές και μαθητές κλήθηκαν να ανταποκριθούν –και το έκαναν- στις απαιτήσεις της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Με την επαναλειτουργία των σχολείων όμως, η ταυτόχρονη διδασκαλία μαθητών με φυσική παρουσία στη τάξη και μαθητών εξ’ αποστάσεως μέσω καμερών κρίνεται αντιδεοντολογική και εγκυμονεί κινδύνους τόσο για τους μαθητές όσο και για τους καθηγητές.

Η κάμερα στη τάξη ανατρέπει πλήρως την εκπαιδευτική διαδικασία. Το σχολικό μάθημα δεν είναι μία ακαδημαϊκή διάλεξη αλλά πρόκειται για μία ζωντανή διαδικασία που βασίζεται στη σχέση του εκπαιδευτικού με το σύνολο των παιδιών της τάξης και με το καθένα χωριστά. Σ’ αυτή τη διαδικασία πρέπει να επιτρέπεται σε κάθε παιδί να εκτεθεί, να κάνει λάθη να μιλήσει και να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς να φοβάται ότι κάποιος τρίτος παρακολουθεί και κρίνει. Η κάμερα θα λειτουργήσει ανασταλτικά τελικά για την ελεύθερη έκφραση των μαθητών και θα υποσκάψει την εκπαιδευτική διαδικασία.

Από την άλλη ο εκπαιδευτικός προσαρμόζει το μάθημα στις ανάγκες του κάθε μαθητή, λαμβάνει υπόψη μαθησιακές ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού και στη βάση αυτών προχωράει την ύλη. Επιπλέον σε αυτό μπορεί να προσθέσει κανείς και τους μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες και τι θα σήμαινε «η έκθεσή τους» έξω από τη τάξη.

Για τους παραπάνω λόγους τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου «αντιδρούμε» στην τοποθέτηση καμερών στις σχολικές αίθουσες διαταράσσοντας την εύρυθμη λειτουργία των μαθημάτων και ταυτόχρονα ζητούμε να ενισχυθεί η Δημόσια Εκπαίδευση με μόνιμους εκπαιδευτικούς, με τις κατάλληλες υποδομές, με τεχνικό εξοπλισμό και με ειδικό εκπαιδευτικό υλικό, που να μπορεί να ανταποκριθεί ακόμη και σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης.".