Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2019

ev media-logo

Εξελίξεις στον Παραμεγδόβιο. Τμήμα του έργου δημοπρατείται το 2015 - Βελτίωση του οδικού άξονα "Νεράιδα - Μαυρομάτα"

Από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας, εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι το έργου: "Επαρχιακή οδός Καρδίτσας - Καρπενησίου". Πρόκειται για εργασίες βελτίωσης του οδικού άξονα "Νεράιδα Δολόπων Καρδίτσας - Μαυρομάτα Ευρυτανίας" μήκους περίπου 8 χιλιομέτρων.

megobas-gefyra

Ένα σημαντικό έργο, που χρηματοδοτείται από την Π.Ε. Καρδίτσας, ωστόσο εγκρίνεται από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας, θα δημοπρατηθεί μέσα στο 2015 από την Π.Ε. Καρδίτσας αλλά οι εργασίες θα επεκταθούν και στον νομό Ευρυτανίας. Πρόκειται για σημαντική εξέλιξη στον οδικό άξονα "Καρδίτσα - Καρπενήσι", τον γνωστό "Παραμεγδόβιο δρόμο".

Την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014, ανακοινώθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας, η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του έργου "Επαρχιακή οδός Καρδίτσας - Καρπενησίου", το οποίο θα δημοπρατηθεί το 2015 και αφορά τη βελτίωση του επαρχιακού οδικού άξονα Νεράιδα - Μαυρομάτα, μήκους περίπου 8 χιλιομέτρων.

Την απόφαση (Αριθ. πρωτ.: 3700/229931/ 20-11-2014) υπογράφει η Γενική Γραμματέας κα Καλλιόπη Γερακούδη. Σύμφωνα με τη μελέτη, το έργο ανήκει στην Α-2 υποκατηγορία "Έργα χερσαίων και εναέριων μεταφορών". Ο οδικός άξονας αποτελεί βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της επαρχιακής οδού "Καρδίτσας - Καρπενησίου".

Το έργο αφορά τη βελτίωση της υφιστάμενης δασικής οδού (ώστε αυτή να αποκτήσει χαρακτηριστικά επαρχιακής οδού) και ειδικότερα του τμήματος που ξεκινά από την έξοδο του οικισμού της Τοπικής Κοινότητας "Νεράιδας της Δημοτικής Ενότητας Ιτάμου του δήμου Καρδίτσας της Π.Ε. Καρδίτσας και τελειώνει μετά τη γεφύρωση του Ταυρωπού ποταμού (Μέγδοβα) στη θέση «Κοκκινόβρυση» της Τοπικής Κοινότητας "Μαυρομάτας" του δήμου Αγράφων της Π.Ε. Ευρυτανίας, συνολικού μήκους 8,077 χλμ.

Αντικείμενο του έργου αποτελεί η βελτίωση της οδικής ασφάλειας των οδηγών δεδομένου ότι ήδη σήμερα χρησιμοποιείται ευρέως, παρότι είναι χωματόδρομος, με επεμβάσεις που αφορούν τη διαπλάτυνση της οδού, κατασκευή τμήματος νέας χάραξης, στην κατασκευή νέων τεχνικών (γέφυρα στον Μέγδοβα, οχετοί, τάφροι, τοίχοι αντιστήριξης, κλπ), στην κατασκευή έργων αποχέτευσης της οδού και στην αναβάθμιση του εξοπλισμού της οδού όπως διαγράμμιση, πινακίδες σήμανσης, στηθαία ασφαλείας, φυτοτεχνική διαμόρφωση, κ.α.

Εκτός των άλλων, προβλέπεται η κατασκευή μιας (1) γέφυρας στην περιοχή του ποταμού Μέγδοβα (Χ.Θ.7+758,15) μήκους 52 μέτρων και πλάτους 9,5 μέτρων, δεκαέξι (16) οχετών αποστράγγισης ομβρίων και τριάντα (30) τοιχίων αντιστήριξης σε διάφορες θέσεις. Σε όλο το μήκος του δρόμου το πλάτος θα είναι περίπου στα 7,5 μέτρα, με δύο λωρίδες κατεύθυνσης και τρία μέτρα ανά λωρίδα.

Ο Παραμεγδόβιος οδικός άξονας

Ένα από τα όνειρα δεκαετιών φαίνεται ότι αρχίζει να υλοποιείται. Το μεγάλο έργο του Παραμεγδόβιου δρόμου, που θα ενώσει τους δύο νομούς και θα οδηγήσει στην ανάπτυξη των περιοχών, θα βελτιώσει τη διακίνηση εμπορευμάτων και ανθρώπων και θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των πολιτών, ήδη ξεκινά.

Ωστόσο, η Παραμεγδόβια οδική σύνδεση των δύο νομών που εκτείνεται μέχρι και την Αιτωλοακαρνανία, έχει πολύ "δρόμο" ακόμη ώστε να ολοκληρωθεί. Τα πρώτα 8 χιλιόμετρα... μοιάζουν σταγόνα στον ωκεανό.

Βέβαια, η βελτίωση του οδικού άξονα από την πλευρά της Ευρυτανίας, με πολλά έργα που έχουν κατασκευαστεί, είναι πολύ σημαντική. Με το συγκεκριμένο έργο, όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του, θα είναι δυνατή η βελτίωση της βατότητας μεταξύ των δύο νομών και αναμένεται να ενισχύσει την πρόσβαση από και προς τον νομό μας.