Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου 2020

ev media-logo

Η Ευρυτανία στη Βουλή των Εφήβων! Η μαθήτρια του ΓΕΛ Καρπενησίου, Φωτεινή Γκρίζη, εκπροσώπησε τον νομό στις εργασίες της 21ης Συνόδου

Από την Πέμπτη 7 έως και τη Δευτέρα 11 Ιουλίου διήρκησαν οι εργασίες της ΚΑ΄Συνόδου (2015-2016) του εκπαιδευτικού προγράμματος «Βουλή των Εφήβων», που κορυφώθηκαν με τη συνεδρίαση της Ολομέλειας. Τον νομό Ευρυτανίας εκπροσώπησε η μαθήτρια (της Γ’ τάξης από τον Σεπτέμβριο) του ΓΕΛ Καρπενησίου, Φωτεινή Γκρίζη.

grkizi fotini_efivi_bouleutis_1

Με τη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής των Εφήβων, παρουσία του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα, στην κεντρική αίθουσα συνεδριάσεων του Κοινοβουλίου, ολοκληρώθηκαν, τη Δευτέρα 11 Ιουλίου, οι εργασίες της ΚΑ΄ Συνόδου (2015-‘16) του εκπαιδευτικού προγράμματος που μετρά περισσότερα από 20 χρόνια ζωής.

Οι εφετινές εργασίες περιλάμβαναν διαβούλευση των μαθητών και κατάθεση των προτάσεών τους επί του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα Δικαιώματα του Παιδιού που εκπονείται από το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Οι 300 «έφηβοι βουλευτές» εργάστηκαν χωρισμένοι σε 6 ομάδες εργασίας, όσοι και οι κεντρικοί θεματικοί άξονες του ΕΣΔ: Παιδική φτώχεια και οικονομική κρίση, Προσφυγική κρίση, Υγεία, Εκπαίδευση-Πολιτισμός, Παιδική προστασία και Δικαιοσύνη.

Οι εργασίες της Συνόδου αποτέλεσαν προσομοίωση του νομοθετικού έργου (συνεδριάσεις των «εφήβων βουλευτών» σε ομάδες διαβούλευσης και σε Ολομέλεια) και του κοινοβουλευτικού ελέγχου (κατάθεση επίκαιρων ερωτήσεων προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων). Οι μαθητές έλαβαν μέρος σε βιωματικά εργαστήρια, ενώ είχαν επίσης την ευκαιρία να συζητήσουν με νέους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσης ποικίλες πολιτιστικές εκδηλώσεις.

bouli-efivwn2016

Μια Ευρυτάνισσα στα έδρανα

Όπως κάθε χρόνο, την εμπειρία συμμετοχής στις εργασίες της Βουλής των Εφήβων βιώνει και ένας/μία μαθητής/τρια από τον νομό Ευρυτανίας (ως μονοεδρική). Όπως έγραφαν τον περασμένο Απρίλιο τα «Ευρυτανικά Νέα», στη διαδικασία για την ανάδειξη του φετινού εκπροσώπου συμμετείχαν συνολικά 14 παιδιά από τρία λύκεια (ή Λ.Τ) του νομού.

Οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να πάρουν μέρος σε μια σειρά από υποχρεωτικές -και προαιρετικές- δραστηριότητες, όπως παιχνίδι ερωτήσεων γνώσης, προβολή της σχολικής πραγματικότητας του εκάστοτε υποψήφιου, παρουσίαση του τόπου του κάθε μαθητή κ.α. Ανάλογα με τον αριθμό των δράσεων που συμμετείχαν, τα παιδιά πριμοδοτούνταν με πόντους και αύξαναν έτσι τις πιθανότητές τους στη μετέπειτα κλήρωση.

Τελικά, πιο τυχερή είχε αποδειχθεί η Φωτεινή Γκρίζη, μαθήτρια της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου Καρπενησίου (στη Γ’ τάξη από τον Σεπτέμβριο), η οποία και βρέθηκε στην Αθήνα το διάστημα 7-11 Ιουλίου συμμετέχοντας ενεργά στις εργασίες της ΚΑ΄ Συνόδου της «Βουλής των Εφήβων».

«Μια μοναδική εμπειρία»

Η 17χρονη Φωτεινή επέστρεψε αργά το βράδυ της Δευτέρας (11/7) στο Καρπενήσι, με τον ενθουσιασμό της από τη συμμετοχή στις εργασίες της Βουλής των Εφήβων να είναι διάχυτος, υπερκαλύπτοντας την όποια (λογική) κούραση.

«Ήταν μια εμπειρία μοναδική, που θα τη θυμάμαι για πάντα», λέει στα «Ευρυτανικά Νέα» η μαθήτρια του ΓΕΛ, που συμμετείχε στον θεματικό άξονα με θέμα την Υγεία. Μαζί με τους έφηβους «συναδέλφους» βουλευτές, η Φωτεινή επεξεργάστηκε προτάσεις που έθεσαν στο επίκεντρο τα παιδιά και την υγεία. Μεταξύ άλλων, η ομάδα όπου ανήκε υπεραμύνθηκε του θεμελιώδους δικαιώματος του παιδιού στην παροχή υγείας, καταθέτοντας την άποψη πως είναι να ανάγκη επιτακτική η βελτίωση των αντίστοιχων υποδομών σε όλη τη χώρα.

bouli-efivwn-gkrizi2

«Τα σχολεία θα πρέπει να διαθέτουν ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό», σημειώνει η Φωτεινή, ενώ η ομάδα της κατέθεσε και πρόταση για εισαγωγή του μαθήματος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Μην ξεχνάμε πως η Ελλάδα είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που δεν διαθέτει συγκεκριμένη πολιτική στο θέμα, με «θύματα» τα παιδιά και τους εφήβους.

Η εμπειρία της 17χρονης Φωτεινής ήταν εξίσου ενδιαφέρουσα και εκτός Κοινοβουλίου, καθώς οι έφηβοι βουλευτές παρακολούθησαν μια σειρά πολιτιστικών παραστάσεων με πρωταγωνιστές συνομήλικούς τους και στόχο την ανάδειξη της εφηβικής καλλιτεχνικής δημιουργίας. Δεν θα ξεχάσει σύντομα το θέατρο που παρακολούθησε («κατάλαβα ότι είναι πραγματικά Τέχνη»), ενώ σαφώς όμορφη εμπειρία ήταν η εν γένει συναναστροφή της με μαθητές απ’ όλη την Ελλάδα, ακόμα και την ομογένεια.

Στην ερώτηση, λοιπόν, γιατί κάποιος έφηβος να πάρει μέρος στη διαδικασία, απαντά χωρίς περιστροφές: «Γιατί αγαπάμε τη χώρα μας, γιατί θέλουμε το καλύτερο, γιατί είμαστε το μέλλον της, γιατί πρέπει να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας, γιατί οι φωνές των σημερινών εφήβων πρέπει να ακούγονται!».