Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2018

ev media-logo

Εμπαίζουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, για τα υπεράριθμα τμήματα στην Α’ τάξη του ΓΕΛ Καρπενησίου - Επιστολές διαμαρτυρίας

Σίριαλ δίχως τέλος μοιάζει το πρόβλημα των μεγάλων τμημάτων στην Α’ Λυκείου του ΓΕΛ Καρπενησίου. Φέτος σχηματίστηκαν δύο τμήματα των 26 και 27 μαθητών αντίστοιχα, με τα μαθήματα να διεξάγονται σε μικρές αίθουσες, εξέλιξη που προκάλεσε την αντίδραση από τη σχολική κοινότητα, συλλόγους γονέων και φορείς.gel-sigkenrosi-gia-tmimata1

Ο νόμος προβλέπει ακόμα και… 30 μαθητές ανά αίθουσα, δεν λαμβάνει ωστόσο υπόψιν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε σχολείου και περιοχής.

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Την προηγούμενη Τετάρτη (26/9), μάλιστα, στη Βασική Βιβλιοθήκη πραγματοποιήθηκε ευρεία, ανοικτή συγκέντρωση (ΦΩΤΟ ΠΑΝΩ) αποκλειστικά για το συγκεκριμένο θέμα, παρουσία του Μητροπολίτη κ. Γεωργίου, του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Ευρυτανίας κ. Άρη Τασιού, του Δημάρχου Καρπενησίου κ. Νίκου Σουλιώτη, του Δ/ντή Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης ν. Ευρυτανίας κ. Λουκά Δημητρίου, καθηγητών, γονέων και μαθητών/τριών.

Εκπαιδευτικοί και γονείς εξέθεσαν προς τον ΔΔΕ τους σοβαρούς προβληματισμούς τους, τονίζοντας πως η απόφαση για λειτουργία δύο -αντί τριών- τμημάτων υποβαθμίζει την παιδαγωγική διαδικασία και δεν συνεκτιμά τα κτηριακά δεδομένα του ΓΕΛ και τις συνθήκες διαβίωσης που επικρατούν στο Καρπενήσι σε σύγκριση με τα μεγάλα αστικά κέντρα. Μεταξύ άλλων, έγινε λόγος για «…σαρδελοποίηση 27 μαθητών σε επικίνδυνες αίθουσες των 20 ατόμων».

Dura lex, sed lex (σ.σ. σκληρός νόμος, αλλά νόμος) ήταν, εν πολλοίς, η απάντηση που έδωσε ο Δ/ντής Β/θμιας κ. Λουκάς Δημητρίου. Κι αυτό γιατί, βάσει της σχετικής διάταξης του υπουργείου, επιτρέπεται ο σχηματισμός τμημάτων με 27 μαθητές, ενώ ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι δυνατόν να αγγίξει ακόμα και τους… 30.

Η κατάσταση στο ΓΕΛ είναι εντός των ορίων της νομιμότητας, ωστόσο εν προκειμένω το «νόμιμο» τίθεται σε σύγκρουση με το «ηθικό». Οι -μικρές- αίθουσες των 26 και 27 μαθητών δεν είναι σε θέση να καλύψουν τις ανάγκες του εκπαιδευτικού έργου, με το χωροταξικό να είναι αυτή τη στιγμή μείζον πρόβλημα. Στα θετικά της διεκδίκησης αλλαγής του υφιστάμενου καθεστώτος, το ότι υπάρχει πληρότητα ως προς το προσωπικό και δεν απαιτούνται επιπλέον προσλήψεις εφόσον γίνουν τα τμήματα τρία.

«Θα πρέπει κάποια στιγμή να δούμε εάν τα 27 άτομα ανά τάξη είναι αυτό που προσφέρει καλύτερη Παιδεία, και να μην κοιτάμε εάν αυτό προσφέρει καλύτερη οικονομία· αυτός είναι στόχος», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος κ. Σουλιώτης.

 Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

Για το ζήτημα έχει έγκαιρα πάρει θέση ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του ΓΕΛ Καρπενησίου, που συνέταξε και έστειλε επιστολή, ζητώντας τρία τμήματα στην Α’ λυκείου για τους εξής λόγους:

«1) Υποβαθμίζεται η ποιότητα του μαθήματος με 27 μαθητές ανά τμήμα

2) Η τάξη της Α΄ Λυκείου είναι τάξη υποδομής στο Λύκειο, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή εφόσον είναι τάξη όπου πρωτοεφαρμόζεται το νέο πρόγραμμα για το Λύκειο

3) Οι διαθέσιμες για την Α΄ Λυκείου αίθουσες δεν μπορούν να υποδεχτούν 27 μαθητές λόγω της μικρής χωρητικότητάς τους

4) Η εναλλακτική λύση για μεταφορά της Γ΄ Λυκείου στις αντίστοιχες αίθουσες της Α΄ Λυκείου όπως έχουμε πληροφορηθεί από τους διδάσκοντες καθηγητές, δεν είναι εφαρμόσιμη λόγω της ελλιπούς υλικοτεχνικής υποδομής , ώστε να υποστηριχτεί το ποιοτικό μάθημα για την Γ΄ Λυκείου, στο μοναδικό Γενικό Λύκειο , που βρίσκεται στον πιο ορεινό και δυσπρόσιτο Νομό της χώρας. Επιπλέον στο χώρο του σχολείου γίνονται εργασίες από την Αντιπεριφέρεια, οι οποίες είναι σε πλήρη εξέλιξη και η πρόσβαση από τις αίθουσες αυτές στον προαύλιο χώρο είναι αδύνατη. Ως εκ τούτου δυσχεραίνεται ακόμη περισσότερο η λειτουργία του σχολείου

5) Γνωρίζουμε από τη συνάντησή μας με τον Δ/ντή του Λυκείου, ότι υπάρχει πληρότητα ως προς το προσωπικό και δεν απαιτούνται επιπλέον προσλήψεις και εφόσον γίνουν τα τμήματα τρία

6) Ο νομός Ευρυτανίας έχει το πιο χαμηλό βιοτικό επίπεδο στην Ελλάδα , συνεπώς είναι απαράδεκτο να υποβαθμίζεται η ποιότητα των μαθημάτων στα σχολεία με υπεράριθμα τμήματα. Οι γονείς των μαθητών βασίζονται περισσότερο στο σχολείο και όχι στα φροντιστήρια , για την εκπαιδευτική υποστήριξη των παιδιών τους , γιατί δεν αντέχουν το κόστος των φροντιστηρίων

7) Με την πληροφόρηση της μείωσης των τμημάτων οι γονείς των μαθητών απογοητεύτηκαν με το άκουσμά της, νοιώθοντας υποβαθμισμένοι σε σχέση με τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Για το Δ.Σ».

Στο ίδιο έγγραφο επισύναψαν τη βεβαίωση επάρκειας των καθηγητών για την λειτουργία τριών τμημάτων.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Θυμίζουμε ότι αντίστοιχη επιστολή είχαν αποστείλει και οι μαθητές του ΓΕΛ (15μελές συμβούλιο), η οποία δημοσιεύτηκε στα «Ευρυτανικά Νέα» την προηγούμενη εβδομάδα. Σε αυτή ανέφεραν τα εξής:

«Κύριε Διευθυντά,

Ο λόγος που προχωρούμε στην αποστολή αυτής της επιστολής είναι το πρόβλημα που δημιουργήθηκε στο σχολείο μας λόγω της μείωσης των τμημάτων της Α’ Λυκείου από τρία σε δύο, αντίθετα με τον αρχικό σχεδιασμό.

Κύριε Διευθυντά, θα θέλαμε να καταθέσουμε την επιθυμία και ανάγκη να δημιουργηθούν τρία τμήματα στην Α’ Λυκείου και να ζητήσουμε τη συνδρομή σας σε αυτό το αίτημα για την αποφυγή μιας πληθώρας προβλημάτων που προέκυψαν, όπως τα παρακάτω:

- Υπάρχει σοβαρή αδυναμία λειτουργίας των εργαστηρίων φυσικής και πληροφορικής, καθώς δεν υπάρχει υποδομή για τάξεις των 27 μαθητών. Συγκεκριμένα, π.χ. στο εργαστήριο πληροφορικής η διάταξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών καθιστά αδύνατη τη διδασκαλία των μαθημάτων. Το ίδιο ισχύει με το εργαστήριο φυσικής.

- Γνωρίζετε, βέβαια, και ο ίδιος ότι δεν μπορεί να επιτευχθεί πραγματική ποιότητα μαθήματος σε τάξεις των 27 ατόμων, την ώρα μάλιστα που κάποιοι από τους χώρους που λειτουργούν ως αίθουσες στο σχολείο μας δεν μπορούν να υποδεχτούν περισσότερους από 20 μαθητές.

- Πιο συγκεκριμένα, τα τμήματα της Γ’ Λυκείου εξαναγκάστηκαν να μεταφερθούν (αντίθετα με ό,τι συνηθιζόταν μέχρι πέρυσι) σε αυτές τις αίθουσες μικρών διαστάσεων, όπου δεν έχουν κανέναν απολύτως εκπαιδευτικό εξοπλισμό, ο οποίος είναι απαραίτητος για τη διεξαγωγή μαθημάτων και μάλιστα πανελλαδικώς εξεταζομένων.

- Εκτός αυτών, η αλλαγή αυτή δημιουργεί προβλήματα, καθώς, με βάση τα τετραγωνικά τους είναι χωρικά ακατάλληλες τόσο για τον μεγάλο αριθμό των τμημάτων της Α’ τάξης όσο και για τον μικρότερο βέβαια αριθμό των τμημάτων της Γ’ που μετακινήθηκαν όμως σε υπερβολικά μικρές αίθουσες, με αποτέλεσμα να ασφυκτιούν όλοι.

- Η κίνηση αυτή έχει σοβαρές συνέπειες στην ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης από το σχολείο μας -το οποίο είναι το μοναδικό Λύκειο όλου του νομού- και δυστυχώς αυτή η υποβάθμιση εξωθεί ακόμα περισσότερους μαθητές στα φροντιστήρια με αποτέλεσμα την οικονομική αφαίμαξη των οικογενειών τους.

- Να σημειώσουμε επίσης ότι στο σχολείο μας υπάρχουν ήδη τρία πολύ μεγάλα τμήματα στη Β’ Λυκείου και οι υποδομές του δεν μπορούν να υποστηρίξουν περισσότερα μεγάλα τμήματα.

- Επιπλέον, επειδή στο σχολείο μας γίνονται έργα ανάπλασης του εξωτερικού χώρου, τα οποία θα διαρκέσουν όλο το σχολικό έτος, έχουν αναγκαστεί οι μαθητές της Γ’ Λυκείου –όλοι γνωρίζουμε για την κρισιμότητα αυτής της τάξης για τη ζωή ενός νέου ανθρώπου- να κάνουν μάθημα δίπλα σε εργοτάξιο στο οποίο αναγκαστικά θορυβούν πολλά μηχανήματα.

- Από την ημέρα που προέκυψε το παραπάνω πρόβλημα υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια τόσο στη μαθητική κοινότητα όσο και στους συλλόγους διδασκόντων και κηδεμόνων, η οποία φτάνει στο σημείο της αγανάκτησης και της αντίδρασης.

Κύριε Διευθυντά, το σχολικό έτος ξεκίνησε με προγραμματισμένα τρία τμήματα για την Α’ Λυκείου. Η κατανομή των μαθημάτων έγινε με βάση αυτό χωρίς κανένα πρόβλημα. Γνωρίζετε επίσης ότι δεν υπάρχει έλλειψη καθηγητών στο σχολείο μας για την κάλυψη τριών τμημάτων στην πρώτη τάξη. Αυτά θεωρούμε ότι μπορούν να δώσουν τη δυνατότητα της λειτουργίας (και μάλιστα ανέξοδα) τριών τμημάτων στην Α’ τάξη και της γενικότερης σωστής και παιδαγωγικής λειτουργίας του σχολείου, ώστε να αποφευχθούν περαιτέρω γκρίνιες, δυσλειτουργίες, αντιπαραθέσεις, αντιδράσεις, αποχές ή καταλήψεις και μάλιστα τη χρονική στιγμή που λόγω των έργων που γίνονται στο σχολείο μας, αυτό αποτελεί ένα εργοτάξιο ουσιαστικά.

Γνωρίζουμε πολύ καλά όλοι μας το νομικό πλαίσιο που ορίζει τον αριθμό των μαθητών σε κάθε τμήμα, αλλά θεωρούμε ότι τα ηγετικά στελέχη της εκπαίδευσης θα πρέπει να λαμβάνουν υπ’ όψιν τους πάντα τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε τόπου και τις υποδομές κάθε σχολείου και θα πρέπει να φροντίζουν ώστε το αγαθό της παιδείας να προσφέρεται ανεμπόδιστα σε όλους.

Περιμένουμε τις άμεσες αποφάσεις σας, οι οποίες πιστεύουμε ότι θα είναι προς όφελος των μαθητών και της ίδιας της.

Το απερχόμενο 15μελές Συμβούλιο».