Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2019

ev media-logo


Πρόσφυγες στο Καρπενήσι. Ο Διονύσης Παρούτσας επανέρχεται στο θέμα και αναζητεί την πραγματική του διάσταση (έντυπη)

άρθρο που δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση

Μερικές φορές είναι να λες «δεν έπαιζα καλύτερα ένα τζόκερ, παρά να ανοίξω το στόμα μου;» Αυτό συνέβη και με το δημοσίευμα της περασμένης εβδομάδας σχετικά με τους πρόσφυγες. Δεν είχα χρόνο να γράψω κάτι άλλο και επαναδημοσίευσα ένα παλιότερο κείμενο. Πριν αλέκτωρ φωνήσαι τρις, ξέσπασε όλος αυτός ο θόρυβος με τους μετανάστες που πρόκειται να έρθουν και στο Καρπενήσι.

873

Η κοινωνία αναστατώθηκε, οι γιαγιάδες φοβούνται ότι θα κινδυνεύσουν με ξεκλείδωτες τις πόρτες, οι γονείς ανησυχούν ότι τα βλαστάρια τους θα πηγαίνουν με αστυνομική συνοδεία στα φροντιστήρια, οι μαγαζάτορες ότι θα τους σπάσουν τις βιτρίνες, οι θρησκευόμενοι ότι κινδυνεύουν τα όσια και τα ιερά της φυλής, οι φεμινιστές/τριες αναίνονται τις μαντίλες και πάει λέγοντας. Ποια είναι όμως η αλήθεια; Τι πρέπει να κάνουμε;

Το πρώτο που πρέπει να ειπωθεί είναι ότι την ίδια στάση είχαμε και στις αρχές της δεκαετίας του 1990 όταν η χώρα κατακλύσθηκε από 500.000 περίπου Αλβανούς, Βούλγαρους και Ρουμάνους. Το τι είχαν ακούσει αυτοί οι άνθρωποι τότε δεν περιγράφεται. Σήμερα η συντριπτική τους πλειοψηφία έχει ενσωματωθεί, τα παιδιά τους πάνε στον ελληνικό στρατό και, εδώ που τα λέμε, ήταν οι μόνοι που πλήρωναν ΙΚΑ για να παίρνουν οι σημερινοί Έλληνες τις πενιχρές τους συντάξεις.

Βέβαια υπάρχει και η άποψη ότι έστειλαν εκατομμύρια ευρώ στις χώρες τους. Εντούτοις, σύμφωνα με τη θεωρία, τα χρήματα που παίρνει ο εργαζόμενος είναι μόνο ένα μικρό κομμάτι του πλούτου που παράγει. Τα υπόλοιπα τα παίρνει το αφεντικό που πλουτίζει - και το κράτος. Κατά συνέπεια, από το δικό του μικρό κομμάτι, ο μετανάστης κρατάει αυτά που χρειάζεται για να επιβιώσει (και τα ξοδεύει πάλι εκεί που ζει) και μόνο ένα μικρό κλάσμα στέλνει στην πατρίδα του. Πρόκειται για ένα ποσό που ουσιαστικά είναι ο «τόκος» που θα έδινε η χώρα αν είχε δανειστεί χρήματα ως επιχείρηση. Κι εδώ που τα λέμε οι επιχειρήσεις που δανείζονται υγιώς ποτέ δεν πέφτουν έξω.

Ύστερα είναι οι μαντίλες και η πολιτισμική αλλοίωση: Όμως, μαντίλες φορούσαν και οι μανάδες μας! Κι επίσης, στις παρουσιάσεις υψηλής ραπτικής μαντίλα φορούν και τα μοντέλα του Ντιορ και του Υβ Σαιν Λοράν ή δεν ξέρω κι εγώ ποιου άλλου. Βέβαια η ουσία είναι ότι οι μετανάστριες φορούν τη μαντίλα ως δηλωτικό της θρησκείας τους κι αυτό μας ενοχλεί.

Δεν μας ενοχλεί όμως όταν Έλληνες πηγαίνουν και κάνουν σατανιστικές τελετές, όταν πιστεύουν στο αρχαίο δωδεκάθεο, όταν είναι άθεοι, όταν ανήκουν σε χριστιανικές αιρέσεις, όταν είναι καθολικοί, όταν είναι παλαιοημερολογίτες, όταν υμνούν και δοξάζουν τον Σώρρα ως Μεσσία ή όταν βαράνε προσοχές στον Μιχαλολιάκο.

Δεν μας ενοχλεί γιατί είμαστε «δημοκράτες» και «ανθρωπιστές» και «Χριστιανοί»  που έχουμε αγιοποιήσει τον Μέγα Κωνσταντίνο ο οποίος το 313 μ.Χ. υπέγραψε με τον Λικίνιο το διάταγμα της ανεξιθρησκίας στα Μεδιόλανα της Ιταλίας και όριζε τα εξής: «…omnibus liberam potestatem sequendi religionem, quam quisque voluisset, quo quidem divinitas in sede coelesti, nobis atque omnibus qui sub potestate nostra sunt constituti, placata ac propitia possit existere». Δηλαδή: Αποφασίζουμε και δίνουμε σε  «… όλους ελεύθερη επιλογή του ν’ ακολουθούν όποια θρησκεία θελήσουν, ώστε, οτιδήποτε θείο και ουράνιο πράγμα υπάρχει τέλος πάντων, να προστατεύει εμάς και όλους όσους διατελούν κάτω από την εξουσία μας». (Όχι, δεν μαθαίναμε τέλεια Λατινικά στο σχολείο το 1981-82, τα βρήκα στο ίντερνετ).

Και δεν χρειάζεται να πούμε ότι μετά από πέντε χρόνια στην Ελλάδα, ή σε οποιαδήποτε χώρα της Δύσης, αν πάψει η κοινωνία να προσέχει τη μαντίλα, όλες θα την πετάξουν όπως κάνουν οι μουσουλμάνες που έρχονται εδώ για τουρισμό. Όταν πιέζεις τους ανθρώπους και τους γκετοποιείς, αντιδρούν συσπειρούμενοι στις παραδόσεις τους. Αντίθετα, όταν τους αποδέχεσαι, ενσωματώνονται αβίαστα υπακούοντας στην κυρίαρχη πολιτισμική πίεση του περιβάλλοντός τους.

Όσο για τη βιαιότητα και το χαμηλό πολιτιστικό τους υπόβαθρο, που επιβάλει πατριαρχικές σχέσεις και έλεγχο των γυναικών τους, είναι αστειότητες. Περισσότερο φαλλοκράτες και αυταρχικοί από μας τους ίδιους δεν πρόκειται να είναι. Πόσοι από μας δεν ξυλοφορτώνουν τις γυναίκες τους γιατί «ξενοκοίταξαν»; Ως και βιασμό παιδιών από γονιό είχαμε στα χωριά μας την τελευταία δεκαετία και μάλιστα σε περισσότερες από μία περιπτώσεις.

Πενήντα άνθρωποι θα έρθουν στο Καρπενήσι, -αν έρθουν τελικά κι αυτοί. Ποιο τουριστικό προϊόν θα υποβαθμίσουν, που το μόνο τουριστικό προϊόν είναι 10 λεωφορεία με ΚΑΠΗ που έρχονται κάθε σαββατοκύριακο;  Πενήντα άνθρωποι που θα μείνουν σε κάποιο ξενοδοχείο. Ποιος έχει το δικαίωμα να αρνηθεί στον ξενοδόχο 1000 ευρώ είσπραξη, κάθε μέρα; Και αν είναι αλήθεια ότι ο καθένας παίρνει 400 ευρώ το μήνα, μιλάμε για 20.000 ευρώ στην αγορά της πόλης. Λίγα είναι;

Βέβαια, οι πρόσφυγες ή οι μετανάστες δεν θα λύσουν το πρόβλημα της ερήμωσης του νομού  και της πόλης μας. Πεντέμισι χιλιάδες έχουμε απομείνει στο Καρπενήσι. Τρεις πολυκατοικίες δίπλα στο σπίτι μου είναι άδειες. Κάποιοι είπαν να τους δοθούν ακαλλιέργητα χωράφια να τα καλλιεργήσουν. Μα είναι λογικό; Ποιος άνθρωπος θα περάσει θάλασσα για να πάει να φυτέψει πατάτες και φασόλια στα πιο άγονα μέρη του κόσμου, που δεν του φτάνουν ούτε για να βγάλει τη χρονιά; Και πώς θα πείσεις έναν άνθρωπο που έφυγε από την πόλη, να πάει να φυλάξει πρόβατα στο Βελούχι και το Καυκί με όρους του 1910, κάπα, ξινοτύρια και ξινόγαλα;

Ο Κοντογεώργος αντί να ξιφουλκεί απειλώντας ανεμόμυλους και υπερασπιζόμενος ανέφικτους στόχους, το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να συνασπιστεί με 5-10 νεοδημοκράτες βουλευτές που θα απειλήσουν την κυβερνητική πλειοψηφία και να πάει να ζητήσει ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ για τις επιχειρήσεις που θα διαλέξουν να μεταφέρουν τις παραγωγικές τους δραστηριότητες στις απομονωμένες και φθίνουσες περιοχές της χώρας. Με όριο. Όχι πάνω από 10 επιχειρήσεις ανά νομό. Και με κριτήριο τον αριθμό θέσεων εργασίας που θα παράξουν. Ωραίες, παραγωγικές επιχειρήσεις που θα μολύνουν το καθαρό μας περιβάλλον, με τα φουγάρα και τον θόρυβό τους. Σκοτωμός θα γίνει ποιος θα πρωτοπρολάβει. Το κόστος για το κράτος θα είναι ελάχιστο. Το κέρδος για την έρημη Πίνδο θα είναι τεράστιο. Τα μαγαζιά στο Καρπενήσι θα ξανανοίξουν. Οι μηχανικοί μας που είναι στο εξωτερικό θα ξαναγυρίσουν. Ασφαλώς και οι επιχειρηματίες θα τα οικονομήσουν. Από την καλή του την καρδιά λέτε να είχε φέρει ο Κατσάμπας την Πειραϊκή Πατραϊκή στο Καρπενήσι το 1973; Όμως θα δημιουργηθεί μια κατάσταση κέρδους για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

Ο Ερντογάν άνοιξε τις πύλες και δύο εκατομμύρια πρόσφυγες θα πλημμυρίσουν την Ευρώπη. Τώρα, βέβαια, που οι Αμερικάνοι τον άφησαν να πετσοκόψει τους Κούρδους, μπορεί και να σταματήσει. Αν και δεν θα πάψει να τους χρησιμοποιεί, προκειμένου να βάλει χέρι στο φυσικό αέριο της Κύπρου. Όπως και να έχει πάντως, στο περασμένο άρθρο έγραφα ότι σ’ ολόκληρο τον κόσμο υπάρχουν 150 εκατομμύρια εκτοπισμένοι. Με τα αεροπλάνα, τα καράβια και τα τρένα που υπάρχουν σήμερα, πιστεύει κανείς ότι η Ελλάδα θα μείνει αλώβητη;

Δεν έχουν τάμπλετ και κινητά στην Αφρική για να βλέπουν ότι στην Βιέννη και τη Φρανκφούρτη και την Αθήνα είναι ο παράδεισος;  Σε λίγα χρόνια θα ξεκινήσουν και οι μετακινήσεις λόγω κλιματικής αλλαγής. Σε άλλον πλανήτη είναι η Ευρυτανία για να αρνηθεί την πληθυσμιακή της αλλοτρίωση; Και ποια πληθυσμιακή, τρομάρα μας, που σε 10 χρόνια θα έχουμε μόνο 3 Δημοτικά Σχολεία στο Καρπενήσι;

Ή μήπως στα νησιά, την Αθήνα, τη Θήβα, τη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη δεν ζουν Έλληνες που επίσης θέλουν το κεφάλι τους ήσυχο και δίχως μετανάστες; Δε γίνεται όμως! Στην Ιταλία τους πνίγουν κι εκείνοι εξακολουθούν να έρχονται. Ο μόνος τρόπος να σταματήσουν οι ροές είναι να πάψει η Ευρώπη και η Αμερική να εκμεταλλεύεται και να φτωχοποιεί τις χώρες προέλευσης, κάτι που δεν βλέπω να γίνεται και τόσο εύκολα.

Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε, λοιπόν, είναι να ζητήσουμε να γίνει επιλογή. Να έρθουν οικογένειες. Κι αν θέλουμε να είμαστε ρατσιστές, ας επιμείνουμε να στείλουν Σύριους. Μπορούμε επίσης να θέσουμε ένα όριο στον αριθμό. Η στείρα άρνηση, μόνο γραφικούς μπορεί να μας κάνει, και θα μας στερήσει κάθε δικαίωμα διαπραγμάτευσης, άσε που θα πλακώσουν τα ΜΑΤ για να τους προστατεύσουν.

Αλλά ας είμαστε και ρεαλιστές: Πόσο θα μείνουν εδώ οι πρόσφυγες; Νύχτα θα φύγουν από μόνοι τους, όταν πιάσει ο χειμώνας και θα ξεπαγιάζουν γιατί ο ξενοδόχος θα θελήσει να βγάλει από τη μύγα ξύγκι. Ακόμα κι ο Μητσοτάκης μπορεί να εφαρμόσει την ίδια τακτική. Λέτε κανένας από αυτούς να θέλει να μείνει στην Ελλάδα; Χαζός ήταν ο Τσίπρας, που με την «ανθρωπιστική» του προσέγγιση, άφησε ενάμιση εκατομμύριο κόσμο να περάσει εν μία νυκτί, τράνζιτ στη Γερμανία, «νίπτων τα χείρας του» ως άλλος Πόντιος Πιλάτος, για να κλείσουμε με το Λατινικό ύφος που ξεκινήσαμε;