Δευτέρα, 13 Ιουλίου 2020

ev media-logomenoume-asfaleis

Άσκηση και Ανοσοποιητικό. Γράφει η Κατερίνα Καραγιάννη, απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Αθηνών, προπονήτρια κολύμβησης

άρθρο από την έντυπη έκδοση*

Το τελευταίο διάστημα όλοι αναφέρονται στον νέο ιό που έχει εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο και έχει τρομοκρατήσει εκατομμύρια ανθρώπους. Τα διάφορα μέτρα που λαμβάνονται έχουν να κάνουν κυρίως με τη γρήγορη μετάδοση του αλλά και την προστασία όλων, και κυρίως των ευπαθών ομάδων.exercise-at-home1

Φυσικά, η τήρηση των κανόνων υγιεινής όπως το τακτικό πλύσιμο των χεριών και η απομόνωση των ανθρώπων είτε που έχουν νοσήσει είτε που έχουν έρθει σε επαφή με κάποιον που έχει νοσήσει, είναι πάρα πολύ σημαντικοί. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι πρέπει να χτίσουμε ένα γερό ανοσοποιητικό σύστημα ώστε ή να αποφύγουμε τη μόλυνση ή να έχουμε πιο ήπια συμπτώματα.

Η γυμναστική παίζει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Σε πολλές έρευνες έχει αποδειχθεί ότι η γυμναστική μέτριας έντασης για περίπου 30 με 40 λεπτά πέντε φορές την εβδομάδα μπορεί να μειώσει έως και 50% τις πιθανότητες κρυολογήματος και γρίπης. Η γυμναστική αυξάνει την αντοχή μας σε ιούς και λοιμώξεις διεγείροντας την απελευθέρωση των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος στο αίμα μας. Η αύξηση των κυττάρων αυτών, βοηθά στην γρηγορότερη ανίχνευση και καταπολέμηση των παθογόνων οργανισμών. Η κινητοποίηση των κυττάρων πρώτης γραμμής ξεκινά αμέσως λίγα λεπτά μετά την έναρξη της άσκησης και διαρκεί έως και τρεις ώρες μετά την ολοκλήρωση της. Παρόλο που η δράση τους είναι σύντομη, η καθημερινή γυμναστική βοηθά συνολικά το ανοσοποιητικό σύστημα να βρίσκεται σε ετοιμότητα αλλά και να είναι πιο ανθεκτικό.

Μερικά παραδείγματα άσκησης για την περίοδο που διανύουμε είναι το περπάτημα ή το τρέξιμο. Πέρα από την ενίσχυση του ανοσοποιητικού, βελτιώνουν την γενική φυσική κατάσταση και βοηθούν στην πρόληψη παθήσεων όπως η παχυσαρκία, ο διαβήτης και κάποιες μορφές καρκίνου, καθώς επίσης βοηθούν στην ευεξία και στη βελτίωση της διάθεσης.

Φυσικά για να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας πρέπει να βελτιώσετε και την διατροφή σας αυξάνοντας τη κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και προϊόντων ολικής αλέσεως. Επίσης χρειάζεται να πίνετε πολύ νερό, να μειώσετε το αλκοόλ, να κοιμόσαστε καλά, να μειώσετε το στρες, να κόψετε το τσιγάρο και φυσικά να τηρείτε όλους τους κανόνες υγιεινής.

Με μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας μπορείτε να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Η καθημερινή μέτρια άσκηση σε συνδυασμό με την καλή διατροφή και τα μέτρα υγιεινής θα βελτιώσουν την άμυνα στους παθογόνους οργανισμούς. Έχοντας αυτά το όπλα και σε συνδυασμό με τη ψυχραιμία θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε αυτό τον νέο ιό.


*Γράφει η Κατερίνα Καραγιάννη

απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Αθηνών, προπονήτρια κολύμβησης