Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020

ev media-logomenoume-asfaleis

ΚΤΕΛ Ευρυτανίας: Ιστορική πορεία προσφοράς στον τόπο από το 1952 (ΦΩΤΟ)

Το Κ.Τ.Ε.Λ. (Κοινό Ταμείο Εισπράξεων Λεωφορείων) Ευρυτανίας άρχισε να λειτουργεί, ως οργανωμένη επιχείρηση, με καταστατικό και εκλεγμένη διοίκηση το 1952. Αρχικά, ήταν 20 λεωφορεία. Το 1952, ο νομός Ευρυτανίας έσφυζε από ζωή και τα 20 λεωφορεία ήταν ήδη λίγα, για να εξυπηρετήσουν τις μεταφορικές ανάγκες του κοινού.

1

Δεκαετία '60. Κεντρική πλατεία Καρπενησίου, η λήψη μπροστά από το καφενείο "ΛΕΛΟΥΔΗ". Το "πρακτορείο" ήταν εκεί που σήμερα βρίσκεται η τράπεζα ALPHA.

Όπως διαβάζουμε και σας μεταφέρουμε στην εξαιρετική εξιστόρηση της ιστορίας του ΚΤΕΛ Ευρυτανίας -που αισίως αγγίζει τα 70 χρόνια λειτουργίας, μία από τις πιο παλιές επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα στην Ευρυτανία- στη σελίδα της επιχείρησης, σταχυολογούμε τα παρακάτω:

Οι συνθήκες της εποχής, σε ό,τι αφορά τη γενικότερη υποδομή, αλλά πάνω απ’ όλα τη βατότητα των δρόμων, ήταν εξαιρετικά δύσκολη. Ήταν η εποχή που η Ελλάδα προσπαθούσε να επουλώσει τις μεγάλες πληγές που της άφησε τόσο η ναζιστική κατοχή όσο και ο αδελφοκτόνος εμφύλιος.

Οι οδηγοί της εποχής εκείνης μόνο ήρωες μπορεί να χαρακτηρισθούν. Οδεύοντας στους κακοτράχαλους ευρυτανικούς δρόμους, πότε με χιόνι και παγωνιές, πότε με λάσπη, πότε με κατολισθήσεις, μετακινούσαν με ασφάλεια τους Ευρυτάνες, καθώς δεν υπήρχε άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς. Τα λεωφορεία εκτελούσαν χρέη και φορτηγών οχημάτων. Ακόμα και ασθενοφόρων.

3

Γι’ αυτό, οι οδηγοί του Κ.Τ.Ε.Λ. φημίζονται για τις μεγάλες ικανότητες τους στην οδήγηση κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Χαρακτηρίζονταν οδηγοί παντός καιρού και παντός δρόμου.

Αυτές οι ικανότητες καλλιεργήθηκαν και στις επόμενες γενιές, μέχρι και σήμερα, καθώς κάθε γενιά οδηγών μεταλαμπαδεύει στην επόμενη την αγάπη για το επάγγελμα και το αίσθημα της προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο.

Ο στόλος του Κ.Τ.Ε.Λ. κάθε φορά εκσυγχρονίζεται ανταποκρινόμενος στα νέα δεδομένα. Το λεωφορείο των 24 θέσεων έδωσε τη θέση του σε αυτά των 32 θέσεων, στις αρχές του 1960 τα οποία θεωρούνταν πολυτελέστατα για την εποχή τους. Αυτά, με τη σειρά τους, αντικαταστάθηκαν με νέα 50 θέσεων στις αρχές της δεκαετίας του ’80, για να αντικατασταθούν και πάλι με τα σημερινά που φέρουν κλιματισμό και ανέσεις, που ούτε  να φανταστούν δεν μπορούσαν οι πρωτοπόροι οδηγοί και επιβάτες του ’50.

Κι αν θεωρήσει κανείς πως οι λεωφορειούχοι του Κ.Τ.Ε.Λ. είναι οι “πλοιοκτήτες της ξηράς” θα κάνει λάθος. Τόσο η μείωση του πληθυσμού της Ευρυτανίας απ’ την εξωτερική και εσωτερική μετανάστευση, όσο και η αύξηση των Ι.Χ.Ε αυτοκινήτων, κατέστησαν το Κ.Τ.Ε.Λ. από τα πλέον φτωχά (οικονομικά) στην Ελλάδα, παρά το σύγχρονο και αξιόπιστο τόσο στόλο, όσο και ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει.

4

Ωστόσο, σήμερα το επιβατικό κοινό αντιλαμβάνεται όλο και πιο έντονα, ότι το λεωφορείο είναι το πλέον ασφαλές μέσο μαζικής μεταφοράς, καθώς επιλέγει – τουλάχιστον προς τις μακρινές αποστάσεις – να μην ταξιδεύει με το Ι.Χ. του, αλλά με το Κ.Τ.Ε.Λ. Καρπενησίου. Έτσι, οι ιδιοκτήτες, οι οδηγοί και οι εργαζόμενοι της Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. αναφέρουν: “Ευχαριστούμε κάθε επιβάτη μας για την εμπιστοσύνη του”.

Το ΚΤΕΛ Ευρυτανίας γράφει, συνεπώς, ιστορία σχεδόν 70 χρόνων από την εποχή της ίδρυσης του και σήμερα, βρίσκεται στη δύσκολη θέση να χρειάζεται οικονομική στήριξη, ώστε να μπορεί να συνεχίζει να εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό της Ευρυτανίας και όχι μόνο.

2

5

Τον Φεβρουάριο του 2004, καταρρέει ο δρόμος πάνω από το ΚΤΕΛ Καρπενησίου, με αποτέλεσμα να καταστραφεί εξ ολοκλήρου το παλιό κτήριο της εταιρείας. Ήταν 4:00 περίπου το μεσημέρι, όταν έγινε η κατολίσθηση και ευτυχώς δεν υπήρχε άνθρωπος μέσα στα κτήρια, καθώς δίπλα στο ΚΤΕΛ λειτουργούσε και μία επιχείρηση τυπογραφείου


ΠΗΓΗ: Ευρυτανικά Νέα,

με πληροφορίες από ktelevrytanias.gr