20 Απριλίου 2024

ΜΕΝΟΥ

Kαρπενήσι / Σε δεινή θέση οι σχολές οδήγησης. Πολύμηνη αναστολή μαθημάτων και εξετάσεων (έντυπη)

Τη λήψη μέτρων για τη στήριξη του κλάδου τους ζητούν οι εκπαιδευτές οδήγησης, που από τον Νοέμβριο τελούν υπό καθεστώς “ομηρίας”. Δεκάδες υποψήφιοι οδηγοί στην Ευρυτανία βρίσκονται στην αναμονή για έκδοση διπλώματος.

Συνολικά 1.750 σχολές οδήγησης λειτουργούν στην Ελλάδα. Εξ αυτών, το 75% βρίσκεται σε πλήρη αναστολή από τις αρχές Νοεμβρίου 2020, από την έναρξη, δηλαδή, του lockdown. Εκδίδονται μόνο επαγγελματικά διπλώματα τρίτης κατηγορίας, με τους επαγγελματίες να χαρακτηρίζουν ανεπαρκή τα μέτρα στήριξης.

Στο Καρπενήσι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, δεκάδες είναι οι υποψήφιοι οδηγοί που αναμένουν την άρση των περιοριστικών μέτρων ώστε να προχωρήσει (ή να συνεχιστεί) η διαδικασία της εκμάθησης και να εξεταστούν πρακτικά και θεωρητικά για τη λήψη του διπλώματος. Υπολογίζεται ότι στην ίδια μοίρα βρίσκονται περίπου 50.000 υποψήφιοι οδηγοί σε όλη την Ελλάδα· κατά μέσον όρο, σε ετήσια βάση εκδίδονται περίπου 190.000 διπλώματα οδήγησης. Πρόσφατα, ιδιοκτήτες σχολών οδήγησης πραγματοποίησαν συμβολική πορεία διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα.

5 μήνες σε αναστολή

Στην πιο δύσκολη θέση όλων, ωστόσο, έχουν περιέλθει οι ιδιοκτήτες σχολών οδήγησης, με την πανδημία και τα συνακόλουθα μέτρα να δοκιμάζουν τα όρια αντοχών των επιχειρήσεών τους. Οι σχολές  ήταν κλειστές -με κρατική εντολή- την πρώτη περίοδο του lockdown από τις 13 Μαρτίου μέχρι τις 15 Μαΐου 2020. Το καλοκαίρι λειτούργησαν κανονικά, ωστόσο από τις 6 Νοεμβρίου τέθηκαν εκ νέου σε καθεστώς αναστολής.

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 5 μηνών εκδίδονται μόνο επαγγελματικά διπλώματα, ο αριθμός των οποίων στην Ευρυτανία είναι μικρός και φυσικά δεν επαρκεί να καλύψει ούτε μέρος του χαμένου τζίρου όλο αυτό το διάστημα, λέει στα Ευρυτανικά Νέα ο κ. Δημήτρης Κεφαλάς, ιδιοκτήτης σχολής οδηγών στο Καρπενήσι.

Όπως επισημαίνει, το πρόβλημα σε τοπικό επίπεδο είναι μεγάλο, καθώς πριν κηρυχθεί το lockdown του Νοεμβρίου, αρκετοί υποψήφιοι οδηγοί είχαν ξεκινήσει πρακτικά μαθήματα· όταν αρθούν τα μέτρα, θα πρέπει να ξεκινήσουν τη διαδικασία σχεδόν από το… μηδέν, καθώς η επαφή με το τιμόνι θα έχει σχεδόν χαθεί, με αποτέλεσμα να χρειαστούν -πιθανόν- επιπλέον μαθήματα από τα αρχικά συμφωνηθέντα. Το καλοκαίρι, εκτιμά, ότι το ενδιαφέρον υποψηφίων οδηγών θα είναι πολύ μεγάλο, καθώς άπαντες θα θελήσουν να ολοκληρώσουν την απόκτηση διπλώματος.

Παρόμοια είναι η κατάσταση που περιγράφει ο κ. Σταύρος Κοσκινάς, ιδιοκτήτης σχολής οδηγών με έδρα το Καρπενήσι. Τα μέτρα της πολιτείας για τη στήριξη του κλάδου είναι ανεπαρκή, τονίζει και σημειώνει πως όλοι οι επαγγελματίες περιμένουν με αγωνία τυχόν θετικές εξελίξεις το επόμενο διάστημα. Εξάλλου, ένα ποσοστό, μόνο, των εκπαιδευτών έχουν λάβει ενίσχυση μέσω της επιστρεπτέας προκαταβολής· «η πλειονότητα των συναδέλφων μας (περίπου 65%) δυστυχώς είναι εκτός του ευεργετικού βοηθήματος», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΟΕΟ).

Στον τόπο μας, ο κύριος όγκος δουλειάς για τις σχολές οδήγησης αφορά τους θερινούς μήνες, κυρίως από τον Ιούλιο έως και τα μέσα Σεπτεμβρίου. Εξετάσεις πραγματοποιούνται κάθε Τετάρτη (πρακτικό σκέλος) και Παρασκευή (πρακτικά και θεωρητικά), στη Δ/νση Μεταφορών και Επικοινωνιών της ΠΕ Ευρυτανίας.

Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι σύμφωνα με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πριν λίγες ημέρες στη Βουλή, προβλέπεται η δυνατότητα οδήγησης ελαφρού δικύκλου 125 κ.εκ. για κατόχους διπλώματος Β (Ι.Χ. αυτοκινήτου), αρκεί να έχουν συμπληρώσει το 27ο έτος της ηλικίας τους, να είναι κάτοχοι διπλώματος Β για τουλάχιστον έξι χρόνια και να έχουν παρακολουθήσει πέντε πρακτικά μαθήματα. Πολλοί εκπαιδευτές οδήγησης υποστηρίζουν από την πρώτη στιγμή ότι η μη διεξαγωγή εξετάσεων και πλήρους προγράμματος μαθημάτων θέτει σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια.

(φωτο αρχείου)

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ