29 Φεβρουαρίου 2024

ΜΕΝΟΥ

Toyota iQ Grand Vitara δεν σταματάει πουθενά









Το Suzuki Grand Vitara «όργωνε» στην ελληνική αγορά για 17 χρόνια (1998-2005 η πρώτη γενιά, 2005-2015 η δεύτερη) και εξακολουθεί να το κάνει, αρκετά κυριολεκτικά, εκτός δρόμου μέχρι σήμερα. Ένα από τα ικανότερα αυτοκίνητα πέρα από την άσφαλτο, off roader παλιάς σχολής, με εξειδίκευση στις κροκάλες και τα νεροφαγώματα. Η ιδανικότερη βάση, με άλλα λόγια, για ένα Toyota iQ που επιθυμεί αλλαγή ταυτότητας.

To μαύρο Scion (μάρκα της Toyota στις Η.Π.Α. από το 2003 έως το 2016) ξεκίνησε την καριέρα του πριν 10 χρόνια, ως ένα απολύτως εργοστασιακό iQ. Η μοίρα του, όμως, του φύλαγε μια μοναδική μετάλλαξη, καθώς έπεσε στα χέρια του Eric Storz. Ενός ανθρώπου που λατρεύει τις εκτός δρόμου κατασκευές και διατηρεί συνεργείο μετατροπών, δραστηριοποιούμενο ακριβώς σε τέτοιου είδους δημιουργίες. Ο Storz αποφάσισε να μεταμορφώσει το ιαπωνικό compact car σε «αγριοκάτσικο», προσαρμόζοντας πάνω του το σασί και τα μηχανικά μέρη ενός πεντάθυρου Grand Vitara από το 2000.

Τα δυο αυτοκίνητα απέχουν μεταξύ τους πάνω από ένα μέτρο σε μήκος, με το iQ να περιορίζεται στα 2.985 χλστ. και το Suzuki να φτάνει στα 4.135 χλστ. Η προσαρμογή του στο αμάξωμα του Toyota απαίτησε πολλά «κόψε-ράψε», με τον Storz να αφαιρεί 455 χλστ. από το μεταξόνιο και 406 χλστ. από τον πίσω πρόβολο. Το πλαίσιο τύπου σκάλας τελικά κούμπωσε στο λιλιπούτειο κορμί του iQ, όπως και ο 2.5άρης V6 των 157 ίππων. Η ισχύς δεν θα μπορούσε παρά να μεταφέρεται στους τέσσερις τροχούς, μέσω 4τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, χρησιμοποιώντας εξαρτήματα τόσο από Jeep Grand Cherokee του 1998 όσο και custom στους άξονες, τα διαφορικά και τα ημιαξόνια.

Η ανάρτηση και οι aftermarket άξονες δένουν ιδανικά με τους χωμάτινους τροχούς, αναβαθμίζοντας περαιτέρω τις ικανότητες και την εμφάνιση του iQ. Η μετατροπή ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2000, έπειτα από 90 εργατοώρες και 8.000 δολάρια (7.162 ευρώ). Σήμερα, το οδόμετρο του Sciuki iQ 4×4 -όπως το έχει ονομάσει ο δημιουργός του- αναγράφει πάνω από 5.000 μίλια (8.000+ χλμ.), εκ των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία έχει γίνει εκεί που πρέπει: στα όρη και τα άγρια βουνά!

The post Toyota iQ Grand Vitara δεν σταματάει πουθενά appeared first on AutoGreekNews.

… Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ Read More

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ