20 Απριλίου 2024

ΜΕΝΟΥ

(Upd) Στα 7.000 μέτρα ο Φώτης Θεοχάρης, ετοιμάζεται για την ανάβαση στην κορυφή του Broad Peak (ΦΩΤΟ)

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ενημέρωση από την αποστολή του Ευρυτάνα Φώτη Θεοχάρη (ΕΟΣ Καρπενησίου) στο Broad Peak και το Κ2, ο 30χρονος ορειβάτης ολοκλήρωσε τον εγκλιματισμό του στα μεγάλα υψόμετρα και πλέον θα επιχειρήσει να ανέβει άνω των οκτώ χιλιάδων μέτρων.

Στο ημερολόγιο του, γράφει τα εξής:

25η (8/7) – 26η (9/7) – 27η(10/7) -28η(11/7)- 29η(12/7) μέρα.

25η μέρα – K2 BC – Rest day

Ημέρα ξεκούρασης και χαλάρωσης, βασικά ποτέ δεν χαλαρώνουμε. Καθάρισα την σκηνή μου.

26η μέρα – K2 BC – Rest day

Σήμερα η μέρα είχε πλύσιμο ρούχων στο παγετωνικο ποτάμι (πάγωσαν τα χέρια μου). Ένα από τα απρόοπτα της ημέρας ήταν καθώς ήμουν ξαπλωμένος στην σκηνή, κάποιος “πάρκαρε” από έξω δύο yaks, κάτι μεταξύ αγελάδας κι βοδιού με μπόλικες τρίχες. Στην συνέχεια πήραν το ένα κι το πήγαν στο ποτάμι και μπροστά μου έγινε η σφαγή του. Είπα δεν θα ξαναφαω κρέας! Μετά πήγα ετοίμασα το σακίδιο μου γτ αύριο θα πάω για τον τελευταίο εγκλιματισμο στο Broad Peak. Συγκεκριμένα στόχος της αυριανής ημέρας το Camp 2 6300m.

27η μέρα – K2 BC – Camp 2 Broad Peak

05:30 αναχώρηση από το BC K2 για την κατασκήνωση Camp 2 στο Broad Peak. Αυτή την φορά είχα αρκετές μπάρες δημητριακών και φαγητό. Πήρα το δικό μου καμινέτο-γκαζακι για να λιώνω χιόνι και πίνω αρκετό νερό. Στις low cost εταιρίες πρέπει να είσαι έτοιμος για κάθε απρόοπτο στα logistics. Μαζί μου είναι η Πάολα από την Φιλανδία, μητέρα δύο παιδιών στην ηλικία μου περίπου. Δυνατή και με πειθαρχία. Θα βρούμε τον Rick και τον Jerry στο camp2. Φτάνουμε στο σημείο από όπου ξεκινάνε τα σταθερά σχοινιά και αυτή την φορά δεν τα χρησιμοποιώ έως το Camp 1. Μια ολιγόλεπτη στάση για ξεκούραση στο camp 1 και συνεχίζουμε προς το Camp 2. Η διαδρομή κινείται σε χιονινο πεδίο εναλλάξ ανάμεσα σε βράχια. Η παρουσία μιας προηγούμενης χιονοστιβάδας με κάνει να μην εφησυχαζω καθόλου και να παρατηρώ τα πάντα γύρω μου. Φτάνοντας στο camp 2 βρήκα μια σχεδόν επίπεδη επιφάνεια για να κοιμηθώ στην σκηνή. Ο ύπνος μου ήταν καλός. Μόνος μου στην σκηνή, λιώνοντας χιόνι, φτιάχνοντας φαγητό και σκεφτόμενος την αυριανή μέρα.

28η μέρα Camp 2 – Camp 3 Broad Peak

Τα δάχτυλα των ποδιών μου, ήταν όλο το βράδυ παγωμένα. Φόρεσα τις διπλές μπότες και για πολύ μεγάλη απόσταση τα δάχτυλα μου ήταν παγωμένα. Το πρωί κρύωνα πολύ. Χέρια και πόδια όλα παγωμένα, δεν ήθελα να σταματήσω για να βγάλω τα μεγαλύτερα γάντια από το σακίδιο πλάτης. Το σακίδιο πλάτης που χρησιμοποιώ στα rotation είναι της Gregory Alpinisto 50L, πολύ εύχρηστο και σκληροτράχηλο. Εγώ και η Πάολα έχουμε από ένα βασταζο υψομέτρου έκαστος, δυστυχώς σήμερα ο ένας εκ των δύο βασταζων αρρώστησε, οπότε κουβάλησα όλα μου τα πράγματα ώστε να μην πιέσω τον άλλον βασταζο με περισσότερα βάρη. Συνεχίζοντας προς το Camp 3, έως ένα σημείο παρατηρώ ότι πλέον δεν υπάρχουν σταθερά σχοινιά και πρέπει να συνεχίσουμε. Βγάζω το Piolet(ορειβατική σκαπάνη) μου και με αργά βήματα φτάνω στο υποτιθέμενο camp 3. Δεν υπήρχαν σκηνές έτοιμες της εταιρείας μας, οπότε σκαψαμε και καθαρίσαμε τον χώρο ώστε να τοποθετηθεί η σκηνή. Μετά από λίγο ήρθε ο Rick, έστρωσα σε ένα χιονινο πεζούλι το υπόστρωμα μου και καθίσαμε ατενίζοντας τη όμορφη θέα στα 7000μ. Το βράδυ δεν κοιμήθηκα καλά, ζεσταινομουν. Δεν χρησιμοποίησα συμπληρωματικό οξυγόνο.

29η μέρα – Camp 3 Broad Peak- BC K2

Σηκώθηκα στις 04:35, έλιωσα χιόνι για να πιω νερό αλλά και για να πάρω μαζί μου. Έφαγα δύο παγωμένες μπάρες δημητριακών. Έξω είχε δυνατό αέρα. Φόρεσα τα ρούχα μου και και την μάσκα θυέλλης. Πήρα το Piolet μου και άρχισα να κατεβαίνω, κοντά μου ήταν και η Πάολα. Όταν βρήκα τα σταθερά σχοινιά, συνέχισα μόνος μου, με αλλεπάλληλα ραπέλ περνώντας απ’το Camp 2 , Camp 1 έως και στο τέλος της πλαγιάς. Συνέχισα μόνος μου μέσα στον παγετώνα ως το BC K2. Ο παγετώνας υποτίθεται ότι έχει μαρκαριστει με “κουκούς”( πέτρες μια πάνω στην άλλη) για να μην χαθείς. Αλλά σε έναν παγετώνα που κάθε μέρα λιώνει το ίχνος της πορείας δεν είναι ποτέ ίδιο!!!

Ο εγκλιματισμός μου τελείωσε και είμαι έτοιμος για summit push“.