25 Απριλίου 2024

ΜΕΝΟΥ

Στην κατασκήνωση βάσης του Κ2 ο Φώτης Θεοχάρης, σε πλήρη εξέλιξη η αποστολή του Ευρυτάνα ορειβάτη (ΦΩΤΟ)

Στη διαδικασία εγκλιματισμού στα μεγάλα υψόμετρα, μέχρι να γίνει εφικτή η προσπάθεια ανόδου στο Broad Peak των 8.047μ. και το περίφημο Κ2 των 8.611μ., βρίσκεται ο Φώτης Θεοχάρης, ορειβάτης.

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ενημέρωση, ο αθλητής του ΕΟΣ Καρπενησίου βρίσκεται στην Κατασκήνωση Βάσης του Κ2, στα 5.400μ. «Το φως του ήλιου με ξύπνησε. Άνοιξα την πόρτα της σκηνής και είδα μπροστά μου ολόκληρο το Κ2. Δέος! Ο “κτίστης” της γης έκανε πολύ ωραία δουλειά», περιγράφει για την εικόνα του επιβλητικού Κ2.

«Η διάρκεια του εγχειρήματος θα είναι 2 μήνες», είχε πει στα Ευρυτανικά Νέα ο 30χρονος ορειβάτης με καταγωγή από το χωριό Βίνιανη των Αγράφων, που αναχώρησε στις 14 Ιουνίου για το Ισλαμαμπάντ του Πακιστάν, με «…ενθουσιασμό, ίσως λίγο φόβο και κούραση, αλλά πάνω από όλα με θέληση» για το πιο φιλόδοξο ορειβατικό του εγχείρημα (μέχρι το επόμενο).

Έτσι περιγράφει ο Φ. Θεοχάρης το διήμερο που πέρασε στη σκιά του Broad Peak και του Κ2:

K2 & Broad Peak Expedition

16η (29/6) – 17η (30/6) μέρα

16η μέρα – K2 BC Rest day

“Το φως του ήλιου με ξύπνησε. Άνοιξα την πόρτα της σκηνής και είδα μπροστά μου ολόκληρο το Κ2. Δέος! Ο “κτίστης” της γης έκανε πολύ ωραία δουλειά. Στην συνέχεια σηκώθηκα για να πάρω το πρωινό μου. Η μέρα περιλάμβανε τακτοποίηση των πραγμάτων και προσωπική καθαριότητα. Σε μια σκηνή πάνω σε μια πέτρα 40Χ30 εκατοστά και ένα κουβά με νερό έκανα το πρώτο μου μπάνιο στο BC, μιας και η μέρα ήταν ηλιόλουστη και ζεστή.

Μετά έβγαλα όλο τον εξοπλισμό μου έξω από το αντίσκηνο και το τακτοποίησα ώστε να ξέρω που είναι το κάθε τι. Στην τραπεζαρία μας ανταλλάσσαμε τα προσωπικά πλάνα μας σχετικά με τον εγκλιματισμό προς τις υψηλότερες κατασκηνώσεις. Εγώ την επόμενη κιόλας μέρα αποφάσισα ότι θα πάω στο Camp 1 (κατασκήνωση 1) του Broad Peak. Την νύχτα δεν μπορούσα να κοιμηθώ καλά, κοιμήθηκα το πολύ μια ώρα. Ουφ”.

17η μέρα – K2 BC – Camp 1 – K2 BC

“01:00, 02:00, 03:00 συνεχώς κοιτούσα το ρολόι, δεν κοιμήθηκα. Κατά τις 03:45 ντύνομαι για να πάω να φάω πρωινό στις 04:00. Είχα δώσει ραντεβού 04:30 με τον Ahmad να πάμε μαζί στο Camp 1 broad Peak. Τελικά μαζί μας ήρθαν ο Rick Allen και ο Jerry Gore μέχρι την βάση του βουνού. Οι συγκεκριμένοι συνοδοιπόροι θα κατασκηνώσουν στο Japanese camp 5300m.

Καθώς κατεβαίναμε από το BC Κ2 προς το Broad Peak όλα ήταν παγωμένα, καθώς περνούσαμε ένα μικρό ποτάμι, γλίστρησα και έπεσα μέσα. Τα γάντια μου έγιναν μούσκεμα, το παντελόνι μου στην πίσω πλευρά μούσκεμα, το fleece στα μανίκια μούσκεμα και η δεξιά μου μπότα γέμισε νερό. Άλλαξα αμέσως γάντια. Το ατυχές συμβάν δεν με πτόησε και συνέχισα. Κάποια στιγμή θα έβγαινε ο ήλιος και θα στέγνωνα.

Αφήσαμε τους Rick και Jerry στην βάση του βουνού. Βάλαμε τα κραμπόν μας και είπα θα πάω χωρίς χρήση σταθερών σχοινιών. Η δυσκολία της εν λόγω διαδρομής είναι PD . Όπερ και εγένετο, μαζί με Ahmad ανεβήκαμε σχετικά γρήγορα χωρίς χρήση σταθερών σχοινιών στο camp 1. Καθίσαμε μια ώρα. Απόλαυσα την πανοραμική θέα. Κοιτούσα ένα μέρος του bottleneck στο Κ2. Συνομίλησα με ένα Λιθουανό, Sulus αν θυμάμαι καλά το όνομα του και του έδωσα μέρος του πρόχειρου φαγητού μου για να το έχει μαζί του έξτρα το βράδυ, μιας και εγώ θα γυρνούσα πίσω στο BC.

Επιστροφή από τα ίδια μέχρι την βάση του βουνού αλλά μετά έπρεπε να βρούμε καλύτερο δρομολόγιο για να φτάσουμε πίσω στο BC του Κ2. Το μεσημέρι ο ζεστός καιρός λιώνει τα χιόνια και τον πάγο και τα ρυάκια γίνονται μικρά ποτάμια. Ήδη είχαμε ξεφύγει από το την πορεία μας και έπρεπε να διασχίσουμε τον παγετώνα. Σε ένα σημείο και ενώ το νερό ήταν ορμητικό, ο Ahmad βρήκε ένα σημείο για να περάσουμε. Περνάει πρώτος και στην συνέχεια πήγα να περάσω και μου έδωσε το χέρι του, εκείνη την στιγμή η μεγάλη πέτρα που πατούσα κύλησε και το αριστερό μου πόδι μπήκε ολόκληρο στο νερό. 2 στα 2. Οι μπότες μου σήμερα έγιναν ενυδρείο.

Φτάσαμε στο BC κουρασμένοι. Μοναδική εμπειρία για να ξεκινήσει ο εγκλιματισμός προς το βουνό”.