20 Μαΐου 2024

ΜΕΝΟΥ

MotoGP Mandalika test: Ολοκληρώθηκε με τον Pol Espragaro στην κορυφή

Το τριήμερο των δοκιμών του MotoGP στην ολοκαίνουρια πίστα της Mandalika στην Ινδονησία, ολοκληρώθηκε την Κυριακή. Ήταν από τις πιο ενδιαφέρουσες περιόδους δοκιμών στο MotoGP και ανέβασε ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον για την έναρξη των αγώνων. Αρκεί να λάβουμε υπόψη μας πως στα συνδυασμένα αποτελέσματα των τριών ημερών ο 1ος από τον 21ο αναβάτη έχουν διαφορά μόλις 8,5 δέκατα! Την 3η και τελευταία μέρα ο Pol Espargaro έφερε τη Honda στην πρώτη θέση, βελτιώνοντας κατά δύο δέκατα περίπου τον ταχύτερο χρόνο που είχε σημειώσει ο Luca Marini τη 2η μέρα. Ο αναβάτης της Honda είχε σημειώσει το ταχύτερο χρόνο και την 1η μέρα και δήλωσε ιδιαίτερα χαρούμενος καθώς όπως είπε δεν έχει αισθανθεί ποτέ ξανά τόσο γρήγορος. Τόνισε πως πρόκειται μόνο για δοκιμές αλλά συνολικά, είναι πολύ ευχαριστημένος. Η Honda εμφανίστηκε φέτος, από τις πρώτες δοκιμές, στη Μαλαισία, ανανεωμένη και αρκετά έτοιμη. Μάλιστα ο Alberto Puig, ο επικεφαλής της ομάδας, δήλωσε μετά τη Μαλαισία πως ήταν οι καλύτερες δοκιμές χειμώνα που έχει κάνει ποτέ η ομάδα του. Σίγουρα είναι σε θέση να δηλώσει κάτι αντίστοιχο και μετά την Ινδονησία.

Marc Marquez

Ο Marc Marquez έκανε τον 9ο συνολικά χρόνο. Είπε πως η μοτοσυκλέτα είναι καλή, όταν πιέσει μπορεί να κάνει χρόνους αλλά ακόμα κάτι λείπει. Ίσως οι αλλαγές που βοήθησαν τον Pol Espargaro να μη βολεύουν ιδιαίτερα τον M.Marquez και αν αυτό ισχύει, λογικά θα φέρει προβληματισμό στους υπευθύνους της ομάδας. Πάντως, την τελευταία μέρα ο M.Marquez έχοντας έντονη κούραση και πόνο στον ώμο, δεν επιχείρησε time attack. Ο Alex Marquez της LCR Honda δήλωσε πάρα πολύ ευχαριστημένος με τη δουλειά που έκανε και θεωρεί τον εαυτό του έτοιμο για τον πρώτο αγώνα. Έκανε τον 14ο χρόνο στα συνδυασμένα αποτελέσματα των τριών ημερών. Ο Takaaki Nakagami δοκίμασε διαφορετικά πλαίσια τη 2η και την 3η μέρα. Την τελευταία μέρα έκανε τους περισσότερους γύρους που σημειώθηκαν μέσα σε μία μέρα φτάνοντας τους 91! Ήταν 17ος συνολικά.

Fabio Quartararo

Ο Fabio Quartararo ήταν ο 2ος αναβάτης που κατάφερε την τελευταία μέρα να κάνει ταχύτερο χρόνο από τον χρόνο του Marini τη 2η μέρα. Έφερε τη Yamaha στη 2η θέση των συνδυασμένων αποτελεσμάτων, παρότι αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα. Είναι εντυπωσιακό πως ενώ η Yamaha είναι η μόνη ομάδα που έχει δύο αναβάτες στην πρώτη εξάδα, αφού ο Franco Morbidelli είναι 5ος, αλλά είναι η ομάδα με τη μικρότερη βελτίωση σε σχέση με πέρσι και με αρκετά θέματα να λύσει μέχρι την έναρξη της χρονιάς. Ο Quartararo δεν είναι ευχαριστημένος ούτε με την ταχύτητα του στο time attack αλλά ούτε και με το ρυθμό αγώνα. Ο Morbidelli εμφανίστηκε πιο ικανοποιημένος. Λαμβάνοντας υπόψη πως πίεσε για time attack μόνο την τελευταία μέρα και κατάφερε να ανέβει στην 5η θέση, μάλλον βολεύεται καλύτερα από τον Quartararo.

Andrea Dovizioso

O Andrea Dovizioso με τη Yamaha WithU, κάνει μεγάλη προσπάθεια να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της νέας μοτοσυκλέτας και κυρίως της νέας εποχής του MotoGP και δυσκολεύεται αρκετά. Στην αρχή των δοκιμών, η εμπειρία του τον βοήθησε να κινηθεί γρήγορα στη νέα πίστα, αλλά όσο ο ρυθμός ανέβαινε, ο Ιταλός έμεινε πίσω, μόλις 19ος συνολικά. Ο teammate του, Darryn Binder, εκμεταλλεύθηκε το τριήμερο για να συμπληρώσει γύρους και να προσαρμοστεί στη νέα κατηγορία, καταλαμβάνοντας τελικά την 24η και τελευταία θέση.

Luca Marini, η ταχύτερη Ducati στη Mandalika!

Ο Luca Marini ήταν η μεγάλη έκπληξη. Έκανε με τη Ducati VR46 τον ταχύτερο γύρο τη 2η μέρα με επίδοση που του έδωσε την 3η θέση στα τελικά, συνδυασμένα αποτελέσματα. Αντιμετώπισε πολλά προβλήματα στη Μαλαισία, ζήτησε πολλές εργονομικές αλλαγές και τελικά έδειξε το δρόμο σε όλες τις Ducati. Την τελευταία μέρα, πίεσε νωρίς, μόλις στον 7ο γύρο για να κάνει έναν καλό χρόνο και στη συνέχεια έκανε προσομοίωση αγώνα στην οποία διαπίστωσε πως χρειάζεται βελτίωση στον τομέα των ηλεκτρονικών. Ο Pecco Bagnaia έδειχνε να προβληματίζεται αλλά την τελευταία μέρα έκανε τον 6ο χρόνο βελτιώνοντας σημαντικά την εικόνα του. Βέβαια, στην πιο δύσκολη ώρα της μέρας, με την εντονότερη ζέστη, είχε εκπληκτικά σταθερό και γρήγορο γυρολόγιο. Δοκίμασε να βγάλει τη φετινή, μακριά εξάτμιση της Ducati η οποία στη Μαλαισία ήταν καλύτερη αλλά στην Ινδονησία δε λειτουργούσε καλά. Ο Johann Zarco έκανε τον 10ο χρόνο δουλεύοντας αθόρυβα αλλά αποδοτικά παρότι είχε πτώση και τις τρεις μέρες.

Εnea Bastianini, Gresini Ducati

Ο Enea Bastianini ήταν η επόμενη Ducati, στη 13η θέση με την ομάδα Gresini. Δεν έκανε time attack την τελευταία μέρα κι αυτό φυσικά δικαιολογεί γιατί ήταν μισό δευτερόλεπτο αργότερος από τον εαυτό του σε σχέση με τη 2η μέρα. Ο Jorge Martin πιέζοντας για time attack είχε ρυθμό που έδειχνε πως μπορούσε να περάσει στην κορυφή την τελευταία μέρα αλλά έπεσε και δεν ολοκλήρωσε. Αιτία για την πτώση του ένα πρόβλημα με το φρένο του κινητήρα της Pramac Ducati αλλά και το ότι σε κάποιες στροφές δεν έχει βρει τις ιδανικές γραμμές. Ο Jack Miller ασχολήθηκε μόνο με προσομοίωση αγώνα την τελευταία μέρα. Μπαίνοντας με γεμάτο τεπόζιτο βενζίνης, η Ducati δεν είχε την ισορροπία που περίμενε ο Αυστραλός και είχε πτώση. Συνέχισε με τη 2η μοτοσυκλέτα του με σκοπό να κάνει 25 συνεχόμενους γύρους αλλά στους 19 αναγκάστηκε να σταματήσει από μηχανικό πρόβλημα μένοντας στην 18η θέση της κατάταξης. Ο Marco Bezzechi της Ducati VR46 ήταν ο ταχύτερος rookie του τριημέρου, στην 20η θέση. Άφησε πίσω του τον Fabio di Giannantonio της Gresini Ducati που ήταν και η τελευταία Ducati στην 21η θέση αλλά μόλις 855 χιλιοστά του δευτερολέπτου μακριά από την 1η θέση!

Aleix Espargaro, Aprilia

Ο Aleix Espargaro έφερε την Aprilia στην 4η συνολικά θέση. Έκανε λίγους γύρους κάθε μέρα και όπως δήλωσε οι δοκιμές του χειμώνα δεν είναι το καλύτερο του… Ήταν ικανοποιημένος από την απόδοση της Arpilia αλλά μόνο στον αγώνα θα δει την πραγματική δυναμική της μοτοσυκλέτας. Ο Maverick Vinales σε αντίθεση με τον A.Espargaro έκανε καθημερινά πολλούς γύρους ψάχνοντας την παραμικρή λεπτομέρεια. Ήταν ο 8ος ταχύτερος και ανυπομονεί και αυτός για την έναρξη των αγώνων.

Ήρεμος και γρήγορος ο Alex Rins με τη βελτιωμένη Suzuki

Η Suzuki αποτελεί ευχάριστη έκπληξη με την απόδοση της στις δοκιμές του χειμώνα. Οι μηχανικοί κατάφεραν να δώσουν τη δύναμη στον κινητήρα που ζητούσαν οι αναβάτες. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα βελτιώθηκαν επίσης αλλά χρειάζονται ακόμα δουλειά σύμφωνα με τον Alex Rins. Ο Rins ήταν γενικά καλύτερος από τον Joan Mir ο οποίος την τελευταία μέρα δε συμμετείχε λόγω τροφικής δηλητηρίασης. Αρκετοί μηχανικοί της Suzuki απομακρύνθηκαν από την πίστα αφού βρέθηκαν θετικοί σε test PCR για τον κορονοϊό, γεγονός φυσικά που δυσκόλεψε την ομάδα. Ο Rins πάντως δήλωσε ικανοποιημένος και έτοιμος με τον Mir να έχει αρχίσει διαπραγματεύσεις για το συμβόλαιο του και με τις φήμες να τον θέλουν να αφήνει τη Suzuki.

Miguel Oliveira, KTM

Η KTM ήταν η αρνητική έκπληξη των δοκιμών. Φάνηκε να μην έχει επιλέξει τη σωστή κατεύθυνση στη νέα μοτοσυκλέτα. Η εικόνα αυτή φάνηκε να βελτιώνεται την 1η μέρα στην Ινδονησία με τον Brad Binder να δείχνει πως η KTM έχει δυνατότητες, υπό προϋποθέσεις, να κινηθεί γρήγορα αφού ολοκλήρωσε στην 3η θέση. Ξεκίνησε δυνατά και τη 2η μέρα και τελικά ολοκλήρωσε στην 11η θέση των συνολικών χρόνων. Επόμενη KTM αυτή του αθόρυβου Miguel Oliveira στη 15η θέση. Στην KTM Tech3 ο Raul Fernandez που εντυπωσίασε στη Μαλαισία δε ξεκίνησε το ίδιο δυνατά στην Ινδονησία. Μία άσχημη πτώση τη 2η μέρα ανάγκασε τους γιατρούς να του συστήσουν να μη συμμετέχει την 3η μέρα. Έκανε μόλις 7 γύρους και αποχώρησε έχοντας συνολικά την 22η επίδοση. Τον ακολούθησε στην 23η θέση ο Remy Gardner ο οποίος ακόμα προβληματίζεται από τον τραυματισμό στο πλευρό του.

Στις 5 μέρες δοκιμών του χειμώνα φάνηκε πως η Honda έφτιαξε καλή μοτοσυκλέτα αλλά θα πρέπει να αποφασίσει αν θα συνεχίσει στην κατεύθυνση αυτή που βόλεψε τον Pol Espargaro ή αν θα ρίξει το βάρος στον Marc Marquez που δεν έδειξε πολύ ικανοποιημένος, η Suzuki έκανε καλή δουλειά σε όλους τους τομείς με τον Rins να είναι αποφασισμένος και τον Mir αποπροσανατολισμένος λόγω των συζητήσεων για το συμβόλαιο του, η Yamaha δε βελτιώθηκε αρκετά αλλά οι αναβάτες της κινήθηκαν καλά, η Ducati δεν εμφανίστηκε σημαντικά πιο δυνατή από τις υπόλοιπες όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια αλλά έχει δυνατότητες και αρκετούς ικανούς αναβάτες, η Aprilia δείχνει έτοιμη για την πρώτη νίκη της, ειδικά με έναν Vinales σε καλή ψυχολογία και η KTM έχει αρκετή δουλειά μπροστά της αλλά και δύο καλούς rookies στην Tech3.

Δείτε εδώ τους συνδυασμένους χρόνους του τριημέρου στην Ινδονησία

Photo: MotoGP

sports.ert.gr.

Διαβάστε περισσότερα… Read More

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ