25 Φεβρουαρίου 2024

ΜΕΝΟΥ

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη – Μηχανοδηγός Ιορδανίδης: Από τη στιγμή που σου δίνει την εντολή ο σταθμάρχης, την ακολουθείς

«Δυστυχώς ήταν το τραγικότερο συμβάν που μπορούσαμε να βιώσουμε. Χάθηκαν άδικα 50, ίσως και παραπάνω, άτομα, συνάδελφοι μας, απλοί άνθρωποι. Ελπίζουμε και θα προσπαθήσουμε να πολεμήσουμε, να μην ξανασυμβεί κάτι αντίστοιχο» λέει στην ΕΡΤ και στις «Συνδέσεις» ο μηχανοδηγός κ. Αλέξανδρος Ιορδανίδης.

Για τους διαλόγους του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού που είδαν το φως της δημοσιότητας είπε: «Ο σταθμάρχης από τον διάλογο που ακούστηκε στην αρχή δίνει εντολή να υπερβεί ο μηχανοδηγός ένα κόκκινο φανάρι, ένα κόκκινο φωτόσημα. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα δεν λειτουργεί πέρα από το σταθμό που ελέγχει ο σταθμάρχης. Επίσης για να προσθέσω κάτι ακόμα πάνω σε αυτό το ηχητικό που ακούμε αυτές τις μέρες, είναι ότι ακούγονται τρεις φωνές. Είναι ο σταθμάρχης που ελέγχει τα τρένα μέσα στα όρια του σταθμού του και μιλάει με 2 τρένα, δεν μιλάει με ένα. Είναι ένας σταθμός στη Λάρισα, κόμβος, που έχει κίνηση και θα έπρεπε θεωρητικά να έχει ίσως και δεύτερο άτομο πάνω στη βάρδια προκειμένου να αποφευχθεί ένα τέτοιο λάθος, ειδικά όταν αυτός σταθμάρχης ήταν και νέος στην υπηρεσία» είπε και συνέχισε:

«Ο σταθμάρχης στο σταθμαρχείο μέσα έχει ένα τοπικό πίνακα στον τοπικό πίνακα και ελέγχει μονάχα το σταθμό του. Ο σταθμός του μπορεί να είναι από το κτίριο του σταθμού, ένα ενάμιση χιλιόμετρο προς την κάθε πλευρά. Πέρα από αυτά τα όρια του σταθμού, δεν μπορεί να ελέγξει ο σταθμάρχης τι γίνεται, την κυκλοφορία των τρένων. Αυτό θα πρέπει να γίνεται από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας της αντίστοιχης Περιφέρειας. Θα έπρεπε το Κέντρο κυκλοφορίας της Λάρισας να είναι στελεχωμένο με έναν πιθανόν δύο άτομα, προκειμένου να ελέγξει ότι σε αυτά τα 5,5 χιλιόμετρα έχει γίνει κάποιο λάθος» τόνισε. «Δεν γνωρίζω αν υπήρχε κάποιο άτομο εκείνη τη στιγμή σε βάρδια αλλά θα έπρεπε να υπάρχει».

Όσο για το αν ήξερε ο μηχανοδηγός ότι πάει στην αντίθετη κατεύθυνση.

«Κοιτάξτε να δείτε το φανάρι είναι σχετικά κοντά στον χώρο που σταμάτησε ο μηχανοδηγός για να γίνει επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών. Έβλεπε το φανάρι που ήταν κόκκινο. Του έδωσε την εντολή ο σταθμάρχης και πρέπει να εκτελέσει την εντολή. Δεν μπορείς να κάνεις κάτι άλλο. Από τη στιγμή που σου δίνει την εντολή ο σταθμάρχης, το κάνεις, έτσι είναι η κανονιστική διαδικασία, έτσι γίνεται η κυκλοφορία στην Ελλάδα».

Πηγή: ΕΡΤ

Συνήγορος σταθμάρχη: Αναλογίζεται αυτό που έγινε και δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της ευθύνης

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ