5 Μαΐου 2024

ΜΕΝΟΥ

Το ΠΑΣΟΚ, για Δημογραφικό και Παιδεία στην Ευρυτανία. Επίσκεψη του Βουλευτή Κιλκίς σε Καρπενήσι και Ραπτόπουλο (ΦΩΤΟ)

Μονοήμερη περιοδεία στην Ευρυτανία, για τον Στέφανο Παραστατίδη

από την έντυπη έκδοση

Στην Ευρυτανία βρέθηκε ο Υπεύθυνος Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, Στέφανος Παραστατίδης, οργανώνοντας συζητήσεις με θέμα το δημογραφικό πρόβλημα και τις εκπαιδευτικές ανισότητες. Το δημογραφικό πρόβλημα είναι μείζον ζήτημα, απαιτεί ολιστική προσέγγιση και βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα προτεραιοτήτων του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής. Με στόχο να αναλυθούν οι προεκτάσεις του δημογραφικού στην παιδεία και πώς αυτό επιδεινώνει την εκπαιδευτική διαδικασία, ο Στέφανος Παραστατίδης, Βουλευτής Κιλκίς με το ΠΑΣΟΚ και Υπεύθυνος Τομέα Παιδείας, οργανώνει περιοδείες ανά την επικράτεια. Πιο πρόσφατος σταθμός του ήταν η Ευρυτανία.

Εξάλλου, προγραμματικό πλαίσιο 12 σημείων για τη δημόσια Παιδεία κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής. Το κόμμα ανοίγει ξανά τους διαύλους διαβούλευσης και προσκαλεί τους πολίτες να σχολιάσουν και να συνδιαμορφώσουν το προγραμματικό πλαίσιο για την ενίσχυση της δημόσιας παιδείας, το οποίο κατέθεσε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης. Πλατφόρμα διαλόγου: https://digitalsociety.gr/paideia.

Στο 3ο Δ.Σ. Καρπενησίου

«Ο σκοπός της επίσκεψης εντάσσεται σε ένα οδοιπορικό το οποίο κάνουμε για την παιδεία, και το οποίο ξεκίνησε από την Ήπειρο -από όλους τους νομούς της Ηπείρου- προ τριών εβδομάδων περίπου. Δεύτερη -μονοήμερη- επίσκεψη είναι η Ευρυτανία. Ο λόγος της επίσκεψης συνδέεται με προβλήματα που κατά βάση υπάρχουν στον τομέα της παιδείας και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η επίσκεψή μας έχει ως στόχο να αναδείξουμε το δημογραφικό και τα προβλήματα που προκύπτουν από αυτό και τις εκπαιδευτικές ανισότητες. Η Ευρυτανία είναι ένας νομός, ο οποίος έχει τεράστια προβλήματα ως προς το δημογραφικό, και στην παιδεία αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα και προβλήματα, οπότε θελήσαμε να έρθουμε σε επαφή με τους ενδιαφερόμενους γύρω από την παιδεία, εκπαιδευτικούς, γονείς», δήλωσε στην εφημερίδα ο κ. Παραστατίδης, με αφορμή την επίσκεψή του στην Ευρυτανία.

Μαζί του στην Ευρυτανία, βρέθηκε ο Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Τσούλιας, και το μέλος του Τομέα, Γιώργος Γεωργακόπουλος.

Το πρωί της Δευτέρας (13/11) το κλιμάκιο βρέθηκε σε 3ο Δημοτικό Σχ. Καρπενησίου, 1ο Γυμνάσιο και ΚΕΔΑΣΥ, όπου συζήτησε με τους εκπαιδευτικούς για θέματα που αφορούν την ειδική αγωγή, τη συμπερίληψη και την επιμόρφωση των διδασκόντων γύρω από αυτά τα ζητήματα. Νωρίς το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, τα στελέχη, με επικεφαλής τον Βουλευτή Κιλκίς, επισκέφθηκαν το Ραπτόπουλο (Γυμνάσιο-Λυκειακές Τάξεις –κεντρική φωτο), όπου συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την καθημερινότητα μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών και τις εκπαιδευτικές ανισότητες που προκύπτουν.

Στο 3ο Δ.Σ. Καρπενησίου

«Το ζητούμενο στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι ο μαθητής, αυτός πρέπει να μπει στο επίκεντρο και να του δώσουμε τα εφόδια που μπορούμε. Ναι, είδα πολλά προβλήματα στον νομό, για παράδειγμα στο Ραπτόπουλο, προ οκταετίας ήταν 80 τα παιδιά στο γυμνάσιο και στο λύκειο, σήμερα είναι 30. Υπάρχει τάξη με δύο άτομα. Ναι, είναι προβλήματα για τα οποία πρέπει να μην στρουθοκαμηλίσουμε, αντιθέτως να τα δούμε, να δούμε πώς τα αντιμετωπίζουμε και να μπορέσουμε να βοηθήσουμε, ο καθένας με τον τρόπο του -εμείς από την πλευρά της αντιπολίτευσης, αναδεικνύοντας τα προβλήματα και προτείνοντας λύσεις. Ο πολιτικός κόσμος της χώρας δεν φτάνει εδώ, αλλά εμείς από εδώ ξεκινάμε. Το κάνουμε λίγο ανάποδα και νομίζω ότι αυτό έχει αξία και αυτό μετράει», δήλωσε σχετικά ο κ. Παραστατίδης.

Στις 6 το απόγευμα της Δευτέρας (13/11), στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καρπενησίου, πραγματοποιήθηκε ανοικτή συνάντηση-συζήτηση, με την παρουσία και ενεργή συμμετοχή εκπροσώπων εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, συνδικαλιστών, φοιτητών κ.α. Τέθηκαν επί τάπητος ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση στην Ευρυτανία, όπως: το σύστημα μοριοδότησης των σχολικών μονάδων του Καρπενησίου, η υποχρηματοδότηση, οι ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, τα κτηριακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν σχολικές μονάδες της πόλης, η σταθερή μείωση του μαθητικού δυναμικού, η φροντίδα για παροχή στέγασης και σίτισης σε φοιτητές και εκπαιδευτικούς, διοικητικά θέματα κ.α.

Κοινή ανακοίνωση του Στέφανου Παραστατίδη και του Τομέα Παιδείας

Ο Τομεάρχης Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής και βουλευτής του Κιλκίς, Στέφανος Παραστατίδης, ο Γραμματέας του Τομέα Νίκος Τσούλιας και το μέλος του Τομέα Γιώργος Γεωργακόπουλος συνέχισαν το «Οδοιπορικό Παιδείας» στην Ευρυτανία. 

Αναδείχτηκαν τα πιο κρίσιμα τοπικά εκπαιδευτικά προβλήματα. Έγινε πλούσιος διάλογος. Αναπτύχθηκαν προτάσεις και ιδέες για την επίλυση των προβλημάτων. Θεωρούμε πως η ζωντανή και δημιουργική συζήτηση των θεμάτων της παιδείας είναι καθοριστικός παράγοντας για την ουσιαστική και ολιστική θεώρηση τους.

Σημαντικό στοιχείο της πρωτοβουλίας μας είναι η διαμόρφωση ψηφιακών δυνατοτήτων για τη συνεχή διάδρασή μας με τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς. Εγκαταλείπουμε το παραδοσιακό μοντέλο. Αλλάζουμε το «παράδειγμα» του εκπαιδευτικού διαλόγου!

Το Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Ραπτόπουλου, σχολείο των  απέραντων βουνών, των πολλαπλών και έντονων ανισοτήτων. Διαπιστώθηκαν: σοβαρή έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην διδάσκονται κάθε χρόνο όλα τα μαθήματα (!), παντελής απουσία καλλιτεχνικής και πολιτιστικής παιδείας, μη μόνιμοι εκπαιδευτικοί από χρονιά σε χρονιά, πρόβλημα στέγασης, σίτισης και μετακίνησης των εκπαιδευτικών. Απαιτούνται: άμεσα μέτρα οικονομικής στήριξης των εκπαιδευτικών, αύξηση επιδόματος απομακρυσμένων περιοχών, σίτιση σε λέσχες, επίδομα μετακίνησης, προγράμματα επιμόρφωσης.   

Το  1ο Γυμνάσιο Καρπενησίου υπολείπεται των στοιχειωδών και βασικών προϋποθέσεων. Παρουσιάζει μόνιμη έλλειψη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού – που να ικανοποιεί τις ανάγκες ένταξης μαθητών ειδικών ομάδων – και απουσία κατάρτισης των εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή. Η Συμπερίληψη είναι κενή περιεχομένου – μαγική εικόνα.

Απαιτούνται: α) ανάγκη ίδρυσης και λειτουργίας ΕΝΕΕΓΥΛ για τη φοίτηση των μαθητών, που αυτή τη στιγμή παρά τις γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ, φοιτούν σε σχολεία Γενικής Παιδείας δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην όλη λειτουργία του σχολείου, β) άμεση οικονομική στήριξη των εκπαιδευτικών που συμπληρώνουν ωράριο σε τρία ή και περισσότερα σχολεία σε μεγάλες και δύσκολες αποστάσεις, και διευκολύνσεις στις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών – ιδιαίτερα αυτών που δεν διαθέτουν αυτοκίνητο.

Το  3ο Δημοτικό Σχολείο Καρπενησίου είναι σχολείο εξωστρέφειας και πρωτοβουλιών. Συμβάλλει στη δημιουργική διάθεση μαθητών και εκπαιδευτικών, διαμορφώνει ευχάριστο μαθησιακό κλίμα, καλλιεργεί την ομαδοσυνεργατικότητα και την καινοτομία. Είναι σχολείο εξωστρεφές. Υλοποιεί πολλά ευρωπαϊκά προγράμματα, αναπτύσσει μορφωτικές και εκπαιδευτικές ευκαιρίες στους μαθητές. Έχει κατάλληλες υποδομές – τα νερά της βροχής όμως «κάνουν παρέα» στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές…

Παράλληλα, σε ευρύτερη συνάντηση, αναπτύχθηκε γενικότερος διάλογος για το δημογραφικό, για τα ζητήματα της εκπαίδευσης, για την αναγκαία ορθολογική αναμοριοδότηση των σχολείων κλπ, για τα προβλήματα των φοιτητών (σίτισης, έλλειψης καθηγητών για την πλήρη κάλυψη του Προγράμματος Σπουδών). 

Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό τον ρόλο των εκπαιδευτικών, που προσπαθούν σε αντίξοες συνθήκες να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Τα σχολεία είναι σε εγκατάλειψη. Η πολιτεία απουσιάζει. Η Ευρυτανία έχει και τις δικές ανισότητες μέσα στις γενικότερες ανισότητες. Απ’ εδώ – και από τις υπόλοιπες υποβαθμισμένες περιοχές της χώρας – πρέπει να ξεκινήσει η φροντίδα. Εδώ είναι η απόλυτη προτεραιότητα!”.

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ