Greek Albanian English French German Italian Portuguese Russian Spanish Turkish
Παρασκευή, 20 Οκτωβρίου 2017

 

Θάλασσα, το γυμναστήριο του καλοκαιριού. Γράφει η Κατερίνα Καραγιάννη, απόφοιτος Τ.Ε.Φ.Α.Α. Αθηνών, Προπονήτρια κολύμβησης

Ο Αύγουστος έφτασε και οι περισσότεροι σκεφτόμαστε τις μικρές ή μεγάλες αποδράσεις μας στη θάλασσα. Είναι ευκαιρία μετά από μια αγχωτική χρονιά να απολαύσουμε τις χαλαρές ώρες κάτω από τον ήλιο, τα ρομαντικά ηλιοβασιλέματα, τις καθιερωμένες βόλτες στα σοκάκια και όλα όσα μας αναζωογονούν κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Και επειδή οι καλοκαιρινές διακοπές συνδυάζονται με πολλές ατασθαλίες,  μπορούμε να τις εξισορροπήσουμε διασκεδάζοντας και καίγοντας θερμίδες. Οι διακοπές στη θάλασσα προσφέρουν πολλές ευκαιρίες για να γυμναστούμε παίζοντας. Ας δούμε τις πιο δημοφιλείς!

764

Κολύμπι

Καλοκαιρινές διακοπές χωρίς βουτιές στη θάλασσα δεν γίνονται. Η πρώτη άσκηση που θα σας αναζωογονήσει είναι η κολύμβηση. Να μην αρκεστείτε σε μια βουτιά κάθε φορά που μπαίνετε στη θάλασσα. Προσπαθήστε να κολυμπάτε για τουλάχιστον 10 συνεχόμενα λεπτά. Η κολύμβηση είναι μια από τις καλύτερες αερόβιες ασκήσεις που βελτιώνει τη φυσική κατάσταση και γυμνάζει όλες τις μυικές ομάδες. Επίσης η άνωση της θάλασσας σας βοηθά να επιπλέετε καλύτερα και μπορείτε να γυμναστείτε χωρίς να επιβαρύνετε τις αρθρώσεις σας. Βάλτε ως στόχο μια συγκεκριμένη απόσταση, για παράδειγμα έως τη σημαδούρα. Αν φοβάστε τα βαθιά νερά, βάλτε ένα σημάδι και κολυμπήστε παράλληλα με την παραλία. Ενώ θα απολαμβάνετε τη θάλασσα και το γύρω τοπίο, παράλληλα θα καίτε πολλές θερμίδες!

Περπάτημα/Τρέξιμο

Τι πιο ωραίο από το να περπατάς ή να τρέχεις εκεί που σκάει το κύμα; Ο παφλασμός του νερού βοηθάει το νευρικό σύστημα, μειώνει το στρες και βελτιώνει τη διάθεση. Αν θέλετε να αυξήσετε την αντίσταση, περπατήστε σε στεγνή άμμο όπου βουλιάζουν τα πόδια σας και ενεργοποιούνται περισσότερες μυικές ομάδες ή μέσα στο νερό για ακόμα γρηγορότερα αποτελέσματα. Όσο πιο βαθιά περπατάτε τόσο δυσκολεύει η κίνηση. Με την άνωση του νερού, προστατεύονται οι αρθρώσεις. Πάρτε την παρέα σας και κάνετε μια ωραία βόλτα σε όλο το μήκος της παραλίας, απολαύστε το ηλιοβασίλεμα και κάψτε θερμίδες γυμνάζοντας τα πόδια και τους γλουτιαίους μυς. Δε θα θέλετε να φύγετε!

Ρακέτες

Ίσως είναι το πιο δημοφιλές παιχνίδι στην παραλία για τους Έλληνες. Πέρα το ότι είναι πολύ διασκεδαστικό, είναι και ωφέλιμο για την φυσική μας κατάσταση. Το κυνηγητό για το μπαλάκι από τις αποτυχημένες προσπάθειες αλλά και τα δυνατά χτυπήματα, βελτιώνουν την αερόβια ικανότητα ενώ παράλληλα γυμνάζουν τους δικέφαλους και τρικέφαλους βραχιόνιους μυς (μύες των χεριών). Προσπαθήστε μόνο να παίξετε σε σημείο που δεν ενοχλούνται οι άλλοι λουόμενοι.

Beach volley

Το καλύτερο παιχνίδι αν είστε με μεγάλη παρέα. Το beach volley είναι ένα ιδιαίτερο απαιτητικό σπορ καθώς τα πόδια βουλιάζουν στην άμμο κάτι που δυσκολεύει τη κίνηση. Γυμνάζει όλο το σώμα ενώ παράλληλα παίζεις με τους φίλους σου. Μοιράστε τις ομάδες και γυμναστείτε χωρίς καν να το καταλάβετε!

Θαλάσσιο ποδήλατο

Αν έχετε και λίγο το μικρόβιο του θαλασσόλυκου μπορείτε να ενοικιάσετε ένα θαλάσσιο ποδήλατο. Γυμνάζει ιδανικά τα πόδια ενώ ταυτόχρονα μπορείτε να κάνετε μια ωραία βόλτα. Αν θέλετε να αυξήσετε την καύση θερμίδων, αυξήστε την ένταση που κάνετε πετάλι. Και αν κουραστείτε, κάντε μια βουτιά για χαλάρωση.

Ασκήσεις ενδυνάμωσης

μέσα στο νερό

Μπορείτε να γυμναστείτε μέσα στο νερό χωρίς καν οι λουόμενοι στη παραλία να το καταλάβουν. Μπορείτε να γυμνάσετε όλο το σώμα με ασκήσεις ενδυνάμωσης σε ρηχά ή σε πιο βαθιά νερά. Παράδειγμα εάν θέλετε να γυμνάσετε τους θωρακικούς μυς μπορείτε με τα χέρια σας  αρχικά να βρίσκονται στην έκταση, να πιέζετε το νερό μέχρι να έρθουν στην πρόταση ( ακριβώς μπροστά από τους ώμους) με χαλαρά λυγισμένα τα χέρια. Η αντίσταση του νερού δυσκολεύει τη κίνηση όποτε θα έχετε περισσότερα οφέλη από την άσκηση. Ένα άλλο παράδειγμα είναι η κίνηση ποδηλάτου των ποδιών σε βαθιά νερά σε όρθια θέση. Τα πόδια γυμνάζονται έντονα ενώ δεν επιβαρύνονται τα γόνατα.

Κανό

Αν θέλετε να γυμνάσετε λίγο παραπάνω τα χέρια ενώ είστε στη παραλία, το κανό είναι μια πολύ καλή επιλογή. Μπορείτε να γυμνάσετε τους ώμους, τα χέρια, το στήθος, τη πλάτη και τη κοιλιά ενώ    ταυτόχρονα θα κάνετε και τη βόλτα σας.

Frisbie

Ίσως ακούγεται περίεργο το ότι ένα πλαστικό πιατάκι μπορεί να μας γυμνάσει. Οι κινήσεις που κάνουμε για να πιάσουμε το frisbie είναι άκρως αποτελεσματικές για να κάψουμε θερμίδες. Ξεκινήστε το παιχνίδι!.

Θαλάσσιο σκι

Εάν είστε πιο τολμηροί, μπορείτε να δοκιμάσετε θαλάσσιο σκι. Γυμνάζει όλο το σώμα και βελτιώνει και την ισορροπία. Από το πρώτα κιόλας μάθημα μπορείτε να κρατήσετε ισορροπία και να έχετε μια συναρπαστική εμπειρία.

Χορός

Σε πολλές οργανωμένες παραλίες, υπάρχουν beach bar όπου διοργανώνονται πολλά πάρτι. Αν σου αρέσει ο χορός μην χάνεις την ευκαιρία. Χόρεψε με τους φίλους σου και μετέτρεψε την άσκηση σε διασκέδαση.

 

Οι ευκαιρίες για να γυμναστείτε στην παραλία είναι πολλές. Πέρα από το ότι θα περάσετε ευχάριστα με τα αγαπημένα σας πρόσωπα, θα έχετε την ευκαιρία να κάψετε τις περιττές θερμίδες από τις καινούριες γεύσεις που θα δοκιμάζετε. Πάντα όμως να ενυδατώνεστε τακτικά και να προστατεύετε το δέρμα σας από την ηλιακή ακτινοβολία. Πάρτε τη παρέα σας, βάλτε το μαγιό σας, ξεχάστε τα προβλήματα και χαρείτε το καλοκαίρι.